Mijn #1 SEO tip

Mijn #1 SEO tip

Soms heb je van die momenten dan valt alles op z’n plek. Zo sprak ik vorige week een vriendin die tijdelijk terug in Nederland is en ze woont nu op een plek waar de Wifi suboptimaal is. Of zeg maar gewoon slecht 😀.

Als je databundel beperkt is

Dat betekent wel het een en ander, want dan moet je dus overschakelen op de mobiele data op je telefoon. Nu had ze toevallig een cadeautje gekregen van haar provider. In de koude decembermaand kreeg ze 5 GB bovenop haar normale abonnement, dus ze zat safe. Dat kreeg ze nooit op. Dacht ze. Want… er stond wel een online conferentie gepland en die conferentie werd gehouden op Zoom.

Ik zei meteen tegen haar dat haar data-tegoed dan in no-time op zou zijn. Want dat weet ik inmiddels. Wij hebben een paar keer langere tijd in Italië doorgebracht en dan werkte ik gewoon. Wat betekende dat ik ook de wekelijkse calls met mijn klanten voortzette. En dat slurpte werkelijk mijn mobiele data met een pracht van een gang op.

Als je het antwoord op je vraag niet kunt vinden

Mijn vriendin zei tegen me ‘o, wat fijn dat jij dit weet. Ik heb namelijk gegoogeld en ik kon het antwoord zo snel niet vinden’. Dit soort dingen gebeurt mij dus ook vaker. Zo heb ik een keer gehad dat ik een link in een pdf wilde maken en dat het maar niet lukte. Het zou easy de peasy moeten zijn, maar bij mij dus niet.

Natuurlijk ben ik er meteen ingedoken, want dit antwoord moest te vinden zijn. En ik heb het ook gevonden. Ik heb er een blog over geschreven en hierin leg ik dus uit hoe je een link in een pdf maakt en hoe je ervoor kunt zorgen dat die link wél werkt.

Een paar dagen geleden kreeg ik deze reactie op die blog:

SEO tip

Mijn aha-moment

En ineens besefte ik dat dit zo’n zelfde situatie is. Net als Joey heb ik allerlei Engelse sites bezocht, maar die hadden geen van allen het antwoord. Op een bepaald moment heb ik het zelf uitgevogeld en toen dacht ik ‘dat kan ik net zo goed even delen’. Zo gezegd, zo gedaan. En nu is het mijn beste blog ooit.

Als de hint nog niet duidelijk genoeg was; een paar weken geleden schreef ik over dat ik meedeed met een programma van Dolly Heuveling. Daar wordt een kaartendeck gedeeld en iedere dag trek ik een kaart uit dit deck. Wat kreeg ik afgelopen week als vraag ‘Hoe kun jij helpen?’ Nou zo dus!

Simpel maar zo krachtig

Het is werkelijk te simpel voor woorden, maar het is zo krachtig. Als ik een probleem heb en ik kan het antwoord niet vinden op internet, dan kunnen andere mensen het antwoord ook niet vinden. Nu ben ik altijd nogal oplossingsgericht, dus ik ga op onderzoek uit. Als ik dan het antwoord vind, dan ga ik dat vanaf nu delen. In een video, in een blog of gewoon op sociale media.

Als ik dat doe, dan doe ik wat ik zo graag doe: mensen helpen. Ongeacht hoe vaak erop gezocht wordt! Want dat is wat je geleerd wordt als je SEO-trainingen volgt. Ga voor de zoekwoorden waar veel op gezocht wordt en waar weinig concurrentie op is. Natuurlijk wil ik dat nog steeds optimaliseren, maar het is niet het belangrijkst.

SEO tip, dit is echt het allerbelangrijkst

Het belangrijkst is dat ik antwoord geef op échte vragen die mensen hebben. En als iemand dezelfde vraag heeft als ik, dan zijn we wat dat betreft al een match (denk: ideale klant). Dit voelt voor mij veel beter dan al die algemene verhalen schrijven over zogenaamde goede zoekwoorden. Nee, ik wil echt iets toevoegen en antwoord geven op concrete vragen.

Dussssss, heb jij nog een vraag waar je maar niet uitkomt/waar je het antwoord niet op kunt vinden. Stel de vraag eens aan mij, misschien weet ik het antwoord. En als ik het antwoord weet of kan vinden, dan zal ik het nog aan je geven ook. Ik blij, jij blij.

Groetjes,
Liesbeth

PS: Ik heb natuurlijk meteen een artikel geschreven over dataverbruik op je mobiel en ik heb daar mijn eigen ervaringen gedeeld, gecombineerd met informatie die ik op internet gevonden heb.

Liesbeth de Korte

Je las een blog van mij, Liesbeth de Korte.

Elke twee weken een soortgelijk artikel in je mail? Dat kan: meld je hier aan. Dan krijgt je meteen als bonus mijn e-book '8 conversie killers die je sales kosten tijdens je verkoopwebinar'.

Wil je reageren? Dat mag altijd, dat kan hieronder. Delen mag natuurlijk ook, graag zelfs.

Deel dit bericht

Laat een reactie achter