Hier word je als ondernemer echt ongelukkig van

Ben jij ondernemer en weet je het inmiddels niet meer? Je krijgt zoveel adviezen en de ene hype waar je echt aan mee moet doen is nog niet voorbij of de volgende dient zich alweer aan. Bijvoorbeeld:

  1. Wat je ook doet, schrijft of maakt -> zorg dat je er bovenaan mee komt in Google. SEO optimaliseren, monsterartikelen schrijven en alles qua zoekwoorden perfect op orde krijgen. Maar hoe doe je dat en waar haal je de tijd vandaan?
  2. Chatbots zijn helemaal hot. Wat is het? Het is een geautomatiseerde gesprekspartner, bijvoorbeeld in Facebook Messenger. Heeft iemand je e-book aangevraagd en niet gekregen dan kan hij/zij in het menu van de chatbot voor deze vraag kiezen. De chatbot lost het probleem direct op door het e-book nogmaals te versturen. En echt waar, het werkt geweldig. Maar heb je het echt nodig?
  3. Geef niet te veel weg, want dan kopen klanten niks meer bij je.

Laat ik het hier even bij houden, maar ik weet zeker dat er in jouw hoofd nog veel meer adviezen rondspoken.

We lopen de punten langs:

  1. Ja natuurlijk is het goed als je bovenaan komt in Google. Zeker weten, maar het is tegenwoordig druk op internet. Het valt niet mee om bovenaan in de zoekresultaten te komen, zeker niet als je grote partijen hebt die op dezelfde zoekwoorden gevonden willen worden. Ja, je moet op je SEO letten en het zo goed mogelijk meenemen in je verhalen, maar het is veel belangrijker dat je teksten schrijft die jouw publiek raken. Waardoor mensen het gevoel krijgen dat jij ze begrijpt en dat jij vooral ook dé persoon bent om te helpen om de problemen op te lossen.
  2. Tja, chatbots zijn echt leuk en de conversieratio’s zijn veel hoger met dan met bijvoorbeeld mails. De berichten komen bijvoorbeeld direct binnen op Facebook en de kans is heel groot dat mensen het meteen lezen. Maar goed, heb jij dit nu al nodig? Heb jij zaken waar je van denkt ‘als ik dat toch eens zou kunnen automatiseren. Dat zou zo veel tijd schelen’. Zo ja, laat het lekker bouwen door iemand die er verstand van heeft (bijvoorbeeld de dames van Virtual Flow). Zo nee, dan komt dat wel. Later, niet nu.
  3. Wees niet bang, je geeft niet snel te veel weg. En je vraagt ook nogal wat van je doelgroep, want jij wilt hun naam en e-mailadres ontvangen. Zolang mensen niet in een betaald traject van je zitten, moeten ze het doen met geschreven tekst of bijvoorbeeld korte video’s of podcasts. Dat helpt ze een stukje op weg, maar lost het probleem niet op. Als dat wel zo is, dan heb je een te klein probleem gekozen en zal het sowieso moeilijk worden om je producten te verkopen (omdat het probleem blijkbaar eenvoudig op te lossen is). Wees dus niet bang om te veel weg te geven. Het is juist goed om veel weg te geven. Dat wekt vertrouwen. Als jij al zoveel gratis weggeeft dan geloven jouw potentiële klanten dat jouw betaalde product zeker goed zal zijn.

Wat heb je wél nodig?

In mijn ogen zijn er een handvol zaken die een ondernemer, die online succesvol wil zijn, nodig heeft. Ik heb deze 5 zaken uitgewerkt in mijn gratis e-book ‘5 must-haves om online non-stop klanten te krijgen’. Vul je naam en e-mailadres hieronder in, dan stuur ik je het e-book direct toe.

{a2198ar25546}

Alleen actie leidt tot resultaat

Vanmorgen heb ik een podcast van Michael Pilarzcyk geluisterd en hij gaf eigenlijk nog wel het belangrijkste advies: Begin, DOE IETS. Bepaal waar je nu staat, bepaal waar je naar toe wilt en kijk wat je tegenhoudt om daar te komen. Ga dan dat doen wat nodig is om op het door jou gewenste resultaat uit te komen. Alleen actie leidt namelijk tot resultaat.

Veel leesplezier en vooral ook veel succes gewenst,

Liesbeth

PS: Als je hulp nodig hebt om die 5 must-haves in te voeren voor jouw bedrijf, dan hoor ik graag van je.

Plaats een reactie