Bam! Dát is dus het kracht van woorden

Toen ik nog klein was, zei ik altijd ‘schelden doet geen pijn’. Ik onderschatte de kracht van woorden, want schelden doet natuurlijk wel pijn. En met een beetje pech doet het veel pijn ook. Ik ken mensen die nu nog helemaal van streek raken over dingen die meer dan 30 jaar geleden tegen ze zijn gezegd.

Dat is dus de kracht van woorden

Gelukkig schelden mensen niet zo veel op me, maar ik krijg wel (goedbedoelde) adviezen. En een van de opmerkingen die ik krijg is dat ik geen mooie website heb. Ik weet het, mijn website ziet er niet gelikt uit en het beeldmateriaal kan ook beter. Of dat een echte expert tegen me zegt dat mijn Call To Actions niet effectief zijn. ‘Het is onderzocht en mensen klikken niet op een button met ‘neem gratis en vrijblijvend contact met me op”. Laat ik die oproep nu net op mijn website hebben ?

Ik ben het met ze eens. Mijn website is niet mooi, je mag hem zelfs amateuristisch noemen. En het zal vast waar zijn dat niemand op mijn knop drukt om gratis en vrijblijvend contact op te nemen.

Maar…

Ondertussen gebeuren er wel dingen die mij heel blij maken. De laatste drie klanten die mij als VA ingehuurd hebben, hebben MIJ gevonden en zijn gevallen voor de teksten op mijn website. Tijdens een eerste gesprek vertelde een klant: ‘ik las je teksten op je website en ik dacht: die begrijpt het’.

Het werd nog gekker, een ondernemer zei zelfs dat zij uitstraling heel erg belangrijk vond. En ja, ze vond mijn website inderdaad niet mooi, maar wat er op stond (de teksten) trokken haar wel over de streep. Ze had zelfs een website van een andere VA bekeken en ze was gewoon jaloers, zo mooi was die website. Maar ja, de teksten spraken haar totaal niet aan. En toen belde ze mij……

En waar ik dan superblij van word? De mensen die zich aangetrokken voelen door de teksten op mijn website zijn ook meteen mijn ideale klanten. Echt, ik word zo blij van die ondernemers. Ze passen perfect bij me, bij wat ik wil en wat ik doe.

Hoe woorden voor je werken

‘Wees dus voorzichtig met wat je wenst, want je zou het zomaar kunnen krijgen’, de wet van de aantrekkingskracht gaat voor je werken.

Je hebt invloed op wie je aantrekt door de woorden die je gebruikt. Bepaalde mensen resoneren erop en anderen helemaal niet. Het is dus super belangrijk dat jouw woorden díé mensen aantrekken die jij echt op je pad wilt hebben. Het zijn maar woorden gaat hier echt niet op, het maakt of breekt jouw onderneming.

Zorg er dus voor dat je teksten laten zien:

  • Wie jij bent en waar je voor staat, laat ‘jouw muziek’ horen
  • Waar je goed in bent en waar je de lezer mee kunt helpen
  • Wie je wel graag helpt en wie beter op zoek kan gaan naar iemand anders

Wil jij de juiste klanten aantrekken

Daarvoor hoeft je website niet mooi en gelikt te zijn, je moet gewoon de juiste dingen schrijven. Wat is de pijn van jouw klant, wat is jouw oplossing en ben jij dé persoon om die oplossing te bieden. Een mooie layout, spetterende afbeeldingen en de meest opvallende Call to Actions zijn daar alleen ondersteunend in. Ik zeg niet dat het laatste niet belangrijk is, maar met de teksten maak je verbinding met jouw klanten.

Zoek je iemand die je daarbij kan helpen, dan mag je natuurlijk altijd contact met me opnemen. Wil je het zelf leren, dan heb ik een tip voor je. Op 7 juli organiseert Yvette Tick Het Storytellingseminar en zij gaat je exact uitleggen hoe je teksten schrijft die precies die mensen aantrekken die jij graag wilt helpen.

Succes!

Liesbeth

P.S. Aan mijn website wordt gewerkt, dus hou hem in de gaten. Binnenkort verschijnt er namelijk goed beeldmateriaal en kan je me waarschijnlijk zelfs in een jurkje bewonderen

Plaats een reactie