Webinar Geek Review 2024 | Probeer gratis en maak vervolgens deze fouten niet!

Als je (online) ondernemer bent, dan zal je een manier moeten vinden om geld te verdienen. Ik weet dat veel ondernemers het eng vinden, maar webinars geven is echt een hele goede strategie. Word jij al zenuwachtig van het idee om webinars te geven? Dan is het belangrijk om je goed voor te bereiden. Een onderdeel daarvan is een betrouwbaar softwarepakket.

Wil jij webinars geven, maar weet je nog niet welk pakket je ervoor wilt gebruiken? Dat treft, want ik werk graag met Webinar Geek en ik vertel je vandaag met alle liefde meer over dit softwarepakket.

Probeer Webinar Geek nu gratis!

Snel navigeren door dit artikel:
Openen Sluiten

Wat is een webinar?

Het woord webinar is opgebouwd uit de woorden ‘web’ en ‘seminar’. Een webinar is dus een online seminar, een evenement waarbij publiek aanwezig is. Het doel van een webinar is mensen informeren, motiveren, activeren of een ander doel volbrengen. De mensen die bij een webinar aanwezig zijn, doen dat online. Dat betekent dat zij internetverbinding nodig hebben en een apparaat (zoals aan smartphone of laptop) dat daarmee kan verbinden. Bij het geven van een webinar laat de hoofdspreker meestal een presentatie zien in de vorm van een PowerPoint. Deze presentatie ondersteunt wat er verteld wordt, zodat de webinar duidelijk overkomt en haar doel bereikt.

Waarom een webinar geven?

Er zijn verschillende redenen voor het geven van een webinar, maar het voornaamste doel is om het publiek te informeren. Een webinar is vaak een informatief middel dat ingezet wordt om mensen iets te leren. Waar de ene webinar erop gericht is om puur informatie naar het publiek te verzenden, zijn er ook webinars die meer interactief zijn. Daarin kun je bijvoorbeeld vragen stellen, meedoen met een poll of enquête of praten met andere deelnemers middels een chat.

Wat is Webinargeek?

Zoals ik al eerder schreef: als je webinars wilt gaan geven dan raad ik Webinargeek aan. Webinargeek is een Nederlandse leverancier voor webinar software. Je wilt webinarsoftware, want als je webinars geeft dan wil je je geen zorgen meer maken om de techniek. Alleen al praten en het juiste verhaal vertellen aan jouw kijkers geeft stress genoeg.

Je kunt natuurlijk ook een (gratis) Facebook Live doen of via Zoom (gratis versie) een meeting starten waarvan je de link zoveel mogelijk deelt. Daar kan je ook je verhaal met je kijkers delen. Maar wat je wilt is dat je weet WIE er op je webinar was. Je wilt inschrijvingen en die inschrijvers wil je kunnen mailen. En dat kan vanuit Webinargeek. In Webinargeek kun je een inschrijfformulier maken én je kunt mails maken en versturen naar je inschrijvers.

Waarom zou je voor WebinarGeek moet kiezen

Webinars geven is al spannend genoeg. Stel je voor dat je je daarnaast ook nog eens druk moet maken over de techniek. Gun jezelf liever handige webinar software die dat voor je regelt. Dan kan jij je concentreren op je tekst en daar heb je je handen al vol aan.

Webinar Geek is Nederlands en dat is zo fijn. Als er iets mis is, dan kan je gewoon in het Nederlands vragen stellen en krijg je ook (bijna) direct antwoord. Zeker als je voor de chatfunctie kiest. De helpdeskmedewerkers zitten namelijk in dezelfde tijdszone. Zo loop je geen risico dat jij een webinar geeft en dat de hulptroepen lekker op één oor liggen, omdat het bij hen nacht is.

✅ Webinar Geek is goedkoop. Voor 39 euro per maand heb je al een abonnement. Hoe meer kijkers je in je webinar wilt, hoe hoger de kosten worden. Maar de opbrengsten zijn dan – als het goed is – navenant. Webinar Geek groeit wat dat betreft dus met je mee.

Je wilt je webinars zo veel mogelijk automatiseren en daar biedt Webinar Geek de oplossing voor. Maak je inschrijfformulier, schrijf de mails en plan ze in, upload je slides en druk op ‘webinar starten’ op de afgesproken tijd en je kunt aan de slag.

✅ Webinar Geek is veelzijdig. Om een paar voorbeelden te noemen: je kunt koopknoppen gebruiken zodat mensen tijdens je webinar op de button drukken om te kopen. Na je webinar kan je een pagina laten zien waar ook een koopknop op kan. Je kunt chatten en je kunt een quiz of een poll houden. Je kunt zelfs een vooraf opgenomen video tijdens je webinar laten zien of een automated webinar geven. Een automated webinar is een vooraf opgenomen webinar en dan hoef je je praatje niet meer zelf te houden op dat moment. Je start gewoon de opname van een vorig webinar en de rest gaat vanzelf.

✅ Webinar Geek is betrouwbaar. Zoals gezegd: als er iets mis gaat kan je chatten en dan lossen de helpdeskmedewerkers je probleem bijna altijd direct op. Maar het systeem is ook stabiel, zeker als je niet al te grote groepen met kijkers hebt. Want ik zeg eerlijk: ik heb weleens gehoord van ondernemers die meer dan 1.000 kijkers hadden en dat Webinar Geek het niet aan kon.

✅ Wat helemaal mooi is: je mag de Webinar Geek software 14 dagen gratis proberen. Zo kan je zelf kijken of het wat voor je is.

Webinar Geek of Zoom?

Misschien ben je nog niet bekend met Webinar Geek en wel met Zoom. Dan ben je vast geneigd om voor Zoom te kiezen. Maar lees even verder, want je zou de volgende dingen moeten overwegen bij het maken van die keuze:

Wil je dat mensen alleen maar luisteren of wil je ook dat ze kunnen praten? Wellicht ook onderling met elkaar. Als je wilt dat mensen met elkaar kunnen praten dan zou ik voor een Zoom-meeting kiezen. Wil je dat juist niet, omdat jij je verhaal wilt doen zonder dat je daarin gestoord wordt? Dan zou ik kiezen voor Webinar Geek. Wat natuurlijk ook kan, is mensen muten in Zoom. Dan zet je hun geluid uit. Maar dan zal je zien dat er weer zo’n grappenmaker is die wél zijn geluid aan zet. En voor je het weet is het een chaos geworden.

Wil je een presentatie geven en slides laten zien? Dan zou ik voor Webinargeek kiezen. Wil je een video laten zien tijdens je presentatie? Dan zou ik ook voor Webinar Geek kiezen.

Kijk ook naar of je een betaald of een gratis account hebt voor Zoom. Want als je bij Zoom een gratis account hebt dan word je er na 40 minuten uit gegooid. Dat kan heel vervelend zijn.

