Als jij een website hebt, verwacht je dan dat een bezoeker meteen de eerste keer dat hij/zij op je website is iets bij je koopt? Dat kan natuurlijk wel bij een goedkoop product. Maar als je een kostbare training hebt, dan kan je gewoon niet verwachten dat een toevallige bezoeker meteen koopt. Je vraagt iemand die je voor het eerst ontmoet toch ook niet meteen ten huwelijk. Nee, daar gaat meestal een periode van daten aan vooraf.
Wil jij liever direct ’ten huwelijk gevraagd worden’, dat kan natuurlijk ook. Ik heb alles over de klantreis geleerd van Femke Hertog in haar Content Creatie Maand. En ik mag je een fantastisch aanbod doen. Als je je via deze Content Creatie Maand link aanmeldt dan mag ik je 100 euro korting geven. Sohee, zomaar even 30% korting. Ik zeg doen.
- Wat is een klantreis?
- Waarom een klantreis?
- Klantreis maken
- Fase 1 Wat heeft jouw ideale klant niet, waar hij/zij wel naar verlangt?
- Fase 2 Van drama naar droomeiland
- Fase 3 Neem de bezwaren weg
- Wil jij leren hoe je zelf een klantreis bouwt voor jouw bezoekers?
- Wil jij in slechts 4 weken tijd de juiste content maken voor een moeiteloze stroom aan nieuwe klanten?
Wat is een klantreis?
Een klantreis is als daten. Dit daten doe je ook met bezoekers van je website of mensen die een leuke post van je zien op sociale media. Of je het nu marketinggeklets vindt, kuddegedrag of je staat er vierkant achter: we kunnen niet om de Know-Like-Trust-fases heen. Mocht je niet weten wat het is: klanten moeten je eerst leren kennen (Know), dan wil je ervoor zorgen dat ze je leuk gaan vinden (Like) en ten slotte wil je dat ze je gaan vertrouwen (Trust). In de Trust-fase wil je dat ze snappen dat jij de oplossing hebt voor hun dringende probleem. In deze fase weten ze inmiddels genoeg over je om erop te vertrouwen dat jij dé persoon bent die kan helpen. Nu pas willen ze ‘met je trouwen’.
Ondertussen heb ik ook alweer een andere versie gehoord: de Like-Know-Trust fases. En die klopt in mijn ogen nog beter. Wat je namelijk tegenwoordig vaak ziet is dat mensen je zien op sociale media. Ze liken je post en daardoor kan je deze mensen meer informatie toezenden, waardoor ze je steeds beter leren kennen. En als ze je beter leren kennen gaan ze je vertrouwen.
Waarom een klantreis?
Er zijn tegenwoordig een heleboel verschillende meningen over hoe je klanten binnen kunt krijgen, maar in mijn ogen heeft een klant altijd een klantreis nodig. Het gebeurt maar zelden dat iemand op een dag voor de allereerste keer van je hoort en dezelfde dag nog een flinke aankoop bij je doet. Dat heeft tijd nodig.
Een paar jaar geleden werd er nog gezegd dat mensen 7 keer van je gehoord moeten hebben voordat ze overwegen om iets bij je te kopen. Nu is dat aantal al verhoogd naar 15 (de meningen verschillen hierover trouwens). Dat aantal van 15 haal je bijvoorbeeld door extra mails te sturen.
Wat je dus allereerst nodig hebt is bereik, dat mensen weten dat je er bent. Ik zie te vaak ondernemers die een online training maken, een boek schrijven of een programma willen verkopen, terwijl ze nog helemaal geen bereik hebben. Niet op sociale media, geen e-maillijst, niks. Dan wordt het moeilijk. Ja natuurlijk kan je adverteren op Facebook, maar verwacht niet dat Facebookbezoekers zomaar direct van je kopen.
Sociale media zijn leuk, maar weet ook dat je je bedrijf bouwt op een platform van iemand anders. En dat het zomaar kan gebeuren dat dat platform verdwijnt (ken je Hyves nog?). Of dat het platform jou om wat voor reden dan ook in de ban gooit. Dan ben je alles kwijt. Dus wat je het allerliefst wilt is dat je zelf e-mailadressen verzamelt. Zodat je altijd contact op kunt nemen met jouw (potentiële) klanten.
