Wat is een opt-in formulier

Wat is een opt-in formulier

Een opt-in formulier is een moeilijk woord voor iets wat je waarschijnlijk al heel vaak hebt gezien. Als je op een website komt dan staat er vaak rechtsboven in het scherm een formulier waar je je naam en e-mailadres achter kunt laten in ruil voor een cadeautje. Een gratis weggever.

Soms komt zo’n formulier ook in een pop-up. Als jij met je cursor richting het ‘pagina sluiten’ kruisje gaat, dan komt er ineens zo’n irritant formulier in je beeld. Dat is meestal ook een opt-in formulier.

Waarom gebruik je een opt-in formulier

Je wilt een opt-in formulier op je website omdat de ervaring leert dat een toevallige bezoeker op je website bijna nooit meer vanzelf terugkomt. Waarom niet? Omdat ze je gewoon niet meer terug kunnen vinden als je ze nog een keer opzoeken. En dan vinden ze op dat moment wel iemand anders. Zonde!

Hoe maak je een opt-in formulier

Je zou natuurlijk met wat knip en plakwerk en een hoop creativiteit zelf een afbeelding kunnen knutselen die lijkt op dit formulier. Maar veel handiger en beter is het om het formulier te maken in een autoresponder. Bijkomend voordeel: de autoresponder slaat ook meteen de ingevulde gegevens op en je kunt vanuit diezelfde autoresponder vervolgens mails sturen. Te beginnen met de mail waarin je je gratis weggever toestuurt. Want dat had je beloofd!

Als je in een autoresponder een opt-in formulier hebt gemaakt dan kan je dit formulier integreren in je website. Je kan er een pop-up van maken op je website en je kan ook een losse url genereren. Zo kan je het formulier zelfs op social media in een post delen. Of in een Facebookadvertentie. Hartstikke handig. Laat de inschrijvingen op jouw e-maillijst maar binnenstromen!

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl