Waarom heb je een klantreis nodig

Waarom heb je een klantreis nodig?

Ik weet niet of je mijn andere artikelen in de kennisbank ook al gelezen hebt, maar ik heb het al gehad over een funnel en e-mailmarketing. Maar het gaat niet alleen maar om mails en die automatisch naar de juiste mensen verzenden.

Opt-in

Want je kunt zoveel mailen als je wilt, maar je zult eerst mensen moeten hebben die je kunt mailen. Daarvoor moet je eerst zorgen dat jouw bezoekers/lezer hun e-mailadres bij je achter laten. Dat doe je bijvoorbeeld met een gratis weggever.

Maar dan nog, alleen die gratis weggever presenteren is niet genoeg. En wáár presenteer je die gratis weggever dan en aan wíé?

Klantreis

Daar komt de klantreis om de hoek kijken. Hoe zou het voor je zijn als je precies weet wat je bijvoorbeeld in een Facebookpost kunt zeggen. Of in een blog. Over welke onderwerpen het mag gaan en wat je dan gaat vertellen. En vooral ook wat níét!

Vertel het juiste verhaal aan de juiste personen op het juiste moment. Dát is de klantreis. Iemand die jou voor het eerst ‘ziet’ kan zeer waarschijnlijk nog geen ingewikkelde verhalen aan. Die mag basisverhalen van jou horen. En hoe meer die persoon van je gelezen heeft, hoe dieper je mag gaan. Een klantreis dus.

Leuk, maar hoe weet je hoe ver iemand is in de klantreis

Je kunt bijvoorbeeld een video delen op Facebook en met behulp van de pixel en Facebook zelf bijhouden welke mensen je video hebben gekeken. Die mensen kan je vervolgens targetten met een nieuwe post/advertentie. Daarin ga je weer een stapje verder. Vervolgens bied je bijvoorbeeld je weggever aan en dan heb je het e-mailadres. Je kunt dan in je autoresponder bijhouden wat deze mensen allemaal doen. En zo wéét je waar mensen zijn en of ze toe zijn aan een volgende stap. En zo zeg je dus precies op het juiste moment de juiste dingen.

 

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl