‘Het klopt altijd, jullie zijn allemaal precies op de juiste plek gaan zitten. Bij het juiste boekje met daarin een quote die op jou van toepassing is.’ Dat was wat mijn coach Femke Hertog afgelopen vrijdag zei op haar Content Creatie Live event.
Wat was mijn quote? No pressure no diamonds. Stommer kon niet. Wat moest ik daar nu mee? Ik wist het zeker, hier was een grote vergissing gemaakt.
Femke’s origin story
Een van de content items die belangrijk is voor je marketing is je origin story. Femke vertelde haar verhaal en ik moet zeggen, dat was indrukwekkend. De rode lijn in haar verhaal is voor mij dat Femke altijd veel meer geeft dan er van haar verwacht wordt. Ze geeft vaak te veel, waardoor ze zelf in de problemen raakt.
Ze wil dat haar klanten resultaat halen en daar gaat ze voor door het vuur. Dat deed ze in het verleden en dat doet ze nu nog steeds. Ik herken het van mezelf, ik ben er ook zo een.
Waarom de quote no pressure no diamonds me zo raakte
Deze quote raakte me zo, omdat ik voor mezelf bevestigd werd in mijn gevoel dat ik niet hard genoeg mijn best deed. Niet hard genoeg werkte. Want als ik met ondernemers spreek dan hoor ik vaak genoeg verhalen dat zij meer dan 80 uur per week werken.
Door mijn gezondheidstoestand is het voor mij al heel wat als ik tussen de 30 en de 40 uur per week werk. En dat doe ik sinds ik ondernemer ben geworden bijna iedere week. Terwijl mijn doel is om hooguit 24 uur per week te werken. Het voelde dus een beetje als het vermanende vingertje toen ik ‘No Pressure No Diamonds’ las.
Ineens zag ik wat de quote me wilde zeggen
Ineens zag ik het. De pressure ligt bij mij niet op harder en meer werken. Nee de pressure ligt op slimmer werken. En niet alleen voor mij. Dat is juist waar ik de laatste tijd zo mee bezig ben. Ik wil ondernemers helpen om het maximale uit hun (virtuele) vastgoed* te halen. Niet door harder te werken en meer te doen, maar door het slimmer aan te pakken.
Op het event van Femke sprak ik weer 2 toponderneemster die zulke mooie doelen hebben. Die daar prachtige programma’s voor hebben en die het niet lukt om daar klanten voor te vinden. Dan denk ik meteen ‘Wat is er aan de hand? Waarom lukt het deze ondernemers niet en waarom lukt het Femke bijvoorbeeld wel om volle zalen te trekken?’ Ik ben daar nu echt een studie van aan het maken.
Blik op de toekomst
Wat ik ondernemers met een dijk van een visie, plan en programma gun is dat zij zo veel mogelijk mensen kunnen helpen met zo min mogelijk moeite. Er mag heel veel moeite zitten in het ontwikkelen van het programma. Daar wordt het programma (vaak) alleen maar beter van. Maar als het programma eenmaal staat dan mag het als vanzelf verkopen. Ik weet dat het kan.
Wat is daarvoor nodig? Content. Ik geloof oprecht dat de juiste woorden de sleutel zijn. Niet alleen in je marketing, maar ook in je processen en bijvoorbeeld in je samenwerkingen. Met onder die juiste woorden een gedegen check in de vorm van een financieel dashboard/plan. Want zeggen dat je partner gelukkig genoeg verdient is géén reden om je een slag in de rondte te werken voor veel te weinig geld.
Dat is waar mijn diamonds liggen. Ondernemers helpen om hun (virtuele) vastgoed* daadwerkelijk als een huis te laten staan. Ik heb daar ideeën voor over wat daarvoor nodig is. Maar ook hier: meten is weten. In dit geval: vragen is weten. Ik ben namelijk op zoek naar ondernemers die geloven in wat ze hebben opgebouwd. Die bij een business coach zijn geweest en alle stappen gevolgd hebben, maar toch niet de resultaten hebben die ze zo graag willen.
Ben jij zo’n ondernemer of ken jij zo’n ondernemer, dan zou ik graag met je in gesprek gaan. Niet om je iets te verkopen, zo ver ben ik nog niet. Mijn doel is om te ontdekken waar je echt op zit te wachten. Wat zou jij nodig hebben? Ik lees je reactie graag. Mail naar liesbeth@vabenesupport.nl of reageer onder deze post.
Alvast bedankt!
Liesbeth
*PS: (Virtueel) Vastgoed is in mijn ogen alle producten en diensten die je als ondernemer hebt en die je kunt verkopen.