Onze TOFST(e) ervaring in het oog van de orkaan

Onze TOFST(e) ervaring in het oog van de orkaan

Nee, we zijn nog niet verhuisd en ja, we hebben onze planning niet gehaald. We zijn al 2 maanden overtijd en we doen geen uitspraken meer over wanneer we klaar zijn 🙈.

Waar ik het over heb? Over ons klushuis waarbij alleen de buitenmuren stonden en voor de rest heel veel paaltjes in het huis. Markeringen van ‘hier moet de woonkamer komen en hier de keuken en hier dit en hier dat’. Hadden we 6 maanden voor gerekend en dan moest het maar klaar zijn. Sterker nog, de oorspronkelijke planning was 4 maanden. Dream on!

Maar goed, het eind is in zicht en juist die laatste loodjes zijn het lastigst. Denk aan alles schilderen, plintjes plaatsen, PVC-vloeren leggen enz enz. En toen kwam het volgende project in beeld: onze huidige woning verkopen.

Slechte planning

Daar hebben we ons dus totaal op verkeken en de tijd die daarvoor nodig was hadden we voor het gemak helemaal niet opgenomen in onze planning. Maar er moest nogal wat gebeuren. Makelaars uitnodigen, offertes vergelijken en kiezen. En dan met de gekozen makelaar van kiet gaan. Vragenlijsten invullen maar vooral ook zorgen dat er een gelikte presentatie van ons huis gemaakt kan worden.

Daar kwam TOFST in beeld (letterlijk en figuurlijk). TOFST is een bedrijf in fotografie en styling en zij stuurden een flinke lijst met wat we aan ons huis moesten doen om de mooiste foto’s te kunnen maken. Zijn we dus 10 dagen zoet mee geweest, maar toen was ons huis dan ook om door een ringetje te halen (lees: ons huis was veranderd in een veredelde hotelkamer).

The moment of truth

Vorige week woensdag was het zo ver. Mannekes, ik heb die hele morgen nog lopen rennen en vliegen en vooral schoonmaken. Om 12.23 uur plofte ik op de bank. Yes, we hadden het gehaald, want om 12.30 uur zou de fotograaf komen. Nou, om 12.25 ging de bel. Daar was ie al.

Martijn vroeg meteen om een rondleiding door het huis en hij was zeer positief. Hij zei meteen ‘wauw, ik kan zien dat jullie hard gewerkt hebben. Want ik neem aan dat jullie huis er normaal niet zo uitziet.’ Uh nee, klopt.

Martijn nam meteen het heft in handen en stuurde ons terug naar de woonkamer. ‘Gaan jullie maar eens lekker zitten, want ik denk dat jullie dat vandaag nog niet gedaan hebben. Ik ga aan de slag en ik heb al 10 jaar kunnen oefenen, dus dat gaat helemaal goed komen.’

Jeuj, eindelijk rust. En terwijl Martijn op deze kletsnatte dag de foto’s voor ons schoot, hebben wij gezellig zitten kletsen. Binnen een uurtje stond alles erop en konden we ons huis weer leefbaar maken. Want het is niet onze bedoeling om de rest van de tijd in dit huis in een showroom te wonen 😅.

Wat klantvriendelijkheid kan doen

Maar wat was het fijn om Martijn van TOFST in huis te hebben. Hij:

  • Liet meteen merken dat hij zag dat we ontzettend ons best hadden gedaan om het goed te doen.
  • Snapte dat we hard gewerkt hadden en dat het nu even lekker was om te gaan zitten. Hij gunde ons die tijd ook.

Of hij het meende of niet was voor ons niet zo belangrijk. Het feit dát hij het zei maakte voor ons al heel veel goed. Wij hadden ons namelijk voorbereid op nog een uurtje rennen en vliegen. ‘Kan je nog even dit en kan je nog even dat.’ Maar nee hoor, Martijn werkte met wat hij had en ontzorgde ons volledig.

En toen kwamen er nog prachtige foto’s ook. Wil je ze zien? Dat kan, klik hier. En ken je iemand of ben je iemand die een huis in het pittoreske Tholen zoekt, die 5 slaapkamers wil en heel veel marmer? Heb ik al gezegd dat je vanuit de bovenste slaapkamer over de haven kijkt? Dan zou dit ‘m zo maar eens kunnen zijn.

Groetjes,
Liesbeth

Liesbeth de Korte

Je las een blog van mij, Liesbeth de Korte.

Elke twee weken een soortgelijk artikel in je mail? Dat kan: meld je hier aan. Dan krijgt je meteen als bonus mijn e-book '8 conversie killers die je sales kosten tijdens je verkoopwebinar'.

Wil je reageren? Dat mag altijd, dat kan hieronder. Delen mag natuurlijk ook, graag zelfs.

Deel dit bericht

Laat een reactie achter