Hecht je waarde aan statistieken? Dan zou ik zeker voor Webinar geek kiezen. In een meeting in Zoom heb je die statistieken niet.

En ja, je kunt in Zoom ook kiezen voor de webinar-module. Maar die is een stuk duurder dan bij Webinar geek.

8 Dingen die Webinargeek kan, maar Zoom niet

1. Direct deelnemen of eerst software downloaden

Als je met Zoom wilt werken, moet je de eerste keer software downloaden. Dat hoeft niet als je deel wilt nemen aan een webinar in Webinargeek. Wel zo makkelijk, want niet iedereen snapt en weet wat de bedoeling is als je ineens toch iets moet downloaden. Doe je het niet, kun je ook niet deelnemen aan de Zoom-meeting.

2. Interacties

In Zoom kun je heel makkelijk interactie hebben met de andere deelnemers. Maar dat maakt het dus ook heel erg rommelig. En behalve praten zijn er eigenlijk geen andere manieren om interactie te hebben in Zoom. Ja, chatten. Dat kan ook nog. Bij webinars zijn er veel meer interacties mogelijk. Denk hierbij aan een poll een quiz, de chatfunctie en je kunt ook linkjes delen (bijvoorbeeld een koopknop waar iemand direct kan kopen).

3. Statistieken

Zoom heeft in de online meeting tool geen statistieken. Jammer, want tijdens een webinar kun je heel veel waardevolle (statistische) informatie verzamelen. Je verzamelt met een webinar-tool ook e-mailadressen. Hoera, je kunt je inschrijvers dus ook mailen. En weet dat een groot deel van je verkopen vaak ná het webinar gerealiseerd wordt. Hoe je dat doet? Door de mails die je achteraf stuurt. En dat kan dus niet met Zoom (de online meeting tool).

4. Video’s delen

In een webinar kun je makkelijk een video uploaden en deze aan de kijkers laten zien. In een online meeting tool is hier geen mogelijkheid voor. De enige manier is om dit met scherm delen te doen, maar dat ziet er dan vaak heel erg knullig uit.

Als je geen video wilt delen is dat niet erg. Wil je wel een video delen, dan wil je toch dat dat een professionele look and feel heeft of niet dan?

SMMB masterclass review

5. Bruikbare opname

Zoom kan de meeting opnemen en je kunt deze meeting ook delen. Maar met Webinargeek kun je direct al de keuze maken of je je opname deelt met de mensen die daadwerkelijk aanwezig waren of niet. Je kunt de opname van je webinar ook weer gebruiken en inladen voor je on demand webinars of je automated webinars. Kortom: als je heel vaak hetzelfde verhaal houdt, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om gewoon een opname te delen. Kijk ook naar punt 4, met Zoom wordt dit niet mooi.

6. Modereren

In Zoom kun je ook chatten, maar als je met een grote groep mensen bent dan kan het overweldigend zijn. Als de berichten je om te horen vliegen, waar moet je dan nog naar kijken? Blijf je dan stug je verhaal vertellen of verlies je je in de chat? Of probeer je het allebei en raak je op beide vlakken compleet de draad kwijt.

Bij Webinargeek kun je een moderator toevoegen aan je webinar die tijdens het webinar de chat in de gaten houdt en vragen beantwoordt. Is het nodig dat de presentator een vraag ziet en beantwoordt, dan kan de moderator de vraag in de presentor-chat zetten en dan ziet de presentator dat. Deze optie is een meeting tool niet aanwezig.

7. Co-presenteren

Bij een online meeting tool is er standaard een host van de meeting, die bepaalde rechten heeft die de overige deelnemers niet hebben. In de praktijk zien we vaak dat deze meetings erg rommelig worden als meerdere mensen tegelijk proberen te praten. Het is voor de host niet te doen om constant iedereen te muten en unmuten.

Met Webinargeek kun je naast de presentator nog 2 co-presentatoren toevoegen. Deze 3 presentatoren kunnen gelijktijdig hoorbaar zijn voor de kijker, maar er is er altijd maar 1 in beeld. Alle presentatoren kunnen vanaf iedere locatie presentaties of interacties starten, slides doorklikken en ga zo maar verder. Zij hebben dus gelijke rechten en zijn de enige in het webinar die hoorbaar of zichtbaar zijn, wat het veel overzichtelijker en dus rustiger maakt voor de kijkers.

8. Met een beetje pech word je er na 40 minuten uit gegooid

Als je voor de gratis versie van Zoom kiest, dan mag je een meeting houden. Maar je tijd wordt beperkt tot rond de 40 minuten. Daar heb je bij Webinargeek geen last van! Er is trouwens wel een list voor Zoom. Als je er na 40 minuten uit wordt gegooid, dan werkt te oorspronkelijke link nog wel. Dus als je van tevoren afspreekt dat je allemaal even opnieuw inlogt, dan kun je weer gewoon verder kletsen.

Conclusie online meeting of webinar tool

Mijn ervaring is dat een online meeting tool vaak een hoop gedoe is. Mensen komen er niet in (omdat het downloaden van de software niet lukt). Alle camera’s en microfoons staan aan en het is net een kippenhok. Je vraagt of iedereen de camera en microfoon uit wil zetten maar verschillende mensen horen het niet. De presentator gaat zoeken hoe die betreffende mensen op mute gezet kunnen worden. En ja hoor, eindelijk is het stil. Komt er net iemand binnen die het niet heeft gehoord en die doodleuk de camera en de microfoon weer aan heeft staan. Gaan we weer. Dat is 1x lachen, maar daarna is het superirritant.

Mijn voorkeur gaat dus bijna altijd uit naar webinars en liefst Webinargeek. Alleen als het echt de bedoeling is dat mensen elkaar onderling zien en onderling met elkaar kunnen praten, dan is Zoom een super tool (en ja, ook gewoon de gratis versie)!

Wat kost Webinargeek?

Als ik zou zeggen dat Webinar Geek gratis is, dan lieg ik. Maar je kunt Webinar Geek wel 14 dagen gratis proberen. Hoe fijn is dat. Dan zit je de eerste 14 dagen nergens aan vast, maar kan je wel voor familie en vrienden een test webinar houden en eens kijken hoe alles werkt en of het bij je past. Na die 14 dagen kun je kiezen tussen verschillende WebinarGeek prijzen:

  • Basic = € 39 per maand bij jaarbetaling.
  • Premium = € 59 per maand bij jaarbetaling, maar let op: dan mag je 125 live kijkers per webinar toelaten. KIJKERS dus, dat is wat anders dan inschrijvers. Ik heb klanten die al blij zijn als 20% van de kijkers er live is, dus dan zou je tot 500 inschrijvers safe zitten. En heb je meer kijkers dan kan je altijd upgraden.
  • Premium met 250 kijkers is € 89 per maand bij jaarbetaling.
  • Premium met 500 kijkers is € 119 per maand bij jaarbetaling.

(Ik hoop dat deze prijzen nog steeds kloppen, want ik zie regelmatig prijsverhogingen bij Webinargeek. Dus je wilt hier bij zijn voordat prijzen weer omhoog zijn gegaan. Tot op heden was het bij mij zo dat de prijs waarvoor is gestart ben ook de prijs is gebleven, dus hoe eerder je je prijs lockt hoe liever.)

Bij het Starter abonnement krijg je:

Webinar Geek Review 2021 | Probeer Webinar Geek gratis en ervaar zelf de voordelen! basis

Bij Premium krijg je daar nog bij:

Webinar Geek Review 2021 | Probeer Webinar Geek gratis en ervaar zelf de voordelen! premium

Als je nog meer nodig hebt kan je naar de Advanced optie, maar de eerste twee opties lijken mij voor veel startende ondernemers voorlopig meer dan genoeg!

DIT IS BELANGRIJK: het gaat om de hoeveelheid KIJKERS en niet over de hoeveelheid INSCHRIJVERS. Weet namelijk dat je al heel goed bezig bent als de helft van je inschrijvers daadwerkelijk tijdens je webinar aanwezig is. En blijkt dat je te weinig plekken hebt, dan kan je je abonnement direct upgraden om meer mensen toe te laten. Want het is niet alleen ‘hoe meer zielen hoe meer vreugd’ maar zeker ook ‘hoe meer zielen hoe meer kans op verkopen’. En dat wil je!

Hoe werkt Webinar Geek?

Zelf heb ik nog geen webinars gegeven, ik werk vooral met Webinar Geek voor mijn klanten die wel veel webinars geven. Sommigen zelfs iedere week. En natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar dan kan je meteen chatten met de helpdesk. Vaak worden de problemen dan nog op tijd opgelost en hoeven we onze kijkers niet teleur te stellen.

Mijn klanten geven de webinars en zij kunnen allemaal goed uit de voeten met Webinar Geek. Het programma werkt heel intuïtief en makkelijk. Ik ben van het technisch inrichten van de achterkant. Nou ja technisch, ook dat wijst zichzelf. Ik maak de webinars aan en ik zorg dat mensen zich kunnen inschrijven. Daarvoor maak ik een aanmeldformulier. Hiervoor maak ik vaak extra inschrijf-URL’s, bijvoorbeeld een URL speciaal voor Facebook of LinkedIn of voor een affiliate. Zo kunnen we achteraf snel zien hoe succesvol een bepaald platform is en of we verkopen uit een bepaald platform of van een bepaalde affiliate hebben gekregen.

Verder maak ik mails: een welkomstmail (altijd), mails vóór het webinar (zodat mensen niet vergeten dat ze zich hebben ingeschreven) en vaak ook een mail ná het webinar (om de replay te bekijken). De replay die gewoon door Webinar Geek zelf wordt gemaakt. En het fijne is dat je achteraf ook nog kunt zien wie de replay heeft bekeken.

We uploaden de presentatie/de sheets zodat mijn klanten die informatie heel eenvoudig kunnen laten zien tijdens het webinar. Wat ook heel fijn is, is dat je Call To Actions kunt maken. Bijvoorbeeld ‘koop nu’ en als je als kijker op die knop klikt dan ga je ook daadwerkelijk naar de URL achter die knop.

Heel handig: je kunt een moderator toevoegen aan het webinar. Een moderator is iemand die achter de schermen helpt als de ondernemer het webinar geeft. Vaak ben ik dat bij mij klanten. Ik houd de chat in de gaten, verzamel de vragen en geef antwoord als het iets technisch is, zoals ‘ik hoor niks’ of ‘ik zie niks’. Ik ben daarvoor gewoon in het webinar aanwezig met de bevoegdheden van de moderator.

Tot slot de integraties. Je kunt bijvoorbeeld je Facebookpixel koppelen en ook je autoresponder. Hoe handig is dat? Dan schiet je de e-mailadressen van de inschrijvers meteen over naar je autoresponder.

Publiceer het webinar en deel de inschrijflink of inschrijfpagina en je bent klaar om te gaan knallen.

Mijn WebinarGeek ervaringen en review

Ik hou van Webinar Geek en ik ben steeds weer blij als nieuwe klanten zeggen dat ze met Webinar Geek werken. Ik merk dat ik niet alleen zelf positief ben, maar dat mijn klanten ook positieve WebinarGeek ervaringen hebben.

Webinar Geek is goedkoop

Zoals ik al zei: je kunt starten met een gratis proefperiode. Daarna is het betaald. Maar met 39 euro per maand kan je je toch geen buil vallen. Het is ook een stok achter de deur om het te gaan doen. Ga webinars geven, want je wilt je abonnement toch minimaal terugverdienen!

Webinar Geek is betrouwbaar

Waar gehakt wordt vallen spaanders en ja, bij Webinar Geek gaat ook wel eens wat mis. Het gaat er niet om óf er wel eens wat misgaat, het gaat erom hoe het opgelost wordt. En daar heb ik bij Webinar Geek goede ervaringen mee. Het lijkt nu misschien alsof het vaak misgaat, maar dat is helemaal niet zo. We hebben bijna nooit problemen. Webinar Geek is heel erg betrouwbaar en webinars lopen technisch gezien zo goed als altijd als een trein.

Automatisering is je grootste vriend

Webinar Geek biedt ook de optie Automated Webinars aan. Geloof me, vanaf een bepaald moment wil je dat. Want als je al vaker een webinar hebt gegeven dan wordt het gewoon saai (voor jezelf dan hè). Weer datzelfde verhaal. Wat je dan ook kunt doen? Zeker als je een webinar hebt gegeven waar je van dacht ‘Zo hey, dit ging écht goed’. Gebruik die opname dan om als Automated Webinar in te plannen. Je hoeft dan niet meer zelf aanwezig te zijn, je start gewoon (automatisch) je webinar en speelt de opname af. Je hebt dan meteen je handen vrij om actief mee te doen in de chat.

Tip: ik zou wel zeggen dat het een automated webinar is. Dat je kijkers het weten dat het niet live is en dat je er meteen bij zegt dat jij nu in de chat aanwezig bent om vragen te beantwoorden.

Webinar Geek is veelzijdig

Webinar of online meeting? Wat is de beste keuze? onder

Je hebt allerlei leuke opties die je in je webinar kunt meenemen. Gelijk een waarschuwing: maak er geen kermis van. Je wilt wel waardevol blijven en als je alleen maar polls houdt en vragen stelt, dan komt er weinig van je verhaal terecht. Maar je kunt dus polls houden en vragen stellen en klanten kunnen antwoord geven in een openbare chat en/of een privé chat. Jij beslist hierin wat je openzet en wat niet.

Ik zelf ben fan van de privé chat. Als je de openbare chat aanzet, dan gebeurt het nog wel eens dat kijkers onderling met elkaar in gesprek gaan en je wilt de focus op jouw verhaal houden. Je wilt ook dat mensen zich veilig voelen en dat wat zij met jou delen niet voor iedereen zichtbaar is. Ik kies daarom graag voor de privé chat.

En dan is er ook de presenter-chat. Daarin communiceer ik met degene die het webinar geeft (mijn klant dus). Je zal de eerste niet zijn die een heel webinar volkletst, terwijl niemand je hoort. In de presenter-chat kan ik mijn klant dus waarschuwen als het echt niet goed gaat. En wat ik in die chat schrijf, ziet alleen mijn klant. Verder niemand.

Webinar Geek helpdesk is Nederlands(talig)

Het zal je maar gebeuren: geef je je webinar om 10 uur ’s morgens en zit je helpdesk in Amerika. Daar slapen ze dan nog. Als je dan echt een probleem hebt, zal je het zelf moeten oplossen. En soms kan je het gewoon niet zelf en heb je hulp nodig. Daarom kies ik voor al mijn software het liefst voor een Nederlands pakket. Voor sommige softwarepakketten maakt het niet zoveel uit. Bijvoorbeeld voor mijn boekhoudprogramma. Stel dat ik in de ochtend niet kan boekhouden en ik moet wachten tot de helpdesk in Amerika opengaat, dan is dan niet zo’n ramp. Lekker belangrijk, ik wacht wel. Maar voor een webinar programma durf ik dat toch niet aan. En gelukkig is dat ook niet nodig!

Het goed bewaarde geheim van WebinarGeek (tot nu!)

Het goed bewaarde geheim van Webinar Geek… Als je een webinar geeft, dan geeft Webinar Geek de absolute prioriteit aan het live webinar. Alles wat Webinar Geek kan inzetten om ervoor te zorgen dat jouw live webinar zonder problemen uitgezonden wordt, zal zij ook inzetten.

Dat betekent dat het kan gebeuren dat je live webinar perfect verloopt. Geluid goed, beeld goed en geen klachten van je kijkers. Maar als je vervolgens de opname bekijkt, kan je wel janken. Het beeld hapert en valt steeds weg en het geluid is niet om aan te horen.

Stel je voor dat je beloofd hebt dat je de replay van het webinar naar de inschrijvers zou sturen! Een klant van mij maakte dit mee. Zij heeft uit pure ellende het hele webinar opnieuw opgenomen. Zo zonde van je tijd, want daarmee gooide zij anderhalf uur van haar kostbare tijd weg. En nog erger: tijdens het live webinar was ze helemaal opgeladen en klaar om het webinar te geven. De replay was een worsteling om alles nog een keer te vertellen en dat zag je aan haar!

Boos nam ze contact op met Webinar Geek en toen vertelde de medewerker het goed bewaarde geheim van Webinar Geek. Ze maken achter de schermen nog een opname en dat is in feite een live-opname, zoals een kijker op dat moment het live webinar ziet. Deze opname blijft 4 dagen als back-up staan en daarna wordt ook deze opname weggegooid.

Overkomt het jou dat je webinar-opname mislukt? Neem dan eerst contact op met Webinar Geek en vraag om de stiekeme live-opname. Het kan goed zijn dat die opname perfect is.

Hoe kies je een onderwerp voor je webinar midden

Webinar Geek nadelen

Zijn er dan ook Webinar geek nadelen? Vast wel, zoals ieder softwarepakket dat heeft.

Webinargeek is niet altijd stabiel genoeg
Wat ik weleens hoor, is dat het webinar programma eruit vliegt als je ineens echt veel kijkers hebt. En dan heb ik het over écht heel veel kijkers, niet zomaar een paar honderd. Het resultaat is dat Webinar geek dan soms niet stabiel genoeg blijkt. Ik heb er zelf overigens nog nooit problemen mee gezien.

Je kunt het webinar niet naar verschillende groepen mensen sturen
Wat ik ook jammer vind, zijn de integraties. Zoals ik al zei: je kunt een koppeling maken met je autoresponder. Maar als je meerdere UITZENDINGEN hebt van één webinar (omdat je hetzelfde webinar op één dag twee keer geeft), dan kun je niet automatisch de mensen van de ochtend naar een groep in de ochtend doorsturen en de mensen van de middag naar de middaggroep. Dat is onhandig, dan komen alle mensen uit dat webinar in dezelfde groep terecht in je e-mailsysteem. Als je een uur na het ochtend webinar een mail wilt versturen naar de inschrijvers van de ochtendgroep, dan wil je natuurlijk niet dat die mail ook al naar de mensen in de middaggroep gaat. Die laatste groep heeft je webinar nog helemaal niet gezien op dat moment. Dat moet je dan dus handmatig oplossen door de mails pas te versturen nadat beide groepen je webinar bekeken hebben.

Het zou heel handig zijn als je wel binnen hetzelfde webinar mensen naar verschillende groepen kunt sturen in je autoresponder. Een oplossing hiervoor is trouwens om echt twee APARTE WEBINARS aan te maken. Maar het is juist zo fijn om extra uitzendingen toe te voegen, omdat alle webinars dan dezelfde URL hebben. Als je altijd dezelfde URL blijft gebruiken, dan kun je die altijd delen en werkt die link ook nog in blogs die je al een jaar geleden gedeeld hebt. De datum in de blog klopt dan niet meer, maar je link werkt nog wel. Maar goed, dit los ik dus handmatig op. Zoveel werk is dat gelukkig ook weer niet. En dus ben ik al met al dik tevreden met Webinar geek!

Webinar Geek: probeer het gratis!


Misschien is het je al opgevallen, maar ik ben groot fan van Webinar Geek. Mijn klanten hebben tienduizenden euro’s met dit softwarepakket verdiend, sommigen zelfs tonnen. Als jij ook webinars wilt geven, dan zou ik Webinar Geek zeker overwegen. En al helemaal omdat ze een 14 dagen gratis proefperiode hebben. Ontdek het dus zelf en test Webinar Geek uit!

Hoe kies je een webinar onderwerp?

Zeg je webinars dan denken de meeste online ondernemers dat dat alleen voor online trainingen en (jaar)programma’s kan. Als je dan zelf in een branche zit waar je bijvoorbeeld tastbare producten verkoopt of juist hele specialistische hulp aanbiedt, dan hebben veel ondernemers het gevoel dat webinars voor hen niet gaan werken.

Ik zou zeggen ‘think again’, want er is zoveel mogelijk. Daarom heb ik hieronder 7 onderwerpen uitgeschreven waarover je prima een webinar kunt geven. Sterker nog: ik denk dat heel veel klanten hierop zitten te wachten. Eindelijk niet alleen informatie op een website, maar de mogelijkheid om iets te zien. Om direct vragen te stellen en om te ‘voelen’ of jij als leverancier betrouwbaar bent.

1. Elektrische step of elektrische fiets (voor Dropshippers!)

Tegenwoordig zegt de ene webshop tegen de andere ‘ga eens opzij’, maar alle webshops zijn hetzelfde. Een afbeelding/meerdere afbeeldingen, tekst, product specificaties en een prijs. De ene webshop heeft wat meer reviews en winkelkeurmerken dan de andere, maar dat is het verschil dan wel.

Ik wil geen afbeeldingen en saaie tekst, ik wil daadwerkelijk zien hoe iets is en hoe iets werkt. En ja, natuurlijk is het het allermooist als je een proefrit kunt maken. Maar een webinar waarin alle mogelijkheden geshowd worden en waar je vragen kunt stellen is een prima alternatief.

Als ik een webinar bekijk waar ik al heel veel informatie krijg, dan ben ik veel sneller geneigd om die afspraak te maken voor een proefrit. Of als de voorwaarden goed zijn, dan koop ik gewoon. Als jij als dropshipper zegt ‘wij geloven in de kwaliteit van ons product, dus als jij na een maand niet 100% tevreden bent met je aankoop dan nemen we de fiets/step gewoon weer terug en krijg je je geld terug.’ Dan zou je als klant toch wel gek zijn om het niet te proberen. Dus denk er eens over na of jij over jouw product een webinar zou kunnen geven.

2. Software of andere artikelen die jij als affiliate kunt promoten

Als affliate promoot je de producten of diensten van iemand anders. Daarom moet je wel even opletten of je zomaar een webinar mag geven over die producten of diensten of dat de leverancier dat verbiedt. Maar stel dat jij affiliate bent van webinar software. En je bent enthousiast over die software. En je weet er nog veel van af ook. Waarom zou je er dan geen webinar over geven.

Laat zien wat de mogelijkheden zijn, laat zien hoe eenvoudig alles werkt en laat zien hoe jouw klanten de meest geweldige successen behaald hebben met de webinar software. Ik zou bijvoorbeeld een webinar kunnen geven over Webinargeek (het softwareprogramma waar deze blog over gaat en het softwareprogramma waar ik super enthousiast over ben. Ik zou dan kunnen vertellen dat je bij Webinargeek een proefperiode van 14 dagen helemaal gratis krijgt en als mensen tijdens het webinar die gratis proefperiode via mijn affiliate-link nemen dan krijg ik een vergoeding.

Webinar of online meeting? Wat is de beste keuze?

3. Hoe jij persoonlijke coaching geeft/jouw werkwijze

Stel je bent coach en je coacht iedereen waar je mee werkt persoonlijk. Dan zou je kunnen denken dat je daar echt geen webinar over kunt geven, want wat je gaat doen hangt af van de persoon die je tegenover je hebt. Niets is minder waar. Want als het goed is heb je wel een methode. Laten we zeggen: je begint altijd met een intake en daar gebruik je een bepaalde vragenlijst bij. Aan de hand van de vragenlijst bepaal je samen met je cliënt een doel en dat is bijvoorbeeld altijd tijdens de tweede afspraak. Op de derde afspraak is het de bedoeling dat… Na X aantal afspraken sluiten jullie de coaching af en dan …

Door jouw werkwijze duidelijk neer te leggen en verhalen te delen van wat er tijdens jouw coachings gebeurt (zeer waarschijnlijk met anonieme verhalen, maar dat geeft niks) bouw je vertrouwen op bij je kijkers. Jouw kijkers vinden het heel fijn om te weten waar ze aan toe zijn en dat kan de drempel zijn waar jij ze overheen helpt om met jou te gaan werken.

Verder zien je kijkers je en kunnen ze voelen met wie ze in zee gaan. Zo belangrijk. Want jij wilt met cliënten werken die bij jou passen.

4. Hoe je bepaalde dingen maakt

Stel je hebt een webshop in spinnenwielen of je verkoopt beitels voor het bewerken van steen of hout. Natuurlijk kan je daarvoor naar een gespecialiseerde winkel gaan, maar wat als die niet in de buurt is? Of als je in die winkel wel naar de producten kan kijken, maar dat niemand je echt kan laten zien hoe het werkt.

Ik zou het fantastisch vinden om naar een webinar te kijken waarin iemand echt uitlegt hoe een spinnenwiel werkt en wat je precies moet doen om zo’n mooie draad te spinnen. Die ook meteen de meest gemaakte fouten laat zien. Of als ik een houtsnijwerk wil maken, maar niet het juiste gereedschap heb. Laat het me zien en toon me ook meteen welke guts ik nodig heb. Als bonus nog een paar slimme trucjes waardoor ik die ene dure guts niet per se hoef te kopen en ik ben verkocht.

Als ik dan ook nog eens vragen mag stellen en de vakman laat mij direct zien hoe het werkt en wat ik vooral niet moet doen dan ben ik helemaal blij.

5. Producten met hoge prijzen (Dropshippers, even verder lezen!)

Denk bijvoorbeeld aan dure meubels, dure horloges of die peperdure barbecue. Inspireer kijkers waarom dit product zo fantastisch is. Ja, natuurlijk moet je oppassen dat het geen Tellsell televisie wordt, maar als jij echt handige dingen laat zien dan heb ik interesse.

Denk ook aan verhalen (en dan denk ik bijvoorbeeld aan dure meubels). Dat je vertelt over klanten die aanpassingen wilden. Dat jullie dat graag doen en wat dan de mogelijkheden zijn. Inspireer en motiveer en leg uit waarom jouw producten zo fijn zijn en welke problemen ze voor iemand oplossen/opgelost hebben.

6. Tiny houses en hun inrichting

Tiny houses zijn hot, back to basic is in. Er komen steeds meer mensen die willen consuminderen en juist kleiner willen gaan wonen in plaats van groter. En dan hoor je over tiny houses. Maar hoe tiny is tiny eigenlijk?

Ik zou het persoonlijk geweldig vinden als er een leverancier is die een webinar geeft over tiny houses en die tijdens dat webinar ook verschillende exemplaren laat zien. Die vertelt over wat de wensen waren van de mensen die een bepaalde woning gekocht hebben, tegen welke uitdagingen ze aangelopen zijn en hoe dat uiteindelijk is opgelost. Dat ik ook meteen prijzen hoor en dat ik meteen inspiratie opdoe hoe een tiny house voor ons zou kunnen werken.

