Ontgiften, ik kan het iedereen aanraden (persoonlijk en zakelijk)

Twee weken geleden ben ik er mee begonnen, ontgiftingspleisters voor onder je voeten. De gedachte is als volgt: tijdens je leven krijg je op allerlei manieren gifstoffen binnen en die blijven voor een deel in je lichaam achter. Door de voetpleisters ’s nachts te plakken worden de gifstoffen naar buiten getrokken en komt het in de pleisters.

Fabeltje?

Geen idee of het waar is, maar het is het proberen waard. Volgens de makers van de pleisters herken je de gifstoffen aan de zwarte kleur die op de witte pleisters komt. En ik moet zeggen, de eerste dagen waren de witte pads de volgende morgen gitzwart. Na 2 weken heb ik steeds minder zwart en zijn de gifstoffen blijkbaar weg.

Of je erin gelooft of niet, het is toch bijzonder dat je de eerste dagen een gitzwarte pad hebt en na 15 dagen blijven de pads gewoon wit. En ik voel echt verschil, ik voel me rustiger en ik had vaak een strak gevoel in het gebied van mijn lever. Dat is nu weg. Dus ik ben blij.

Zakelijk ontgiften

Ondertussen heb ik in diezelfde weken een ontgifting van mijn affiliate-website gedaan. De site was zo traag dat ik zelf niet meer het geduld had om te wachten totdat de content geladen was. Laat staan mijn bezoekers. Dus, de bezem erdoor. Mijn technische rechterhand Dijk heeft ontzettend veel weggegooid. Producten waar geen hond naar zocht. Afbeeldingen die niet meer werden gebruikt maar die wel ruimte innamen. Plug-ins die ik niet meer gebruikte. Een hele berg content is verdwenen.

En nu? Nu is mijn website weer retesnel. Alle overbodige informatie is weg. Als niemand erop zoekt en niemand het leest, waarom zou je het dan bewaren? Alleen maar omdat je het ooit gemaakt hebt en omdat je er ooit misschien veel tijd in hebt gestoken. Het heeft geen zin om je hieraan vast te houden. Het is ballast dat je alleen maar tegenhoudt.

Wat zet je wel in de etalage en wat niet?

Ik zeg altijd tegen mijn klanten dat het niet goed is om alles wat je kan, weet en doet op je website te plempen. Kies strategisch wat je in de etalage wilt zetten en bezorg je bezoekers geen keuzestress. Want als ze keuzestress krijgen dan doen ze uiteindelijk waarschijnlijk NIETS. Vertel dus uitgebreid over de eerste stap(pen) of nog beter: zorg dat je 1 product of dienst hebt waar je om bekend staat. En als de klanten eenmaal bij je over de drempel zijn gelopen, kun je altijd nog vertellen wat je nog meer kunt.

Maar kies waar je klanten mee aan wilt trekken en zet dat prominent in beeld. En alleen dat! Dus dit is waar ik me de afgelopen weken op heb gestort. Lichamelijk en zakelijk grote schoonmaak! Het voelt goed. Het is een nieuwe start met nieuwe mogelijkheden en vooral ook mooie kansen.

Ajeto,
Liesbeth

Plaats een reactie