Van niets iets maken (de stoom kwam uit mijn oren)

Deze maand ben ik ingestapt in de pilot van Virtual Flow en in die pilot ga ik een nieuwe website bouwen. Ik heb nieuwe plannen voor 2019 en daarbij horen een nieuwe website en nieuwe teksten.

Vol goede moed ben ik vanmorgen begonnen en de stoom komt inmiddels uit mijn oren. Want hier ben ik dus niet goed in. Zelfs met de videodatabase ernaast krijg ik niet voor elkaar wat ik wil. Zo wil ik een mooie header boven iedere webpagina, maar de afbeelding wordt maar niet mooi. Veel te groot. En wat ik ook probeer, beter wordt het niet.

Waarom doe ik dit mezelf aan?

Dan vraag ik me meteen weer af ‘waarom doe ik dit?’ Waarom doe ik mezelf dit aan? Ik weet dat ik in bepaalde dingen niet goed ben en ik weet inmiddels ook waar ik wel goed in ben. Waarom laat ik dan andere mensen niet ‘even’ mijn website mooi maken? Dat ik zelf alleen de teksten er nog in hoef te plaatsen en klaar.

Waar ben ik goed in?

Ik kan mijn tijd veel beter besteden aan dingen waar ik wel goed in ben. En wat is dat?

  • Van niets iets maken
  • Van iets nog iets veel mooiers maken

En dat dan vooral op het gebied van content/inhoud en teksten.

Van niets iets maken

Ik vind het heerlijk om met een klant te brainstormen over waar de volgende blog over moet gaan. Welke boodschap en verhalen daarin verteld mogen worden. En dat ik dan de voorzet schrijf. Zo behoed ik de klant voor het lege-pagina-syndroom, een syndroom waar ik zelf helemaal geen last van heb. Geef mij een lege pagina en ik ga schrijven.

Waar ik helemaal blij van word is als de klant vervolgens een eigen sausje over de blog gooit en dat er dan ineens een dijk van een verhaal ligt. Een verhaal dat hun potentiële klanten raakt, omdat zij het ook zo voelen en ervaren.

Van iets nog iets veel mooiers maken

Verder heb ik een neus voor dingen die niet kloppen. Zo kijk ik regelmatig naar tenenkrommende webinars waarin ik zie dat bepaalde onderdelen veel te lang duren. Of te kort. Dat het aanbod (wat voor de ondernemer het belangrijkste is!) totaal onderbelicht is. Wat ik ook een keer heb gezien: iemand die tijdens het aanbod een pagina in beeld liet staan met een vrij hoge prijs. Hij bleef maar vertellen over wat je allemaal kreeg en al die tijd bleef de prijs in beeld. Na dit lang verhaal vertelde hij ineens dat je vandaag een grote korting kreeg. Ja, als je dan zo lang de volledige prijs in beeld laat staan, zijn je potentiële klanten allang afgehaakt. Zet dan in ieder geval een kruis door je prijs, zodat kijkers weten dat er een beter aanbod komt.

Ik vind het geweldig om ondernemers daarmee te helpen. Waar kan een webinar beter? Hoe kunnen teksten scherper neergezet worden, waardoor potentiële klanten zich nog beter herkennen? Waar kunnen onderdelen van hun online training beter? Want als ik een onderdeel niet snap, dan snapt je klant het waarschijnlijk ook niet.

Van iets nog iets veel mooiers maken is mijn ‘moeiteloos briljant’ en ik merk dat ondernemers vaak zelf een beetje blind zijn geworden voor hun eigen onhandigheden. Logisch ook, want je bent al zo lang met je online training, webinar of teksten bezig dat je er niet meer objectief naar kunt kijken.

Uithuilen en opnieuw beginnen

Ondertussen ben ik alweer rustig geworden door het schrijven van deze blog. Het probleem was niet de nieuwe website, maar Canva. Ik heb inmiddels een list bedacht en ik ga weer vol frisse moed verder met mijn nieuwe website. Laura en Ingrid van Virtual Flow nemen je namelijk aan de hand mee en zo kan iedereen een website maken.  Zeg jij nu: dat wil ik ook? Een platform waarop je in een handomdraai een WordPress-website bouwt. Dat kan, morgen (26 november) zetten Laura en Ingrid hun deuren nog een keer open en kan je instappen voor een hele aantrekkelijke prijs. Als je meedoet, vergeet dan vooral niet om de dames de hartelijke groeten van me te doen ?.

Hartelijke groet,
Liesbeth

Plaats een reactie