Op dit moment heb ik nog te weinig beeld bij wat er wel en wat er niet kan. En we hebben in de buurt geen voorbeelden waar we ‘even’ binnen kunnen wippen. Ik zou dus ontzettend graag een dergelijk webinar zien en het zou zomaar kunnen dat we meteen een afspraak maken met de leverancier om te kijken of hij aan ons een tiny house kan verkopen.

7. Fitnessapparatuur (ook weer interessant voor Dropshippers onder ons)

We hebben het gezien bij de harde lockdowns tijdens corona, sportscholen dicht en mijn zwaarbevochten kracht en conditie gingen snel achteruit. Sommige dingen kan je vrij makkelijk zelf in stand houden, zoals bijvoorbeeld je conditie. Trek je hardloopschoenen aan en ga hardlopen. Of pak je fiets en ga fietsen. Maar krachttraining was voor mij een veel grotere uitdaging. Bepaalde oefeningen doe ik met 50 kilo, hoe regel ik dat? Hoe maak ik iets dat 50 kilo is en hoe zorg ik er dan ook nog eens voor dat ik díé oefening kan doen die ik nodig heb.

Hoe kies je een onderwerp voor je webinar onder

Tijdens de lockdowns had ik dus maar wat graag een demonstratie gekregen van een degelijk fitnessapparaat waar ik alle oefeningen op zou kunnen doen die ik bij wilde houden tijdens de periode van sluiting van de sportscholen. Maar ik zie er tegenop om zo’n apparaat te kopen. Hoop gedoe om iedere keer een andere oefening in te stellen. Ik heb al meerdere van die apparaten geprobeerd die zo gammel waren dat zelfs ik, met mijn 60 kilogram lichaamsgewicht, bang was om erdoorheen te zakken.

Geef als leverancier een webinar over jouw degelijke apparatuur en laat zien hoe makkelijk het allemaal is. Laat ook zien dat het apparaat helemaal niet veel plek nodig heeft. En als de prijs dan ook nog goed is, dan ben ik verkocht.

Dit waren nog maar voorbeelden, zie jij mogelijkheden voor jezelf? Kortom: webinars geven kan op heel veel gebieden. Wees creatief en kijk vooral naar:

  • Wat heb ik te vertellen? Welke oplossingen kennen een heleboel mensen nog niet en waar kan ik deze mensen mee inspireren en motiveren?
  • De doelgroep. Voor wie is het verhaal dat je wilt vertellen interessant?
  • Wat je aanbod is. Wil je direct verkopen of wil je liever dat mensen een afspraak met je maken? Een gratis proefabonnement is helemaal ideaal.
  • Wat je boodschap is. Kan jij gewoon achter de camera gaan zitten en praten, praten, praten. Of is het juist beter om met sheets te werken? Hou je interviews met mensen die je geholpen hebt? Of is het juist beter om verschillende korte video’s te laten zien?

Wat zijn de 12 grootste fouten bij het geven van een webinar?

Als je mij een beetje volgt dan weet je dat mijn hart bij online zichtbaarheid ligt en vooral bij het geven van webinars. Ik heb er al meerdere klanten mee geholpen en zij zien hun omzetten door het dak gaan door het geven van webinars. Maar gaat dat vanzelf? Uh nee. Daar gaat vaak een flinke worsteling aan vooraf. Ik heb al de meest bijzondere excuses en uitvluchten gehoord. Maar eigenlijk is er maar 1 reden: ze durven niet.

Inmiddels heb ik met mijn klanten de code gekraakt en ik vertel je graag wat de 12 grootste fouten zijn bij het geven van een verkoopwebinar. En de nadruk ligt hier op het woord ‘verkoop’. Ik heb het dus niet over webinars die je geeft binnen een betaald programma. Dat zijn webinars waarin je veel waarde geeft en waarin je luisteraars vooral van je mogen leren. In een verkoopwebinar wil je juist je luisteraars inspireren en motiveren om aan de slag te gaan. En wil je jouw ideale klanten zo ver krijgen dat ze bij je kopen (en je niet ideale klanten wil je ook liever buiten de deur houden).

1. Denken dat je de expert onder de experts moet zijn voor dat je een webinar kunt geven

Denken dat je niet goed genoeg bent is een grote valkuil. Ja, je wilt je luisteraars verder helpen, maar dat mag in kleine stapjes. Kijk maar eens naar jezelf: als jij niet met Excel kunt werken wil je dan meteen starten met de meest vergevorderde training op het gebied van Excel die je kunt vinden? Nee! Dan word je helemaal gek. Je wilt juist het vertrouwen krijgen dat jij dit ook kunt leren. Je wilt eenvoudige tips waarmee jij het gevoel krijgt dat dit ook voor jou weggelegd is om hier handig mee te worden. Je hoeft als ‘goeroe’ dus maar 1 stap verder te zijn dan je kijkers en dan is het al goed genoeg. Of zoals Amy Porterfield zegt ‘je moet 10% meer weten dan je luisteraars en dan zit je goed’.

Kijk dus naar de doelgroep waar je het webinar voor geeft. En ja, als jij een verkoopwebinar geeft voor mensen die expert zijn op jouw vakgebied, dan moet je zeker 10% verder zijn dan die mensen. Maar zijn het mensen die nog helemaal niet veel weten, pas je inhoud daar dan ook op aan.

Onthoud: wat je wilt is dat je antwoord geeft op een veelgestelde vraag/een probleem dat je vaak ziet. Je geeft je luisteraars de eerste stap/stapjes en je laat ze zien hoe het kan worden. Van drama naar droomeiland en daar inspireer je ze mee tijdens je webinar.

2. Denken dat je webinar helemaal perfect moet zijn (spoiler alert, dat wordt het nooit)

Je webinar moet natuurlijk wel goed genoeg zijn, maar ‘better done than perfect.’ Je kunt gewoon niet met het perfecte webinar starten. Waarom niet? Omdat je tijdens het geven van de webinars gaat ontdekken wat wel werkt en niet. Je gaat zien dat op bepaalde stukken in je webinar ineens een hoop mensen afhaken. En helaas, dat is vaak het punt dat jij niet verwacht. Start dus gewoon met webinars geven, laat je vleugels groeien terwijl je al aan het vliegen bent.

3. Het imposter syndroom -> denken dat mensen gaan ontdekken dat je niet genoeg weet

Volgens Wikipedia is het imposter syndroom: Het oplichterssyndroom, bedriegerssyndroom of bedriegersfenomeen is een term die in de jaren 1970 werd geïntroduceerd door psychologen en onderzoekers om mensen te beschrijven die niet in staat zijn hun prestaties te internaliseren. Ondanks externe bewijzen van hun competentie, blijven mensen met het syndroom ervan overtuigd dat ze bedriegers zijn en hun succes niet verdienen. Blijken van succes worden afgedaan als geluk, timing of het resultaat van het misleiden van anderen, waardoor die denken dat zij intelligenter en competenter zijn dan ze zelf geloven. Het oplichterssyndroom komt meer voor bij succesvolle vrouwen.

