Wat je als ondernemer kunt leren van Temptation Island (ja echt!)

Temptation Island

Ik geef het hierbij openlijk toe: mijn guilty pleasure is Temptation Island. Mocht je het niet kennen: in Temptation Island gaan 4 stellen testen hoe sterk hun relatie is. Ze worden van elkaar gescheiden en de mannen en vrouwen gaan apart naar een eiland. Op het eiland van de vrouwen zijn 10 vrijgezelle mannen en die gaan hun uiterste best doen om de vrouwen te verleiden. Op het manneneiland is het precies hetzelfde, alleen daar lopen vrijgezelle vrouwen rond. Dé vraag is of de koppels de verleiding kunnen weerstaan en het antwoord is heel vaak NEE.

Ik kijk er graag naar en niet omdat ik het leuk vind dat de ene na de andere relatie naar de knoppen gaat. Nee, ik kijk graag omdat ik de psychologie achter het programma interessant vind. Hoe slim zo’n productie aangepakt wordt. Je moet wel heel sterk in je schoenen staan, wil je niet aan je partner gaan twijfelen.

Wat gebeurt er?

Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb een donkerbruin vermoeden. Voordat je mee mag doen, ga je door een stevige selectieprocedure, en daar word je geinterviewd. Praten, praten, praten en je wilt meedoen, dus jij vertelt wel. Is jullie relatie goed? Wat zou je anders willen zien? Waar erger je je aan bij je partner? Wat zou je graag zien van je partner en krijg je niet? En al die informatie wordt onthouden, heel goed onthouden. Sterker nog, volgens mij worden de vrijgezellen erop geselecteerd en geïnstrueerd.

Het is schieten voor open doel

  • Geef jij aan dat je partner best wat galanter mag zijn? Geen probleem, er wordt een vrijgezel voor je gezocht die precies weet hoe hij galant voor je moet zijn
  • Geef jij aan dat je partner niet genoeg naar je luistert? Komt goed, er is een vrijgezel die uren naar je gaat luisteren en die alles wat je zegt interessant en belangrijk vindt
  • Is jouw vriend een lange slanke den en hou jij van breed? Die stevige bodybuilder staat al klaar
  • Heb jij verteld waar je echt niet tegen kunt, bijvoorbeeld dat jouw partner intiem met iemand anders danst. Makkie! om de paar dagen worden er dates georganiseerd en dan krijgt jouw partner toch een danscursus met het knapste meisje van het resort

Wat kan je er van leren?

Tip 1: ga op zoek naar verbinding, vragen en goed luisteren is het devies. Als ondernemer is het belangrijk om te weten wat jouw klanten willen en zoeken. Vraag het ze, luister naar het antwoord en ga aan de slag. Waar verlangen ze naar, waar liggen ze ’s nachts van wakker? Wat is hun grootste angst? Zo wordt het voor jou ook schieten voor open doel. (Zorg er natuurlijk wel voor dat wat je gaat doen ook daadwerkelijk bij je past). Vraag het ook aan klanten die niet met je in zee zijn gegaan of die gestopt zijn. Wat was de reden? Het is een schat aan informatie, waar jij je voordeel mee kunt doen. Maar hoe kom je er achter wat jouw klanten willen?

Tip 2: interview je klanten en vraag om een aanbeveling. Wat vonden ze goed, waar twijfelden ze over, wat zouden ze graag anders zien? Gebruik die informatie op je website, in je nieuwsbrieven en op social media. Je trekt er de mensen die naar jou op zoek zijn mee aan. Zeker als ze lezen dat iemand anders eenzelfde twijfel had als zij, maar dat jij dat heel goed hebt opgelost.

Tip 3: is een Temptation Island tip. Als je wilt testen hoe sterk je relatie is, ga dan samen twee weken op een onbewoond eiland zitten en laat die vrijgezellen lekker thuis 🙂

Evalueer jij je programma’s al met je klanten? En wat heeft het je opgeleverd? Ik hoor het graag van je, vertel het me door een bericht onder deze blog achter te laten.

Hartelijke groet,
Liesbeth

PS: Vind je het moeilijk om je klant te interviewen en aanbevelingen aan je klanten te vragen of heb je er gewoon geen tijd voor? Ik kan je helpen, ik maak de aanbevelingen graag voor je. Hoe ik dat doe? Lees hier verder.

 

 

Plaats een reactie