204 tips. Tweehonderdvier!

Komende woensdag ga ik naar het “Leven van Internet” seminar van Eelco de Boer en het is blijkbaar nog niet vol, want Eelco is stevig aan het adverteren op Facebook. In de advertentietekst begint hij al vrij snel te vertellen over dat hij het bijna niet durft te zeggen, maar hij heeft 204 tips uitgeschreven. 204! Daar schrik ik van en ik weet ook heel eerlijk niet of ik dit een pluspunt vind.

204 tips

Als ik dit soort getallen zie, dan ga ik gelijk rekenen. 204 tips in 3 dagen. Dat is dus zo’n 70 tips per dag. En laten we nu eens rekenen met 7 ‘werkbare’ uren in een dag, dan zijn dat 10 tips per uur. 6 minuten per tip. Dat is een race tegen de klok en dan moet je ook maar hopen dat er geen intelligente vragen komen, want dan lig je er al uit. Dan haal je tip 204 never nooit meer. En tijd om met de tips aan de slag te gaan en met je buurman of buurvrouw te brainstormen kan je helemaal wel vergeten.

Kan je ook te veel geven

Dan komt bij mij gelijk de vraag boven: kan je ook te veel geven? Want het moet natuurlijk wel te behappen blijven voor de toehoorders. Ik ben er van overtuigd dat Eelco een super interessant verhaal houdt en dat er zeker hele waardevolle tips tussen zitten. Maar 204? Dan kan je geen moment verslappen. Even een bakje thee halen en je hebt alweer 3 tips gemist.

Het bekt natuurlijk wel lekker als je kan zeggen dat je zoveel tips uitgeschreven hebt, maar schrikt een dergelijk aantal niet eerder potentiële klanten af dan dat het ze binnen trekt? Want als klant heb ik veel liever minder onderwerpen met veel diepgang, dan heel veel onderwerpen slechts oppervlakkig.

Als ik de advertentietekst geschreven had, dan had ik de nadruk toch liever op andere punten gelegd. Natuurlijk is een opmerking over 204 tips een reden om even te stoppen met scrollen, maar ik stop liever met scrollen omdat ik een herkenbaar probleem zie. Ik hoor liever dat het seminar waardevol wordt en dat je concreet toepasbare tips krijgt die je thuis meteen toe kunt passen. Of nog beter, tips die je tijdens het seminar al meteen toe kunt passen. Ik zou de tips ook rubriceren in onderwerpen en die onderwerpen benoemen in de advertentie. En dan vervolgens niet zeggen dat het 204 tips zijn, daar komen we vanzelf wel achter.

Opgejaagd

Vergis je niet hoor, ik heb echt zin om naar het seminar te gaan. Ik hoop een heleboel bekende gezichten te zien, veel te netwerken en natuurlijk ook veel te leren van Eelco. Want als er een eindbaas in Nederland rondloopt op internetgebied dan is het voor mij Eelco de Boer.

Maar ik voel de druk. Hoe ga ik dit doen en zoveel mogelijk uit het seminar meenemen? Als een malle schrijven en heel mijn notitieboekje volpennen met tips? Of juist achterover leunen en luisteren? Niks schrijven, want als ik iets niet ga doen dan is het achteraf nog een keer 204 tips doorlezen. Wat is wijsheid? Ik zou het liefst voor optie 2 kiezen. Achterover leunen, luisteren en observeren. En ondertussen nadenken: hoe kan dit voor mij (of voor een van mijn klanten) werken. Maar ik ken mezelf, waarschijnlijk ga ik als een waanzinnige schrijven om maar zoveel mogelijk te onthouden. Dat wordt kramp in de vingers.

Ben jij er ook bij? Kom me dan gedag zeggen, leuk! Wie weet wat we voor elkaar kunnen betekenen. Al was het alleen maar ‘weet jij nog wat tip 71 was, want die heb ik gemist’. En dat ik dan zeg dat ik die weet, maar dat ik van jou wil weten wat tip 189 ook alweer was, want die heb ik gemist :-).

Zie ik je woensdag?

Groetjes,
Liesbeth

 

Plaats een reactie