Ja vrouwen, wij dus. Wij denken al snel dat we niet goed genoeg zijn. Stop daarmee! Tenzij het echt zo is natuurlijk, maar 9 van de 10 keer is het niet zo! Hoe meer je weet hoe meer je beseft wat je niet weet en dat kan je heel onzeker maken. Zie ook punt 1, als je 10% verder bent dan je luisteraars dan zit je gewoon goed.

4. Niet alles inzetten om te promoten (het klein willen houden)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je aller- aller- allereerste webinar niet meteen voor honderden mensen wilt geven. Dat je eerst eens wilt kijken hoe alles werkt. Daar zijn tests voor en ja die mag je doen met je beste vriendinnen, je moeder en je zus. Maar als je echt gaat lanceren, ga dan all the way. Posts op sociale media, mail je e-maillijst, schrijf blogs, maak podcasts, deel video’s. Doe wat nodig is en wat bij je past en ga knallen. Het is echt dood en doodzonde van alle moeite die je gedaan hebt om maar met een paar mensen in je webinar te zitten.

5. Na 1 of 2 pogingen al stoppen en zeggen ‘Dit werkt niet voor mij’

Webinars geven is een zaak van lange adem. Doorzetten, blijven doen en blijven verbeteren. En natuurlijk leren hoe het moet. Als iets niet werkt dan moet je het niet meteen afschrijven, maar doe wat nodig is om het wél te laten werken. Zeker als je weet dat andere ondernemers goede resultaten halen, dan kan jij dat ook! Kortom: zoek hulp in plaats van meteen het bijltje erbij neer gooien.

De 12 grootste fouten bij het geven van een verkoopwebinar rechtsonder

6. Veel te veel weggeven

Je wilt je luisteraars een stap verder helpen, maar je hoeft echt niet alles te vertellen wat je weet. En trouwens, als je dat gaat vertellen wordt je verhaal ook heel saaaaaiiii! Als je een verkoopwebinar geeft dan is het níét de bedoeling dat je alle kennis die je hebt gaat spuien. Natuurlijk wil je je luisteraars verder helpen en dat doe je ook. Door een paar belangrijke tips te geven. Tips waar ze direct mee aan de slag kunnen en waarmee ze ook direct resultaten boeken. Maar als je te veel tips geeft of tot in detail uit gaat leggen hoe iets werkt, dan wordt het een brij. Dan weten je luisteraars niet meer wat ze moeten doen en waar ze mee moeten beginnen. Ze willen geïnspireerd en gemotiveerd door je worden en dat doe je met verhalen. Verhalen van klanten die mooie stappen hebben gezet.

7. Bezwaren noemen als een lange lijst

Maak jij deze fout ook? Dat je op een bepaald moment klaar bent ben het delen van je kennis en dat je dan overgaat naar het verkooppraatje, die akelige pitch. En dan komt het, een lange lijst met ‘zeg je nu dat je geen geld hebt’ en dan ga je dit bezwaar weerleggen. Of ‘zeg je nu dat je geen tijd hebt’ en dan weerleg ook je dit bezwaar. Het is supersaai om aan te horen en op deze manier zijn het losse kreten. Het is veel beter om deze bezwaren mee te nemen TIJDENS het delen van je kennis. Vertel dus het verhaal van Peter die een groot probleem had met X. En hij had geen geld. Hoe heb jij geholpen met het oplossen van probleem X (en daar geef je meteen tips bij die Peter verder hebben geholpen) én Peter heeft nu zijn omzet verdubbeld en dat hij geen geld had is al lang geen issue meer. Zo haal je heel natuurlijk een bezwaar onderuit zonder dat je het heel specifiek benoemt als bezwaar.

8. Je pitch (verkooppraatje) lang en ingewikkeld maken

Deze fout volgt op de vorige fout in punt 7. Als jij tijdens het delen van je kennis je verhaal goed hebt verteld dan kan je pitch superkort zijn. Als jij je luisteraars/kijkers goed hebt geïnspireerd en gemotiveerd dan hoef je alleen maar meer te vertellen wat je hebt. Wat houdt het in en wat kost het? En ze hangen aan je lippen, want ze willen het weten. Je hebt namelijk zulke mooie verhalen verteld van mensen die van drama naar droomeiland zijn gegaan en dat willen zij zelf ook. Dus vertel het maar, hoe kan ik dat doen? Met een korte pitch!

9. Je stem niet op de juiste manier inzetten

Met sheets werken is heerlijk tijdens een webinar. Het geeft al een veiliger gevoel als je weet dat je niet constant in beeld bent en je hoeft alleen maar je sheets te presenteren en je verhaal te vertellen en dan komt het goed. Maar weet dat je dan ook echt alleen je stem hebt om een connectie te maken. Praat duidelijk en enthousiast. Als je dat niet doet, dan wordt het slaapverwekkend. Hoe interessant de inhoud van je webinar ook is. Maak grapjes, lach om jezelf, wees theatraal. Doe wat nodig is om enthousiast over te komen.

10. Geen passie hebben voor het onderwerp van je webinar

Het is belangrijk dat je achter de inhoud van je webinar staat. Zo vertelde Amy Porterfield bijvoorbeeld dat zij een webinar heeft gegeven over Facebookadverteren. Waarom? Omdat haar volgers haar daar om vroegen. Maar eigenlijk was Facebookadverteren helemaal haar passie niet meer. Sterker nog, ze had het zelfs uitbesteed aan een gespecialiseerd bureau. Ze verkocht dus ook bijzonder weinig toen ze een webinar gaf over Facebookadverteren. Nee, Amy is nu helemaal happy als ze het over het maken van online trainingen heeft. Dan kan ze veel beter daar webinars over geven. Daar ligt haar passie en dan is ze enthousiast en inspireert en motiveert ze haar luisteraars/kijkers.

11. Kijken naar het aantal deelnemers

Laat je niet gek maken tijdens een webinar en een van de manieren waarop je jezelf gek kan maken is door te kijken naar het aantal deelnemers. O, er zijn er maar 2. Of 10 of 100 of 1000. Het ligt er maar aan hoe ver je al bent met welke aantallen je tevreden bent, of met welke aantallen je juist teleurgesteld bent. Of dat je ineens ziet dat de helft van de deelnemers vertrokken is. Zorg gewoon dat je dat niet ziet. Plak voor mijn part een pleister over de teller, maar laat je niet afleiden. Je bent er voor de mensen die wél luisteren.

Om je te inspireren. Ik ken een onderneemster die een webinar gaf voor 2 deelnemers. Twee! En ze had aan het eind van het webinar 4 verkopen. Hoe? Doordat ze 2 dingen aanbood en beide deelnemers kochten kochten beide producten. Ja, het aanbod was goed en goedkoop, maar ze heeft het toch maar mooi gedaan en dat geeft moed voor volgende keren. En ook al waren er maar 2 deelneemsters, die waren toch heel blij met wat deze onderneemster bood. Daar doe je het voor

12. Het webinar uiteindelijk toch niet geven

Last but not least… Heb jij je webinar ook al helemaal klaar liggen, of zeker voor 80%? En toen kwam het leven er doorheen. Of een excuus. Of een hele goede reden die eigenlijk ook gewoon een excuus is. Omdat het je dun langs de hakken loopt als je denkt aan wat er allemaal moet gebeuren om een flinke groep deelnemers voor je webinar te krijgen. Omdat je gewoon bang bent. Omdat je stikzenuwachtig wordt van de gedachte om een webinar te geven. Ik snap het. En het is doodzonde. Zet door. Doe het. Leer ervan.

Veelgestelde vragen over Webinargeek en webinars geven

We kunnen ons heel goed voorstellen dat je nog vragen hebt over Webaringeek of webinars op zich. Hieronder geven we graag antwoord op de vragen die we het meest krijgen.

#1 Wat is een webinar en hoe werkt het?
Een webinar is als naar school gaan, terwijl je gewoon lekker thuis zit. Een webinar is eigenlijk altijd een presentatie van iemand die ergens veel over weet. Hij of zij deelt die kennis tijdens het webinar en gebruikt daarvoor soms sheets en zijn/haar eigen verhaal. Jij als deelnemer, luistert naar het verhaal en leert ervan.
Het doel van webinars is tweeledig. Als je nog geen klant bent bij de ondernemer die het webinar geeft, dan is het vaak een verkoopwebinar. Dus met de bedoeling dat je aan het eind van de presentatie zo enthousiast bent dat je een product/programma van de ondernemer koopt. Dit is trouwens altijd vrijblijvend. Je mág kopen, het hoeft niet.
Als je eenmaal gekocht hebt bij de ondernemer kan het zijn dat hij/zij nog vaker webinars geeft. Die zijn dan bedoeld om nog veel meer informatie aan je te geven en die webinars zijn als het goed is altijd gratis. Je hebt het programma van deze ondernemer al gekocht.
#2 Is een webinar altijd gratis?

Nee een webinar is niet altijd gratis, maar als het goed is wordt dat heel duidelijk erbij vermeld. Webinars worden vaak ingezet als marketingtool. Dan is het webinar vaak gratis of wordt hooguit een klein bedrag gerekend. Onder of rond de 10 euro.

Ik zie het altijd zo: als het webinar gratis is, dan kun je er van uit gaan dat je een verkooppraatje gaat krijgen. En soms is het bijna alleen maar een verkooppraatje en soms ben je blij verrast hoeveel gratis informatie en tips je krijgt. Als je voor een webinar betaalt dan verwacht ik ook dat ik echt het gevoel heb dat het het betaalde bedrag waard is geweest.

Er is wat voor te zeggen om betaalde webinars te geven, want dan weet je zeker dat de mensen die betalen ook echt interesse hebben.

Als je een programma van een ondernemer hebt gekocht en je krijgt binnen dat programma webinars, dan is het gebruikelijk dat die webinars gratis zijn.

#3 Wat moet je doen bij een webinar?

Wat je moet doen bij een webinar ligt aan aan welke kant je zit :-). Als jij het webinar geeft dan moet je een paar dingen doen:

  1. Een goed verhaal maken (of als je er goed in bent, gewoon ter plekke een mooi verhaal 'verzinnen').
  2. Keuze maken of je zelf in beeld wilt zijn of dat je sheets wilt laten zien, of allebei. En dan zorgen dat het beeld er een beetje knap uit gaat zien.
  3. Op het moment dat je afgesproken hebt live gaan en je webinar geven.

Als je deelnemer bent hoef je maar een paar dingen te doen:

  1. Jezelf inschrijven voor het webinar. Dan ontvang je een mail met een link en die link heb je nodig.
  2. Op het afgesproken moment klik je op de link (je weet wel, die je hebt gekregen toen je je inschreef).
  3. Zorg dat het geluid van je computer aanstaat en ga lekker zitten en luisteren.
  4. Ben je het beu of is het webinar klaar dan druk je op de knop om te vertrekken of je drukt gewoon op het kruisje van je tabblad. En weg ben je.
#4 Kunnen ze je zien bij een webinar?

Nee, als het goed is kunnen andere mensen je niet zien tijdens het webinar. Bij een echt webinar zie je alleen de presentator. Maar als het webinar in Zoom is kan het weer wel zijn dat andere mensen je zien. Is dat laatste het geval en wil je jezelf niet laten zien, dan is er altijd duidelijk een knop met een camera in beeld en als je daar op drukt komt er een rode streep door. Daarmee heb je je camera uitgezet en ben je weer onzichtbaar.

#5 Hoe lang duurt een webinar?

Het ligt eraan hoe lang een webinar duurt. Ik heb al eens bij een webinar gezeten dat krap een half uurtje duurde en dat toch boordevol interessante weetjes en tips zat. En ik heb ook wel eens bij een webinar gezeten dat na 2 uur nog bezig was en maar duurde en duurde en duurde. Waar je ook steeds een worst voorgehouden bleef krijgen dat er nog hele interessante dingen aan kwamen. Die maar niet kwamen.

Het is dus afwachten wat je krijgt. Maar normaliter duurt een webinar tussen een uur en anderhalf uur. Als je daar op rekent zit je vaak wel goed.

Bedankt voor het lezen van de review van Webinargeek

Heb je nog vragen aan mij waarop ik antwoord kan geven over Webinargeek? Laat dan in een reactie weten waar jij nog mee zit en ik doe mijn best om je zo snel mogelijk te woord te staan. Ondertussen kun je alvast jouw gratis trial aanvragen bij Webinargeek en kun je kijken je zelf kijken of het programma voor jou doet wat ik hierboven verteld heb.

Een korte voetnoot bij mijn artikel over Webinar Geek

De tips die ik deel op liesbethdekorte.nl werken voor mij en ik heb natuurlijk ook gecheckt of er meer mensen enthousiast zijn over de producten en diensten waar ik over schrijf. Maar ik kan natuurlijk geen goede resultaten garanderen, dat hangt ook van jouw eigen inspanningen en motivatie af. Ik zou zeggen ‘go for it!’

Als jouw website eenmaal topnotch is dan wil je natuurlijk meer manieren ontdekken van online geld verdienen. Lees dan mijn uitgebreid artikel over online geld verdienen.

Plaats een reactie