Weet jij waarom jouw klanten met jou willen werken? Een tijdje geleden sprak ik een ondernemer die vroeg of ook maar iemand de ‘over mij’/’over ons’-pagina leest. Ik denk dat hij zich daar in vergist, het is juist heel belangrijk om te laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat jij belangrijk vindt. Waarom? Omdat er waarschijnlijk een heleboel ondernemers zijn die ongeveer hetzelfde kunnen als jij. Zeker als je werk doet waarbij de persoon belangrijk is, kiest de klant op basis van gevoel. De klant kiest jou omdat jij bent zoals je bent, omdat jouw klant zich daarin herkent en omdat jouw klant dat aanspreekt.
Laat jezelf dus zien! Dat kan natuurlijk live op netwerkbijeenkomsten of tijdens een goed gesprek, maar het is daarnaast ook goed om online zichtbaar te zijn.
- Vertel in je blogs waar je je over verbaast, waarom je doet wat je doet en wat goed gaat en vooral ook wat soms niet goed gaat
- Gebruik LinkedIn om je ervaring en je kennis en kunde te laten zien en natuurlijk ook daar te vertellen wat je ideeën zijn en wat jij voor een ander kunt betekenen
- Facebook is weer een prachtig platform om jezelf te laten zien met quotes, foto’s en gebeurtenissen uit je leven
- Er zijn nog veel meer platforms, kies er maximaal drie uit en kies voor die platforms die bij jou en jouw bedrijf passen
Zo leren mensen je kennen en krijgen ze een gevoel bij je. Beslissen ze eigenlijk al, vaak zonder dat ze je echt kennen, of ze wel of niet met je willen werken. En ja, daar zitten dus ook mensen tussen die op basis van wat je gepost hebt beslissen dat ze niet met je willen werken. Maar is dat zo erg?
In een vorige blog heb ik de vraag gesteld of jij je ideale klant al hebt gevonden. Het is helemaal niet erg als mensen op basis van jouw posts beslissen dat ze niet met je willen werken. Dat zijn zeer waarschijnlijk niet je ideale klanten en die laat je graag over aan je concullega’s.
Dus, aan de slag! Laat jezelf zien, maak een goede ‘over mij’-pagina, meld je aan op de verschillende platforms en zoek de verbinding met je (potentiële) klanten. Is dat niet een heleboel werk? Ja, dat klopt. Maar als je goed volhoudt en de juiste informatie deelt, dan ga je zien dat klanten naar jou toekomen. Zomaar, spontaan. Nou ja, natuurlijk niet zomaar, daar heb je keihard voor gewerkt. Ben je er zelf niet handig in, wil je er niet handig in zijn of heb je er gewoon geen tijd voor? Een Virtueel Assistent doet het graag voor je. Laat het me maar weten en laat hieronder een reactie achter.