Hij zei ‘waarom bent u niet veel eerder gekomen?’

Het is alweer een half jaar geleden dat ik deze blog schreef  waarin ik vertelde dat ik bij de huisarts ben geweest om de wratten onder mijn voet weg te laten branden.

De soap is nog even doorgegaan. Want inmiddels zijn de wratten onder mijn voet nog meerdere keren weggebrand en ze bleven maar terugkomen. Ik heb echt alles geprobeerd, ook met dank aan de mensen die op mijn vorige blog gereageerd hebben met adviezen. En ik heb inmiddels al meerdere keren aan mijn huisarts gevraagd om alsjeblieft een doorverwijzing naar de dermatoloog te krijgen. Maar nee, iedere keer kreeg ik weer te horen ‘volgens mij is dit echt de laatste keer, dan zijn ze echt weg.’ Of ‘de dermatoloog gaat echt vragen of wij een gaatje in ons hoofd hebben om jou voor deze kleine wratjes door te sturen.’

Waarom bent u niet veel eerder gekomen?

Maar iedere keer weer was mijn probleem niet opgelost. En eindelijk kreeg ik via een andere weg een doorverwijzing voor de dermatoloog. Afgelopen dinsdag mocht ik ernaartoe. Ik zal je de details besparen, maar weet je wat de dermatoloog zei? Hij zei ‘jeee, wat een knoeperd’. Het waren dus helemaal geen kleine wratten. En… ‘waarom heb je zo lang gewacht om naar me toe te komen, want al die ellende was zo niet nodig geweest. Ik help je er nu binnen 5 minuten definitief vanaf.

Ik kon wel janken van dankbaarheid, echt waar. Weet je hoeveel pijn het doet om wratten weg te laten branden onder de bal van je voet. ONDER JE VOET. Dat is dus altijd raak als je loopt. Ik heb zo vaak, zo lang en zo veel pijn gehad en het was zo niet nodig. En nu is het eindelijk voorbij. Nou ja, nog niet. Er zit een behoorlijke krater onder mijn voet ?. Het bloedt en het doet pijn. Maar de wratten zijn weg. Ein-de-lijk.

Zou jij als ondernemer ook aan de bel moeten trekken?

Wat mijn huisarts deed was getut in de marge, dat is zo jammer. En dat pappen en nathouden zie ik ook bij ondernemers. Ondernemers die andere mensen helpen, maar die zelf helemaal vastlopen. Omdat ze alles 1 op 1 doen. Ze helpen klanten 1 op 1, en ook hun verkoopgesprekken zijn 1 op 1. En dan loop je vast omdat er nu eenmaal een maximum zit aan het aantal uren dat je kunt werken. Het houdt gewoon op, dit is het plafond waar je niet doorheen komt met je omzet. En het is niet alleen jammer voor je omzet, maar het is ook vooral jammer voor al die mensen die je zou kunnen helpen en waar je nu gewoon geen tijd voor hebt.

Je zit vol, meer dan vol. Je loopt over en je helpt iedereen behalve jezelf. Ondertussen ben je ook niet blind en zie je op sociale media en in nieuwsbrieven die je ontvangt dat het ook anders kan. Met weggevers, funnels en misschien zelfs wel webinars. Maar hoe dan? Zou dit ook voor jou kunnen werken? Maar je tijd zit vol, weet je nog wel. Je hebt gewoon geen ruimte om dit allemaal op te pakken. En trouwens, dan weet je ook niet HOE en wat je precies zou moeten doen.

Wil je me helpen?

Herken je jezelf in bovenstaand verhaal? Ben jij wat ik noem ‘een hulpverlenende ondernemer’ die een omzet van tussen de 40.000 tot 70.000 euro per jaar heeft en wéét je gewoon dat je op de manier waarop je nu werkt niet verder gaat komen. Maar zie je het ook niet zitten om uit te zoeken hoe het anders zou kunnen en hoe dat zou kunnen werken voor jou.

Dan ben ik op zoek naar jou. NIET om je wat te verkopen. Nee, dan wil ik je vragen of ik je binnenkort een kwartiertje mag bellen. Om je vragen te stellen en je natuurlijk meteen tips te geven. Om te onderzoeken waaraan jij behoefte hebt. Zodat ik een nieuw en passend aanbod kan maken waarmee ik jou (en al die andere hulpverlenende ondernemers die nu op hun tandvlees lopen) in de toekomst kan helpen. Gewoon omdat ik iedere ondernemer een goed inkomen gun en vooral ook gun dat je het gevoel hebt dat jij maximaal kunt helpen.

Ik heb al meerdere ondernemers mogen helpen om hun glazen plafond aan gruzelementen te slaan en dat wil ik structureel gaan doen.

Dus: wil je me helpen en mag ik jou een kwartiertje bellen om je een paar vragen te stellen? Daar zou je me enorm mee helpen. Laat het me weten. Het makkelijkst is het als je mailt naar liesbeth@vabenesupport.nl en dan spreken we elkaar snel.

Alvast bedankt.
Liesbeth

Plaats een reactie