Autorespond (autoresponder + shopping cart | review + how-to-video’s)

Je hebt de term vast al meerdere keren horen vallen. Als je online ondernemer bent dan heb je een e-maillijst nodig (en liefst een grote) en een autoresponder. Maar wat is dat eigenlijk een autoresponder? Daar zijn vast meerdere aanbieders van (yep) en welke moet je dan kiezen. Nog belangrijker: zijn er nog meer dingen waar je op moet letten? Nou, als je ook producten of diensten op je website verkoopt, dan is het ook wel fijn als je autoresponder goed werkt met een shopping cart. Hoe dit bij Autorespond werkt (en nog veel meer), daarover vertel ik in dit artikel.

Ik ga mijn #1 tip hier alvast met je delen, ik ben ontzettend fan van de autoresponder van Autorespond (en die heeft een geïntegreerde shopping cart). Je kunt hier direct klikken om een maand lang gratis Autorespond te proberen. Vind je het niks, dan stop je er toch weer gewoon mee!

Wat is een autoresponder?

Een Autoresponder is software die ervoor zorgt dat je automatisch mails kunt versturen. Stel: jij hebt iets wat je gratis weggeeft in ruil voor het e-mailadres en de naam van degene die dit cadeautje van je krijgt. Dan wil je dat die gegevens op een betrouwbare plek opgeslagen worden. Dit is ook verplicht voor de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Wat de AVG ook eist is dat iemand zich ook weer uit kan schrijven van jouw e-maillijst.

Dus nee, je kunt niet e-mailadressen verzamelen en die adressen opslaan in je Gmail of je Outlook. Waarom niet:

1. Dit wil je zelf niet omdat jouw e-mailpakket dan in een chaos verandert. Zeker als je heel veel inschrijvingen krijgt. Want je kunt in Gmail niet registeren welk cadeau iemand van je heeft ontvangen, wanneer diegene zich ingeschreven heeft en of hij/zij bijvoorbeeld in een bepaalde groep hoort.

2. Je bent volgens de AVG verplicht om onder iedere mail die je stuurt een uitschrijflink te plaatsen. Dat betekent dat als mensen op die afmeldlink klikken dat ze dan automatisch uit je mailinglijst verwijderd worden (of op een lijst worden gezet waardoor jouw autoresponder deze mensen uitsluit voor eventuele volgende mails).

3. Je wilt kunnen segmenteren. Met een autoresponder ‘ontdek’ je dingen over de inschrijvers op jouw e-maillijst en je wilt je vervolgmails daarop aan kunnen passen. Lees verder, dit leg ik allemaal uit.

Maar goed, wat jouw ‘normale’ e-mailpakket niet kan is dus wat een autoresponder wel kan. Een autoresponder verzamelt voor jou de klantgegevens, je kunt een uitschrijflink meesturen met iedere mail en je kunt leren van wat jouw inschrijvers doen en niet doen.

Wat verder belangrijk is is dat je automatische mails in kunt plannen. Dat noemen we een funnel. Wat je wilt is dat iemand zich inschrijft voor jouw gratis cadeautje en dat hij/zij dan meteen dat cadeautje ontvangt (mail 1). X dagen later stuur je mail 2, bijvoorbeeld om te vragen of ze het cadeautje al geopend hebben. Weer X dagen later stuur je mail 3 enzovoort. Wat je dan natuurlijk niet wilt is dat je dit handmatig voor iedere nieuwe aanmelder bij moet gaan houden. Is ook niet nodig, dat doet een autoresponder voor je.

Hoe werkt een autoresponder

Een autoresponder werkt in 3 stappen:

Stap 1: Maak een inschrijfformulier, want je wilt natuurlijk wel dat geïnteresseerden hun naam en e-mailadres achter kunnen laten. Dat formulier maak je in je autoresponder, compleet met een mooie opmaak en een opvallende button die jouw bezoekers uitnodigt om in te schrijven. Met behulp van code of een url kan je dit formulier delen op je website, op sociale media, in een mail. Wat je maar kunt bedenken.

Stap 2: Jij schrijft de opvolgmails, de funnel, en die mails zet je vervolgens in je autoresponder. Uiteraard niet vergeten om het beloofde cadeau ook af te leveren (in de eerste mail) en je plant alle andere opvolgmails vervolgens in.

Stap 3: Jouw autoresponder stuurt volledig automatisch op de juiste momenten de juiste mail naar de juiste inschrijver.

Wat vervolgens heel fijn is: je kunt je autoresponder zo instellen dat bepaalde acties bijgehouden worden. Bijvoorbeeld: stel dat iemand een mail niet geopend heeft, dan zou je een stap in je funnel op kunnen nemen ‘als deze mail niet geopend wordt, stuur dan een dag later nog een keer dezelfde mail’. Of ‘als iemand op link X in mail Y heeft geklikt dan is de volgende mail niet mail 4 maar mail 5’. Je kunt mensen ook punten toekennen. Als ze een mail openen krijgen ze 10 punten. En als ze 50 punten hebben dan doe je ze een aanbod (weer een speciale mail die jij klaar hebt gezet).

Kortom: je stuurt dus niet zomaar lukraak een heleboel mails. Nee, je kijkt naar het gedrag van je aanmelders en je past jouw mails er op aan.

Welke autoresponder moet je kiezen?

Er zijn een heleboel verschillende autoresponders en welke moet je nu kiezen? En het is geen optie om er maar eens een heleboel te proberen. Want je gaat het snel genoeg merken, ‘even’ een funnel inrichten en alles klaarzetten is een hoop werk. Nee, je wilt het in 1x goed doen. De juiste keuze maken en dan bouwen en weten dat het goed is zo.

Je hebt natuurlijk de grote namen:

  • Active Campaign. Een Amerikaanse autoresponder met ongelofelijk veel mogelijkheden.
  • Mailblue. De Nederlandse versie van Active Campaign, dus met dezelfde mogelijkheden.
  • Mailchimp. Mailchimp heeft nog steeds een gratis versie, maar ik vind het persoonlijk een ontzettend onhandig programma.

Nee , de autoresponder waar ik groot fan van ben is Autorespond. Een Nederlandse autoresponder met dus ook een Nederlandse helpdesk. Wel zo handig als je problemen hebt. Niet alleen omdat je dan in je moederstaal kunt communiceren, maar ook omdat ze in dezelfde tijdszone zitten. Ik krijg dus altijd dezelfde dag nog antwoord, vaak zelfs binnen een uur.

Waarom wil je de shoppingcart van Autorespond (en how-to-video van 6 minuten)

Wil je dit stap voor stap meedoen, kijk dan naar de how to en screenshots hieronder.

Inrichten van shoppingcart Autorespond

Je wilt een aantal stappen doorlopen, hieronder geef ik je de belangrijkste:

Het beginscherm

Ga naar Autorespond en klik in de bovenste balk op ‘Shop’. Je ziet meteen een rij met opties en in dit geval kies je voor producten of direct voor nieuw product maken.

Je moet dan kiezen tussen een dienst, een abonnement, een fysiek product en een digitaal product. Laat ik met de laatste beginnen. Die gebruik ik nooit. Daar stuur je het bestand van het digitale product namelijk mee en dat regel ik altijd op een andere manier. Een fysiek product kies je als je echt iets tastbaars moet versturen, zoals bijvoorbeeld een boek. Dan komen er ook vaak verzendkosten bij. Een abonnement kies je als een product in meerdere delen betaald kan worden. Blijft over de dienst. Dat is de productsoort die ik bijna altijd kies, zeker als het product in 1x betaald moet worden.

Let op: de productsoort die je kiest is belangrijk, want als je de verkeerde kiest mis je soms opties die je wel nodig hebt. Kijk dus even goed of de keuze die je maakt je de juiste opties geeft. Zo niet, dan kies je lekker een andere productsoort.

Autorespond product aanmaken

Vul de algemene informatie in

Autorespond prijs product ingeven

Vul de algemene informatie in, zoals bijvoorbeeld de naam van je product en vergeet ook vooral de prijs niet. Kijk even goed of je bedrag klopt inclusief of juist exclusief btw.

Wil je dat mensen akkoord gaan met je privacyverklaring en je algemene voorwaarden, zet dan in dit scherm de vinkjes voor beide documenten aan. Mijn advies is om die altijd aan te zetten en de linkjes naar de algemene voorwaarden en je privacyverklaring dus ook te delen in Autorespond.

Autorespond akkoord voorwaarden

Bepaal de beschikbaarheid

Soms wil je dat iemand altijd jouw product kan kopen, maar soms wil je dat ook niet. Als je bijvoorbeeld een tijdelijke aanbieding hebt dan wil je dat jouw product na de einddatum van jouw aanbieding niet meer te koop is. Dat kun je allemaal instellen in het tabblad beschikbaarheid. Let wel op: het is beschikbaar TOT. Dus als jij een aanbod tot en met 10 juli wilt dan moet je je aanbod tot 11 juli laten lopen.

Autorespond beschikbaarheid

Hoe wil je de betaling regelen?

Autorespond geeft je de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe kopers jouw product kunnen betalen. Zet je ‘alleen te betalen via’ op ‘n.v.t.’ dan ga je zien dat alle betaalopties die jij ingeregeld hebt voor jouw klanten zichtbaar zijn. Dat is ook het fijnst, kunnen ze zelf kiezen. Wil jij echter dat iemand alleen met iDeal kan betalen of met creditcard, dan kun je die optie ook expliciet kiezen. Ga op het dropdown menu staan in ‘alleen te betalen via’ en maak jouw keuze. Check ook het schuifje of de klant direct moet betalen. Zeker bij online trainingen wil je dat het liefst wel. Maar als jij de optie ‘overboeken’ kiest als betaalmethode dan hoeft de klant dus niet direct te betalen en moet het schuifje naar ‘uit’.

Autorespond betaalopties

Wat wil je dat er gebeurt als iemand gekocht heeft (de opvolging dus)

Als iemand gekocht heeft dan wil je natuurlijk wel dat er een aantal dingen gebeuren. Ten eerste is het voor jou superhandig als je exact weet wie jouw product heeft gekocht en dat je een lijst hebt van alle kopers. Daarvoor maak je een groep aan en alle kopers komen vanaf nu automatisch in die groep terecht. Wil je deze mensen om wat voor reden dan ook een mail sturen, dan schrijf je de mail, selecteer je de groep en hoppa je bent klaar om de mail te verzenden.

Wat ook fijn is, je kunt direct na aankoop een follow-up mail inplannen. Die moet je uiteraard wel eerst maken, maar als je de mail gemaakt hebt kun je hem selecteren bij de follow-up mail. Geef aan wanneer de mail verzonden moet worden (na 0 dagen betekent dat je direct wilt verzenden) en je kunt zelfs nog een tweede follow-up mail inplannen.

Zoals je ziet heb ik zelf een koppeling met een lijstmanager (rechts op het scherm) en dat betekent dat het vrijgeven van mijn online training direct geregeld wordt. Kopers krijgen een mail met hun inloggegevens, direct nadat ze gekocht hebben en ze kunnen dus ook direct met de training aan de slag. Heel eerlijk, dat is wat jouw kopers ook van je verwachten. Wat ze in ieder geval niet verwachten is dat ze kopen en dat ze dan 2 dagen moeten wachten totdat jij een keer handmatig hebt gezorgd voor het openstellen van de training. Automatiseer het dus!

Je kunt zelfs kiezen of je de acties al wilt laten starten, ook als er nog niet betaald is. Daarvoor kun je het bovenste schuifje omzetten naar ‘on’. Dat kan heel handig zijn als mensen bijvoorbeeld het geld over mogen maken, maar dat jij wel wilt dat ze direct aan de slag kunnen. Je loopt wel een risico dat mensen dan toch niet betalen, maar soms kan het het risico waard zijn en wil je dit gewoon aan zetten.

Autorespond opvolging aankoop product

Yes, het is zo ver. Je hebt alle belangrijke informatie ingevuld en je kunt nu je bestel-link delen. Helemaal rechts in de screenshot zie je de linkjes die je kunt delen. De bovenste code is code die je op je website kunt plakken. De bestel-link voor Autorespond is de link die ik het meest gebruik. Die kun je overal plakken en dan kunnen geïnteresseerden direct kopen. Waar je ook voor kunt kiezen is een opgemaakte knop met de code erachter. Die kies ik eigenlijk nooit. Als ik de bestel-link achter een knop wil plakken dan maak ik zelf een knop op mijn website en plak ik de bestel-link achter die knop. Wel zo makkelijk en vaak ook mooier.

Autorespond betaallink om te delen

Embedshop gebruiken

Autorespond heeft tegenwoordig ook een embedshop en die afrekenpagina vind ik veel mooier dan de oude versie. Daar moet je wel het een en ander voor invullen, kijk bijvoorbeeld maar eens naar het screenshot hieronder. Maar in de embedshop heb je veel meer mogelijkheden als bijvoorbeeld ook het toevoeten van een ‘order-bump’ (het zogenaamde kassakoopje).

Autorespond embed shop

Hoe ziet het er dan voor je bezoeker uit als hij of zij op de embedshop komt?

Kers op de taart, je kunt direct affiliate marketing op jouw product toepassen

Je weet waarschijnlijk al wel dat ik heel erg fan ben van affiliate-marketing en Autorespond biedt je bij de Shopping Cart meteen de mogelijkheid om affiliate-linkjes te delen. Normaal gezien kun je die linkjes niet zelf maken, maar als je de Autorespond Shopping Cart hebt dan kun jij het dus wel. Check de video hieronder, daarin wordt precies uitgelegd hoe het werkt. En deze mogelijkheid krijg je er dus GRATIS bij als je de Shopping Cart van Autorespond aanschaft.

Shoppingcart Autorespond review en ervaring

Zie je hoe ontzettend makkelijk en simpel je een link maakt waarmee je direct kunt gaan verkopen? Ik werk dus graag met Autorespond omdat Autorespond een drieslag heeft. Het is én een autoresponder (een platform waar je je (automatische) mails kunt regelen) een shoppingcart en een platform waar je affiliate-linkjes kunt regelen. Natuurlijk heeft Autorespond ook minpuntjes. Het is bijvoorbeeld minder geavanceerd dan bijvoorbeeld Mailblue en Active Campaign. Maar de vraag is ook een beetje of je al die functionaliteiten die Mailblue en Active Campaign hebben ook echt nodig hebt.

Met Autorespond hoef je (bijna) niks meer te koppelen, alles werkt gewoon met elkaar samen en je vindt al je informatie terug in 1 pakket.

Verder vind ik Autorespond heel logisch en intuïtief werken, maar daar is overigens niet iedereen het over met me eens. En weet je wat ook zo fijn is aan Autorespond? Je mag het hele pakket een maand lang gratis uitproberen. Zou ik doen als ik jou was en bepaal dan zelf of het wat voor je is.

Mijn advies

Ik ben heel erg blij met een pakket waar ik al mijn wensen bij elkaar heb. Geen koppelingen, geen gedoe, gewoon een goed werkend pakket. Nu snap ik natuurlijk dat je bij zo’n belangrijke beslissing niet zomaar op mijn mooie blauwe ogen vertrouwt. Eerst zelf zien en dan pas geloven toch? Daarvoor heb ik een mooi aanbod. Je mag namelijk Autorespond een maand lang gratis proberen. Zou ik zeker doen om eens te kijken of het wat voor je is. Tip van mij: probeer eerst en bouw niet direct je hele funnel in Autorespond. Pas als je overtuigd bent dat je dit pakket voor het echie wilt gaan gebruiken ga je echt bouwen. Ik ben benieuwd naar je reactie!

Veelgestelde vragen over autoresponders, Autorespond en de voordelen van de gekoppelde shopping cart (is uniek!)

Ik krijg regelmatig vragen over wat Autorespond doet en kan en waarom je voor Autorespond wilt kiezen. Ik heb de meestgestelde vragen op een rijtje gezet, check it out.

#1 Waarom wil je een autoresponder?

Een autoresponder is een programma dat je helpt om een e-maillijst aan te leggen. Er wordt niet voor niets gezegd dat the money in the list zit. Maar als je dan een e-maillijst aanlegt dan wil je wel dat je voldoet aan de regels van de AVG en dat lukt niet als je je e-maillijst opbouwt in bijvoorbeeld Gmail of Hotnet. Verder wil je zo veel mogelijk automatiseren. Je wilt niet dat je handmatig bij moet houden wie welke mails al heeft gekregen en wie wanneer weer een volgende mail moet ontvangen. Daar gebruik je een autoresponder voor, die houdt dat allemaal voor je bij. Jij denkt het 1x uit, je richt het in en dan gaat alles vanzelf. Welke programma kan jou daarbij helpen? Autorepond. Check it out, je mag een maand gratis proberen namelijk.

#2 Wat zijn de voordelen Autorespond?

Waarom ik zelf heel graag met Autorespond werk is omdat Autorespond een drieslag maakt. Autorespond heeft niet alleen een uitgebreide mailmodule (dus de autoresponder). Ze hebben ook een shopping cart en een affiliate module.

De shopping cart is een extra module in Autorespond die je extra aan kunt schaffen. Je hebt vervolgens 0 extra koppelingen nodig. Als je de shopping cart aanschaft dan staat hij meteen in je pakket en kun je producten aanmaken en de link delen om af te rekenen. Als je de mailmodule ook hebt aangeschaft, komen de kopers meteen op een aparte lijst en ook voor deze mensen kan je weer een funnel starten. Of ze juist uitsluiten. Dit kan je allemaal inrichten op de voor jou optimale manier.

Het goede nieuws is dat Autorespond zich door blijft ontwikkelen en ze hebben in 2020 een new and improved versie van de shopping cart uitgerold. Jouw bezoeker hoeft je website niet meer te verlaten. De shop is namelijk ge-embed op je website. Dat wil zeggen dat je na het aanklikken van de bestel-shop op jouw site blijft. Pas voor het afrekenen bij de bank, verlaat je je site.

Er zijn vier lay-outs waar je uit kunt kiezen. Je hebt een simpele variant maar je kunt ook gebruik maken van bouwblokken waarmee je zaken toe kunt voegen als:

  • Testimonials
  • Een counter die het aantal uren aftelt dat het product/korting nog beschikbaar is
  • Unique selling points
  • Een 'order bump' kan toevoegen. Met een order bump kan je op het laatste moment, voordat de betaling start, nog een extra product toevoegen aan de shoppingcart.

En kijk maar eens: de shopping cart ziet er prachtig uit.

autoresponder onder

Op basis van feedback van gebruikers heeft Autorespond de shopping cart verder ontwikkeld. Ze hebben gezorgd dat de afrekenpagina een zo hoog mogelijke conversie uitlokt. Daarvoor is Autorespond een samenwerking aangegaan met enkele bekende internet-marketeers, specialisten op het gebied van goed converterende shoppingcarts. Daar word ik dus erg enthousiast van.

De derde module is affiliate marketing, die zit gewoon standaard in de shopping cart. In deze module kan je afspraken voor affiliates vastleggen en speciale affiliate links maken. Heb je dus een tevreden koper, dan zou je tegen deze persoon kunnen zeggen dat hij/zij de investering terug kan verdienen. Je maakt een affiliate link en als jouw koper deze link deelt en er wordt via deze affiliate link gekocht dan betaal jij een vergoeding uit. Kan je allemaal instellen in Autorespond en daar hoef je dus geen apart programma voor aan te schaffen.

Het mooie is dat alles met elkaar gekoppeld is, dat geeft overzicht en het is heerlijk als je dat hebt.

#3 Heeft Autorespond ook nadelen?

Wat jammer is aan Autorespond is dat zij achteraf de mogelijkheden toe hebben gevoegd waar Active Campaign meteen mee gestart is bij het bouwen van hun software. De funnelopties van Autorespond zijn niet altijd helemaal handig en ze zijn ook niet zo uitgebreid als bij bijvoorbeeld Mailblue en Active Campaign.

Ik merk zelf dat ik al die opties van Mailblue en Active Campaign niet mis. Autorespond is voor mij meer dan voldoende voor alles dat ik wil doen. En ik ben dus heel blij met de shopping cart en de affiliate marketing module die direct gekoppeld zijn.

Waar ik verder heel blij mee ben is de indeling van mails en de verzending van de mails. Bij Active Campaign en Mailblue vind ik dat echt heel onhandig. Als je een mail hebt gemaakt dan kan je die niet ergens anders zomaar weer gebruiken. Dan moet je er eerst een template van maken en extra stappen doen. Bij Autorespond maak je een mail en die mail heeft een nummer. Als je ergens anders exact diezelfde mail weer wilt gebruiken dan typ je het nummer in en hup, je hebt de mail gekoppeld. Of als de mail net even iets anders moet dan maak je een kopie, je past de kopie aan en klaar. Bij Active Campaign en Mailblue werkt dat gewoon ingewikkelder.

Heb jij producten die je wilt verkopen en zou je wel een 'winkelwagentje' willen net als bijvoorbeeld bij bol.com? Wel zo handig als je iets verkoopt en je kunt mensen direct af laten rekenen, zelfs als je zelf slaapt. Want je ziet het nog wel eens: wil je op een bepaalde website kopen en dan kan het niet. Er staat wel een knop, maar onder die knop zit een doorlink naar een e-mailadres. Je kunt dan een mail sturen om te vertellen dat je een bepaald product wilt kopen. Hoe frustrerend is dat, want je weet dat het zo niet hoeft.

Nu heb je wel een paar zaken nodig om een werkende shoppingcart te krijgen. Allereerst heb je een platform nodig waarop je af kunt rekenen. Kortom: waar je een link kunt maken dat mensen jouw product kunnen kopen. Maar die link moet wel ergens naar toe gaan, een zogenaamde betaalprovider. Die betaalprovider regelt dat er daadwerkelijk geld wordt overgeboekt van de rekening van de klant naar jou.

En de kers op de taart, dan is het natuurlijk ook erg fijn als het platform waarop jij je shoppingcart hebt en je betaalprovider direct 'praten' met je boekhoudpakket. Want daarmee heb je echt alles geautomatiseerd. De factuur en de betaling worden dan automatisch verwerkt in jouw boekhoudpakket. Kind kan de was doen. Ik heb het helemaal ingeregeld. Mijn shoppingcart is van Autorespond. Mijn betaalprovider is Mollie. En mijn boekhoudpakket is Moneybird.

Als je e-mailadressen wilt verzamelen dan wil je voldoen aan de eisten van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Een van die eisen is dat de gegevens op een betrouwbare plek opgeslagen worden. Wat de AVG ook eist is dat iemand zich ook weer uit kan schrijven van jouw e-maillijst. Je bent volgens de AVG verplicht om onder iedere mail die je stuurt een uitschrijflink te plaatsen. Dat betekent dat als mensen op die afmeldlink klikken dat ze dan automatisch uit je mailinglijst verwijderd worden (of op een lijst worden gezet waardoor jouw autoresponder deze mensen uitsluit voor eventuele volgende mails). 'Gewone' e-mailproviders kunnen dit niet en daarom wil je een autoresponder. Naast dat het gewoon ook superhandig is voor jezelf.

#5 Wat is een Shopping Cart en waarom heb je het nodig?

Een Shopping Cart is het winkelwagentje, zoals je dat vaak in webshops ziet. Dat winkelwagentje lijkt heel simpel maar het heeft nogal wat voeten in de aarde. Je hebt sowieso meerdere dingen nodig voordat mensen daadwerkelijk bij je kunnen kopen:

  • Je moet de mogelijkheid hebben om een product te kiezen, daarbij moet je je gegevens in kunnen vullen en kunnen afrekenen. Dat doet de Shopping Cart voor je.
  • Daarmee ben je er niet, want hoe komt het geld nu echt op je rekening? Daarvoor moet je een partij hebben die dat voor je regelt, ik doe dat met Mollie. Om dit te laten werken moet Mollie aan je Shopping Cart gekoppeld worden.
  • Als je echt alles automatisch wilt laten lopen dan wil je dat de facturen direct naar je boekhouding gaan en dat in je boekhouding ook direct de betalingen gekoppeld worden. Ik doe dat met het boekhoudpakket Moneybird en je wilt dus Moneybird, Mollie en de Shopping Cart aan elkaar koppelen, zodat jij er geen omkijken meer naar hebt.

De koppelingen moeten 1x gemaakt worden en als dat gedaan is ben je ready to go. Wat is nu het bijzondere aan Autorespond? Dat je Shopping Cart en je autoresponder al aan elkaar gekoppeld zijn. En de Shopping Cart van Autorespond is ook meteen compleet. Zo weet ik van WooCommerce dat het eigenlijk alleen maar een doorgeefluik is. Als je bijvoorbeeld facturen in WooCommerce wilt zien dan moet je daar een extra plugin voor kopen. En voor nog meer functionaliteiten moet je extra plugins kopen. Bij Autorespond is dat niet nodig, alles zit in Autorespond. Al die plugins bij WooCommerce zijn leuk, maar ze zijn ook foutgevoelig en als er iets niet werkt dan valt heel je kaartenhuis in elkaar. Dat gebeurt niet bij Autorespond, alles is gekoppeld en werkt.

#6 Zijn er ook andere aanbieders voor Autoresponders?

Uiteraard zijn er andere aanbieders voor autoresponders. De grote namen zijn Active Campaign, Mailblue en bijvoorbeeld Mailchimp. Zijn die zo veel minder dan Autorespond? Zeker niet. Sterker nog, Active Campaign en Mailblue kunnen zelfs veel meer dan Autorespond. Waarom ben ik dan toch enthousiast over Autorespond:

  • Vraag niet wat een autoresponder allemaal kan, maar kijk wat je echt nodig hebt en wat je echt gaat gebruiken.
  • Autorespond is Nederlands en heeft een hele fijne helpdesk die meestal binnen een uur al reageert.
  • De koppeling van de autoresponder met de Shopping Cart. Dat is vrij uniek dat een systeem het allebei heeft en ik vind het superhandig.

Een korte voetnoot bij mijn artikel over Autorespond

De tips die ik deel op liesbethdekorte.nl werken voor mij en ik heb natuurlijk ook gecheckt of er meer mensen enthousiast zijn over de producten en diensten waar ik over schrijf. Maar ik kan natuurlijk geen goede resultaten garanderen, dat hangt ook van jouw eigen inspanningen en motivatie af. Ik zou zeggen ‘go for it!’

PS: Meer weten over manieren van online geld verdienen? Bekijk dan mijn uitgebreide blog over online geld verdienen.

Plaats een reactie