Waarom je een weggever nodig hebt
First things first: wat is eigenlijk een weggever? Een weggever is iets wat je gratis weggeeft (geen verrassing denk ik) maar waarvan de inhoud super waardevol is. Een weggever kan heel groot zijn, denk aan een compleet boek. Een weggever kan ook iets heel kleins zijn als bijvoorbeeld een checklist of een stappenplan.
Wat je weggever ook is en waar je ook voor kiest, dit is jouw leadmagnet. Een magneet waarmee je potentiële klanten jouw funnel in trekt.
Wat doet een weggever voor je
Een weggever maakt kijkers nieuwsgierig. Jij biedt iets aan waar jouw kijker van denkt dat hij/zij dit nodig heeft. Als het aanbod van jouw weggever goed genoeg is haalt dat jouw kijker over om de naam en het e-mailadres achter te laten.
Jij stuurt als bedankje in ieder geval de beloofde weggever en op dat moment heb jij de kijker op je e-maillijst staan. Je kunt dus nog veel vaker mailen en relevante informatie delen. Nog belangrijker: je maakt je volgers warm voor je betaalde aanbod.
Om dat te doen heb je een klantreis nodig. Een klantreis maken is niet moeilijk, dat is gewoon te leren. Hoe? Klik hier dan mag ik je meteen een prachtig aanbod doen.