Klantreis maken
E-mailadressen verzamelen gaat niet vanzelf. Geef jij je e-mailadres zomaar aan iedereen die jij op internet tegenkomt? Nee toch. Dat doe je alleen als daar iets waardevols tegenover staat. Bijvoorbeeld een weggever. Een quick fix voor een probleem dat jij op kunt lossen. En ja, het is gratis, maar je informatie is zeer waardevol.
Als je deze weg volgt, dan verandert je bedrijf volledig. Ik heb klanten die eerst zelf aan het slepen en sleuren waren om klanten binnen te praten en nu bellen klanten zelf op en zeggen ze: ‘Ik weet al dat ik met je wil werken, ik wil alleen met je praten om te onderzoeken welk programma het meest geschikt is voor mij.’ Kijk, daar zijn we naar op zoek: naar klanten die zelf al zo enthousiast zijn dat ze jouw aanbod al aan zichzelf hebben verkocht.
Of je nu kiest voor de Know-Like-Trust methode voor de Like-Know-Trust methode, de fases zijn hetzelfde. En daarom noem ik het vanaf nu fase 1, 2 en 3. Fase 1 is dat mensen je nog niet kennen en je een connectie met ze op wilt bouwen. Fase 2 is dat mensen je kennen en bereid zijn om je gratis weggever te downloaden en/of een goedkoop product van je te kopen. Fase 3 is de fase dat ze je echt vertrouwen en met je willen werken.
Deze stappen zijn gebaseerd op de methode van Femke Hertog en ik onderstreep haar visie. Ik ben dan ook Content Creatie Professional voor haar methode.
Fase 1 Wat heeft jouw ideale klant niet, waar hij/zij wel naar verlangt?
Hou deze gedachte even vast, want hij is belangrijk: in fase 1 kent je ideale klant jou nog niet. Sterker nog: misschien heeft hij/zij zelfs nog wel geen idee dat hij/zij een probleem heeft. Laat staan dat jij zou kunnen helpen.
Fase 1 zijn dus vreemden/koud publiek:
- Mensen die geen idee hebben wie je bent.
- Ze weten soms niet eens dat ze een probleem hebben.
- Ze weten (nog) niet wat de oplossing kan zijn. De oplossing die jij aanbiedt.
Welk probleem ervaren ze? Wat hebben ze niet waar ze wel naar verlangen? Dan kan je denken aan:
- Ze hebben geen innerlijke rust, liefde, geluk, succes, aanzien.
- Ze willen slanker worden.
- Ze willen een leuke baan, ondernemer worden.
- Ze zoeken een relatie en kunnen geen leuke man of vrouw vinden.
Wat kan jij die mensen bieden om ze daarin te inspireren? Een snelle oplossing. Dat wat iemand alvast kan doen en je vertelt ze daarom WAT ze kunnen doen en WAAROM. Denk bijvoorbeeld aan: ‘5 tips om iedere morgen een Miracle Morning te hebben, ook als je geen tijd hebt.’ En zorg dat dit aansluit bij jouw (betaalde) aanbod. Fase 1 is namelijk de eerste stap om deze mensen uiteindelijk jouw aanbod te doen.
Vergeet ook vooral niet om te vertellen dat ze niet bang hoeven te zijn dat ze iets moeten doen wat ze echt niet willen of dat ze iets op moeten geven. Denk hierbij aan:
- Zonder dat het veel tijd kost.
- Zonder dat het veel geld kost.
- Zonder dat het te veel moeite is.
- Zonder dat ze moeten veranderen.
- Zonder dat ze een keuze moeten maken (als ik dit doe kan dat niet).
Vertel ook waar het meestal mis gaat. Je vergeet iets, je geeft op of je hebt een bepaalde weerstand waardoor je niet doet wat nodig is.
In deze fase leg je dingen uit. Je geeft informatie en je gebruikt cijfers uit onderzoeken. Een mooi voorbeeld: ‘Wetenschapper Jan Latten voorspelt dat in 2050 50% van de volwassenen single is.’ Als jij op zoek bent naar de liefde van je leven, dan wil je dit artikel lezen of niet?
In deze fase leg je ook uit wie je zelf bent, wat je visie en je missie is. En je mag natuurlijk ook vertellen over je methode. Probeer alleen nog niet om mensen over te halen om bij je te kopen, dat is nog te vroeg. Wat je wilt is dat mensen zo geïnteresseerd raken door jouw verhaal, dat ze zelf op zoek gaan naar je website. Of je een like geven.
In mijn blog over Facebookadverteren leg ik dit verder uit, maar als mensen naar jouw website gaan dan kan je dat tracken met de Facebookpixel. Doordat Facebook ‘weet’ welke mensen op jouw website zijn geweest kan je vervolgens precies aan die mensen een volgend content item laten zien. Zo gaan jouw bezoekers op ‘klantreis’ binnen jouw bedrijf.
Samenvattend: wat je in deze fase doet is je lezers inspireren om een eerste stap te zetten, waarbij je ze helpt om over een belangrijke angst heen te komen. Je zet daar direct jouw eigen successen naast en je laat zien welke draken jij moest verslaan voordat je zover was (je struggles dus).
Op dit moment vraag je nog niks van je lezers. Content in fase 1 is:
- Een kennismaking met jou en je visie en je oplossing.
- Je geeft eenvoudige tips.
- Deze content is altijd beschikbaar en is interessant voor iedereen.
- Je kunt deze content op allerlei manieren delen. Als video, podcast, blog, nieuwsbrief, posts op sociale media. Wat je maar kunt verzinnen.
- De Call To Action is een uitnodiging om een like te geven of om jou te gaan volgen. Of ‘lees verder op mijn website’ of ‘neem contact met me op’.
Mogelijke titels/onderwerpen van Fase 1 content-items:
- Hoe je [resultaat] in [tijd] zonder [dat wat je echt niet wil doen]. Voorbeeld: Hoe je 10.000 volgers krijgt op Instagram in 30 dagen zonder dat je ervoor betaalt.
- Hoe je [resultaat] in [tijd] zonder [dat wat je echt niet wil doen]. Voorbeeld: 4 technieken om te designen als een pro.
- Waarom ik niet/nooit /geen [dat wat voor iedereen heel gewoon is]. Voorbeeld: Waarom ik nooit meer dan 5 vrienden wil.
- [Bekend persoon] [onderwerp] [naam van boek of methode] heeft mij geholpen om [resultaat]. Voorbeeld Zarayda Groenhart en haar online programma ‘video business school’ heeft mij van mijn cameravrees af geholpen.
- [Bekend persoon] [onderwerp] [naam van boek of methode] heeft mij geholpen om [resultaat]. Voorbeeld: Oprah Winfrey en haar SuperSoul Sunday met Eckhart Tholle zorgde ervoor dat ik eindelijk begreep wat hij met “leven in het NU” bedoelde.
- [Quote] [onderwerp] [naam van wie je het hebt of eigen spreuk] heeft mij geholpen om [resultaat]. Voorbeeld: “It always seems impossible until it’s done” van Nelson Mandela heeft mij geholpen om altijd door te gaan ook als niemand geloofde dat het mij ging lukken.
- Waarom steeds [het ongewenste resultaat] wordt behaald. Voorbeeld: Waarom je steeds geld te kort komt.
Fase 2 Van drama naar droomeiland
In fase 1 heb je potentiële klanten kennis met je laten maken. Ze hebben een blog gelezen, een post geliket, een reactie geplaatst of contact met je opgenomen. Dit zijn dus niet zomaar mensen, dit zijn mensen die zeer waarschijnlijk interesse hebben in wat jij aanbiedt.
Fase 2 zijn dus volgers/warm publiek
- Mensen die van jou hebben gehoord.
- Mensen die jouw blogs, posts of video’s hebben bekeken.
- Mensen die in het verleden jouw website of socialemedia-account hebben bezocht.
- Mensen die weten wat je doet of al eerder over het onderwerp van je aanbod hebben gehoord.
- Mensen die nieuwsgierig zijn naar jouw aanbod.
Daarom gaan we in fase 2 een stapje verder. We vragen om meer informatie in de vorm van naam en e-mailadres. Of we gaan nog een stapje verder: we vragen zelfs om bij ons te kopen. Dat kan best als de prijs van je product niet al te hoog is. Sommige goeroes zeggen dat de grens daarvoor op 1000 euro ligt. Dat een potentiële klant tot 1000 euro wil kopen op basis van een salespagina en wat teksten waarin hun pijn goed wordt blootgelegd.
Zelf vind ik dat bedrag hoog, ik zou eerder denken aan onder de 100 euro of zelfs onder de 50 euro. Boven dat bedrag zou ik zelf niet zomaar op maar een klein beetje informatie kopen. Wil je direct iets verkopen, vertel dan in ieder geval:
- De naam van je aanbod/programma.
- Wat ga je leren/tijdens het programma doen? Vertel wat de stappen zijn en vooral ook wat het resultaat is als je een bepaalde stap hebt afgerond. Zeg dus niet dat je 10 video’s krijgt in een bepaalde module, maar vertel wat je bereikt hebt als je de module hebt doorlopen.
- Hoe is het opgebouwd? Is het een boek? Een coachsessie? Met een werkboek? Is het een event? Zijn het groepscoachings of is het individueel? Is het een online training?
- Hoe lang duurt het? Hoe veel stappen zijn het? Op deze manier geef je aan dat er een begin en een eind is en dat maakt dat mensen het gevoel krijgen dat dit haalbaar is.
- Wat kost het? Welke mogelijkheden zijn er om af te rekenen (deelbetalingen?).
- Vanaf wanneer is het te koop/wanneer begin je?
In fase 2 vertel je over jouw methode, de stappen die mensen kunnen zetten en jouw techniek. Hoe help jij mensen van drama naar droomeiland? Om op droomeiland te komen zetten jouw klanten bepaalde stappen en die stappen leveren een resultaat op. Benoem die stappen en de resultaten van die stappen. Neem mensen mee met hoe jij het doet en hoe ze dus op droomeiland kunnen komen. In fase 2 vertel je over de mooiste belofte die jij kunt geven met jouw methode/aanbod.
In fase 2 kijk je waar iemand nu staat (drama) en waar hij/zij naar toe wil (droomeiland). Hoe kan je daar komen? Het is vaak een universeel verlangen. Benoem vooral hun waarheid, waar ze nu tegenaanlopen en waar ze zo graag van af willen. Denk aan:
- Baal jij er ook zo van dat je geen relatie hebt? Hoe kan je dan die fijne relatie krijgen?
- Voel jij jezelf lelijk omdat je 10 kilo te zwaar bent? Hoe zorg je er dan voor dat je komende zomer wel in een bikini het strand op durft?
- Ben je doodongelukkig in je huidige baan? Hoe zorg je ervoor dat je die fantastische baan krijgt en nog meer gaat verdienen ook?
Zoals gezegd: je zou in fase 2 direct kunnen verkopen, maar wat mijn voorkeur heeft is een weggever aanbieden. Een weggever die helemaal afgestemd is op je aanbod. Heb je in je betaalde programma 5 stappen, neem die 5 stappen dan ook mee in je weggever. Je legt in de weggever niet uit HOE je de stappen zet, je legt wel uit WELKE stappen je moet zetten en WAAROM. De HOE zit in je betaalde programma.
Vertel dat jij het kent. Wat heb jij gedaan om dit probleem op te lossen? Welke kwaliteiten heb jij ontwikkeld? Je mag hierin je kwetsbaarheid tonen en vertel ook vooral het verhaal dat je eigenlijk liever niet vertelt. Jij komt zelf ook uit een drama en bent op droomeiland gekomen.
- Wat waren jouw eerste stappen die je zette (zorg dat dat aansluit bij je aanbod).
- Wat zijn jouw grootste eyeopeners geweest?
- Hoe kwam jij uit het drama en belandde je op droomeiland?
- Wat is jouw advies voor iemand die nog in het drama zit? Jij kunt dat advies geven omdat jij de expert bent.
Je hoeft niet per se zelf een drama te hebben gehad, het kan ook zijn dat je gewoon een kans ziet. Dan vertel je wat jij ziet, wat er allemaal mogelijk is.
Belangrijk: in deze fase wil je dat mensen je weggever aanvragen, dus je benoemt je (hoog geprijsde) aanbod nog niet. Je kunt wel vertellen dat je een programma hebt, maar vermoei mensen nog niet met de naam en te veel details. Dat kan je allemaal nog vertellen in de mails die volgen op de weggever.
Niet vergeten: als ondernemer kan je meerdere programma’s aanbieden die feitelijk los staan van elkaar. Probeer niet om deze verschillende programma’s in 1 weggever te gieten. Maak dan voor ieder programma en aparte weggever. Zodat je een logische koppeling houdt met je betaalde programma en je ervoor kunt zorgen dat de opvolging blijft kloppen.
