Hoe jij je eigen monster maakt (een monster waar je blij van wordt)

Is ze gek geworden, zo in het nieuwe jaar? Inderdaad, dit is mijn eerste blog van 2019 en ik wil je natuurlijk het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Maar even terug: een monster. Dan heb ik het niet over de hulk, Godzilla of een draak. Nee, ik heb het over een monster op je website, een monster waar je veel plezier van gaat hebben.

Klein maar fijn gaat niet op

Ik zie nogal eens ondernemers die een heleboel korte blogs schrijven voor hun website en eigenlijk gaan al die blogs over hetzelfde onderwerp. Deze ondernemers hebben een term waar ze expert in zijn en ze willen heel graag op dat zoekwoord gevonden worden in Google. Sterker nog: het allermooiste zou zijn als ze met dat zoekwoord de eerste positie in zoekmachines bereiken. Want we weten het allemaal: de beste plaats om een lijk te verbergen op internet is op de tweede pagina van de zoekresultaten van Google. Daar kijkt bijna nooit iemand. Maar hoe kom je op de eerste pagina van Google?

Ga voor monsterartikelen

Een ander woord voor monsterartikel is ook wel in-dept artikel. Bij het schrijven van een monsterartikel heb je eigenlijk maar 1 doel: het aller- allerbeste en meest waardevolle artikel schrijven dat op het hele internet op jouw gebied te vinden is. Kortom, je schrijft alles wat je weet over dat onderwerp in 1 blog op.

Voorkom concurrentie (met jezelf)

Want weet je wat zo jammer is van meerdere blogs met (bijna) hetzelfde zoekwoord? Je concurreert met jezelf. Jouw eigen website bevat pagina’s die met elkaar concurreren en zo komt geen enkele pagina hoog in de zoekresultaten van Google. Schrijf je 1 superartikel en je optimaliseert dat artikel op jouw zoekwoord/zoekzin, dan kan Google je bijna niet meer negeren.

Rijke content

Maak je monsterartikel nog mooier en voeg video’s toe, geluidsbestanden, mooie visuals en afbeeldingen. Wat je maar kunt bedenken wat jouw artikel nog sterker maakt. Bedien zo alle mensen in je doelgroep. Sommige mensen kijken liever video, anderen luisteren liever en ik lees bijvoorbeeld liever.

Bron van inspiratie

Ik kan me voorstellen dat je nu denkt: ‘Ja leuk is dat. Dan schrijf ik 1 enorme blog en dan heb ik al mijn kruit verschoten en kan ik de eerstkomende maanden geen blogs meer maken omdat ik alles in 1x heb verteld. Terwijl ik toch juist regelmatig informatie moet delen. Tenminste dat is wat de goeroes zeggen!’

Geen paniek. Je hebt net een monsterartikel geschreven en ik schat in dat daar een heleboel stappen in zitten. Om een voorbeeld te geven: Tonny Loorbach van IMU schreef dit monsterartikel over je website hoger in Google krijgen: https://imu.nl/seo/seo-handleiding-stappenplan-voor-wordpress/.

Jouw artikel is een bron van inspiratie waar jij de komende maanden uit kunt putten. Maak van iedere stap meerdere socialmediaposts. Schrijf mails aan je klanten en deel iedere keer een tip. En link natuurlijk constant naar het monsterartikel. Zo krijg je steeds meer bezoekers op deze pagina en gaat Google jouw artikel als steeds relevanter zien en stijg je in de ranking.

Ga dus zitten en schrijf je langste, meest waardevolle blog ooit. Wat wordt dan jouw onderwerp? Welke deelonderwerpen zitten er allemaal in? En het belangrijkste: wat wordt het zoekwoord/de zoekzin waarop jij met dit artikel gevonden wilt worden en optimaliseer daar je blog op.

Succes!
Liesbeth

Plaats een reactie