Waarom je een uitschrijflink nooit mag verstoppen (of weghalen)

‘Ik ben toch niet gek’ zeiden sommige van mijn klanten toen we aan de slag gingen met e-mailmarketing. ‘Die uitschrijflink die moet weg. Straks schrijven mijn lezers zich nog uit. Heb ik zo hard mijn best gedaan om mensen op mijn e-maillijst te krijgen en dan krijgen ze de mogelijkheid om zich uit te schrijven. Mooi niet!!!’

Niet slim en in dit artikel leg ik graag uit waarom niet.

3 redenen waarom je blij bent met je unsubscribe knop

  1. Je bent verplicht om een uitschrijflink of unsubscribeknop te hebben voor de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). En ja, je kunt flinke boetes krijgen als je de mogelijkheid om uit te schrijven weghaalt van onder je mails. Natuurlijk niet als je persoonlijke mails stuurt vanuit je eigen mailsysteem als gmail of Outlook, maar wel als je mails uit een autoresponder verstuurt.
  2. Wat heb je liever? Een lijst met mensen die echt interesse hebben in de mails die je stuurt of heb jij liever een heleboel mensen op je lijst die het totaal niet interesseert wat je allemaal stuurt? En weet: je betaalt waarschijnlijk wel voor die mensen hè. Voor mij is het simpel: als mensen geen interesse (meer) hebben dan mogen ze van mijn lijst af. Ze vervuilen mijn statistieken alleen maar.
  3. Als mensen zich niet uit kunnen schrijven dan irriteren ze zich alleen maar aan je. Iedere mail die komt is opnieuw een ergernis. Het betekent waarschijnlijk ook dat als ze ooit op een punt komen dat jouw mails weer wel interessant voor ze zijn, dat ze dan bij iedereen hulp willen zoeken, behalve bij jou!

Ik snap het, een grote lijst voelt goed. En hoe groter je lijst groeit, hoe meer vertrouwen je krijgt. The money is in the list, en hoe groter de lijst hoe meer geld.

Niet doen, laat ze gewoon gaan. Jij wilt alleen werken met ideale klanten. Mensen die exact bij je passen en waar jij het lekkerst mee werkt en de beste resultaten mee haalt. Dus als iemand het gevoel heeft dat jij en/of de informatie die je deelt niet past, dan ben je ze liever kwijt dan rijk.

Hoe voorkom je dat mensen op zoek gaan naar je uitschrijflink

Deel waardevolle informatie! En wat is dan waardevolle informatie. Ja, op die vraag is het antwoord niet heel simpel te geven. Dat hangt van je expertise, je doelgroep en je aanbod af.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl