Dynamische advertenties, waarom je ze wilt inzetten
Dynamische advertenties op Facebook zijn the bomb. Het is super simpel en je haalt er de mooiste resultaten mee. Waarom? Omdat Facebook voor jou bepaalt welke versie van je advertentie de beste is.
Hoe maak je een dynamische advertentie?
Hoe je een dynamische advertentie maakt, ik laat het je graag zien. Het is in een paar tellen klaar, je moet alleen even weten waar je het moet zoeken ?.
Het grote voordeel van dynamische ads
Als je een beetje op mij lijkt, dan heb je vaak het gevoel dat je het allemaal wel weet. En dat is soms toch niet waar. Die ene afbeelding waar jij helemaal weg van bent blijkt het op Facebook helemaal niet zo goed te doen. Of die afbeelding die jij maar niks vindt, dat blijkt een winnaar te zijn. Hetzelfde met teksten, koppen, knoppen en beschrijvingen. Dit is je kans, meten is weten. Laat Facebook het voor je testen en bepalen.
Nadelen aan dynamische ads
Er kleeft in mijn ogen 1 nadeel aan dynamische ads, namelijk dat je moet kiezen tussen óf video’s óf afbeeldingen. Je kunt dus niet zeggen ‘ik test een video tegen een afbeelding’. Dat zou helemaal fantastisch zijn als dat zou kunnen, maar dat kan dus niet. Je kiest in het begin voor afbeeldingen en dan kan je alleen meerdere afbeeldingen uploaden. Of je kiest voor video’s en dan kan je alleen meerdere video’s uploaden.