Know-like-trust factor verhogen, hoe doe je dat?
Om die vraag te kunnen beantwoorden moeten we eerst duidelijk hebben wat de know-like-trust factor is. Om mensen zo ver te krijgen dat ze klant bij je willen worden moeten ze je eerst leren kennen (know), ze moeten een goed gevoel bij je hebben (like) en ten slotte moeten ze erop gaan vertrouwen dat jij degene bent die het beste kan helpen om hun prangende probleem op te lossen (trust). Je moet deze vragen eerst beantwoorden en dat doe je door zichtbaar te worden en jouw licht niet onder de korenmaat te laten schijnen.
Hoe vergroot je je zichtbaarheid?
Tegenwoordig is internet niet meer weg te denken uit onze samenleving en als mensen iets willen of zoeken dan is Google hun grootste vriend. De 3 tips op je know-like-trust factor te verhogen zijn dan ook:
- Laat jezelf zien
- Laat zien wat je kunt
- Laat zien welke problemen jij op kunt lossen
Dat kan bijvoorbeeld met teksten en foto’s op je website, met folders of met visitekaartjes. Het kan ook anders, door het gebruik van webinars en filmpjes. Daarmee kun je direct contact leggen met je potentiële klanten, je kunt vragen beantwoorden en natuurlijk ook vragen stellen.
Webinar
Voor de lezers die niet weten wat een webinar is: dat is een lezing, workshop, college of soortgelijke presentatie die plaatsvindt via het internet. Het is net zoals vroeger op school in de klas, alleen nu zit iedereen achter zijn of haar eigen computer. Een webinar is vaak live en je hebt dus direct contact met je potentiële klanten. Een fantastische manier om, in korte tijd, veel mensen met je kennis te laten maken, ze te laten ontdekken hoe leuk je bent en ze te overtuigen van het feit dat ze bij jou moeten zijn om een oplossing voor hun probleem te vinden.
Filmpjes
Vind je het eng om live met een grote groep mensen aan de slag te gaan, dan ligt er ook een grote kans op het gebied van filmpjes. De meeste computers beschikken over een camera en een simpel filmprogramma is snel genoeg gevonden. Kies een onderwerp en maak een filmpje met jouw verhaal. En nu komt het mooie! Er is een strijd gaande tussen Facebook en YouTube. Facebook wil namelijk het grootste platform worden om filmpjes op te kijken. Aangezien YouTube daarin een geduchte tegenstander is, moet Facebook aan de slag. Facebook wil zoveel mogelijk filmpjes tonen en Facebook beloont je dus ook als je een filmpje gebruikt. Belangrijk: om die beloning te ontvangen moet je je filmpje direct in Facebook uploaden en geen link uit YouTube gebruiken! Ga je adverteren met een filmpje op Facebook dan zal je zien dat je voor weinig geld veel bereik krijgt. Ik zeg: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!
Hoe regel je dit allemaal?
Je hebt het al zo druk als ondernemer en nu moet je ook nog eens filmpjes gaan maken en webinars gaan geven. Welke programma’s kan je hiervoor gebruiken, wat is de beste keuze en hoe werkt dat dan? Hoe bouw je zo’n webinar op en wat moet je wel doen en wat vooral niet? Zakt de moed nu al in je schoenen? Als virtueel assistent kan ik je hierbij helpen. Een webinar geven is helemaal niet moeilijk, jij bent namelijk de expert op jouw vakgebied en ik ben er van overtuigd dat jij een fantastisch verhaal kunt vertellen. De techniek achter een webinar is niet moeilijk, maar daar moet jij je helemaal niet mee bezig houden. Zonde van je verhaal en van je tijd. Dat kan ik voor je doen. En die advertentie op Facebook zetten, ook dat doe ik graag voor je. Heb jij ideeën die je in de markt wilt zetten, maar heb je nog niet duidelijk hoe? Ik denk graag met je mee. Laat een reactie achter onder de blog en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.
Ik hoor graag van je,
Liesbeth