Voorbeeld van een contentexplosie, hoe kan dat er voor jou uitzien?

Vorige week was ik op een live-dag van Virtual Flow om samen met een groep ambitieuze ondernemende vrouwen aan onze website te werken. Tijdens de introductieronde toonden Laura en Ingrid de websites van alle aanwezigen op een groot scherm. Toen ik aan de beurt was werd ook mijn nieuwe website getoond. En achteraf kreeg ik de vraag: hoe ik die leuke aanbevelingen onderaan iedere pagina van mijn website had gemaakt.

Kleine moeite groot plezier

Kijk bijvoorbeeld op mijn home-page en scroll helemaal naar beneden. Daar zie je een slider met drie korte quotes met een afbeelding en de naam van mijn klanten. Op iedere pagina staat onderaan zo’n slider en in iedere slider staan andere klanten en andere quotes.

Ingewikkeld? Nee, helemaal niet zelfs. Hier komt de contentexplosie om de hoek kijken. Ik heb namelijk nog een pagina op mijn website, mijn succesverhalen. Op deze pagina staan de aanbevelingen die ik van klanten heb ontvangen en het zijn behoorlijk lange verhalen. Daar hebben wij als drukbezette ondernemers natuurlijk helemaal geen tijd voor. Lange verhalen lezen doen we alleen als het echt interessant is. Waarom zet ik deze lange verhalen dan toch op mijn website? Voor ondernemers die op zoek zijn naar een VA en die serieus overwegen om mij te vragen.

Ben je zomaar aan het surfen op het internet en kom je toevallig op mijn website, dan ga je die lange verhalen echt niet lezen. Wat heb ik dus gedaan: ik heb uit alle aanbevelingen een paar pakkende zinnen gekozen. Kijk maar, als je een quote uit een slider pakt, dan vind je die quote (bijna) letterlijk terug op de pagina van de succesverhalen.

Toen ik de pagina van de succesverhalen eenmaal compleet had, was ik in een half uurtje klaar met alle sliders op de andere pagina’s. En komt er weer een aanbeveling van een tevreden klant bij, dan pas ik eenvoudig wat sliders aan en heb ik weer nieuwe content op mijn website.

En dit is nog maar een klein voorbeeld van een contentexplosie

Dit is maar een mini-contentexplosie. Dat kan je met veel meer content doen, bijvoorbeeld met een monsterartikel waar ik vorige week over schreef. Belangrijke quotes, interessante informatie en geweldige tips die je in je blogs, nieuwsbrieven of in je webinars gebruikt, kan je zo heel makkelijk hergebruiken. Bijvoorbeeld op social media.

Als je het grote verhaal hebt staan, dan pluk je het laaghangend fruit er zo uit.

Beetje gemeen

Zie je dat ik in deze blog ook een beetje gemeen geweest ben? Of eigenlijk ben ik helemaal niet gemeen geweest. Het is een win-win situatie voor ons allebei. Ik heb jou laten zien wat ik versta onder een contentexplosie en hoe eenvoudig je die kunt maken. Maar als je gekeken hebt naar mijn voorbeeld, dan heb ik je zover gekregen dat je naar mijn nieuwe website bent gegaan. Ik heb dus traffic naar mijn website gegenereerd, maar wel door jou waardevolle informatie te geven. Dat kan jij ook!

Nu jij

Welke content kan jij laten exploderen? Laat het me weten, ik zie graag wat je gedaan hebt.

Hartelijke groet,
Liesbeth

PS: Had ik al verteld dat ik een nieuwe website heb? Je kunt hem hier bekijken: www.liesbethdekorte.nl

Plaats een reactie