In fase 2 ga je dus uit van je ideale klant. Waar staat hij/zij nu en waar staat hij/zij als alle stappen doorlopen zijn. Je vertelt daarbij ook wat er gebeurt als ze geen actie ondernemen. Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
- Je wordt ziek.
- Je blijft ongelukkig.
- Je gaat failliet.
- Je verliest je baan.
- Je gaat scheiden.
Dit vertel je niet om iemand bang te maken. Je vertelt het om ze van het feit bewust te maken dat als ze niets doen, dan zou dit kunnen gebeuren. Vertel ook waarom bepaalde mensen wel het mooie resultaat halen. Wat moet je doen, laten en kiezen om succes te halen? Wat is het verschil tussen de mensen in drama-eiland en de mensen op droom-eiland?
In fase 2 heb je het ook over bezwaren. Heel belangrijk: de bezwaren die je in deze fase behandelt zijn bezwaren om überhaupt aan de slag te gaan. Je weet dat je een probleem hebt en je wilt dit probleem oplossen, maar je wilt niet doen wat daarvoor nodig is.
De Call To Action is ‘koop mijn (goedkope) product’. En anders ‘download mijn weggever’ of ‘schrijf je in voor mijn webinar’. Werk je offline, dat kan natuurlijk ook. Je kunt natuurlijk ook vragen om je in te schrijven voor een kennismakingsgesprek of voor een open dag. Superleuk!
Je volgers hebben genoeg over je gelezen en zijn nu toe aan hoe jij ze verder kunt helpen. ‘Van drama naar droomeiland’ en in deze mailreeks ga je je lezer dus inspireren. Wat moeten ze doen? Hoe kunnen ze van drama naar droomeiland? Je gaat niet vertellen hoe dat precies moet, maar wel laten zien wat er allemaal mogelijk is.
Mogelijke titels/onderwerpen van Fase 2 content-items:
- De start is hier uiteraard het versturen van je weggever. Dat is dus mail 1. Vertel in deze mail (nogmaals) wat je gaat leren/ontdekken/doen als je deze weggever leest/bekijkt/luistert.
- Hoe je [vertaling/beeld van Droomeiland/droom oplossing/resultaat]. Voorbeeld: Hoe je cliënten kunt helpen en aan het einde van de dag nog energie overhebt.
- Het [aantal] lessen [een specifieke groep mensen/ jouw doelgroep] te laat [activiteit] leren. Voorbeeld: De 3 lessen die iedere ondernemer te laat leert over Facebookadverteren.
- [aantal] minuten zal de komende [aantal jaren/tijd] van [universele verlangen/onderwerp] veranderen. Voorbeeld: De komende 6 minuten gaan jou vanaf nu helpen om eindelijk je eigen merchandise te gaan ontwikkelen. Ik vertel je over wat ik deed toen ik mijn eerste carddeck in de markt zette.
- [percentage] van jullie zal [onderwerp] niets mee doen in [dit of het komende jaar]. Voorbeeld: 75% van de ondernemers zal nooit gebruik maken van de beste tools om meer uit je werkdag te halen.
- Het ultieme advies voor iedere [type/geslacht/ leeftijd/doelgroep]. Voorbeeld: Het ultieme advies voor iedere vrouw die een bedrijf wil starten.
- Wat kan je doen na [een fase in je leven/business]. Voorbeeld: Wat kan je doen als je onvindbaar bent op Google?
- Waarom [iets wat je niet verwacht] goed is voor [het resultaat dat iemand wil behalen]. Voorbeeld: Waarom rommel goed is voor je productiviteit en creativiteit.
Hebben je lezers op de knop gedrukt en zijn ze door naar fase 3, zorg dan dat de rest van de mails uit fase 2 niet meer verstuurd worden. Het hangt van de autoresponder af waar je mee werkt, maar je zou moeten kunnen zeggen ‘als iemand op link x heeft geklikt (en dus door is gegaan naar de volgende weggever) dan moet deze mailreeks stoppen’. Doe je dat niet, dan wek je irritatie op bij je lezer.
Fase 3 Neem de bezwaren weg
Fase 3 gaat over je aanbod en in deze fase neem je de bezwaren weg om in te stappen in je programma. Het is de laatste stap om jouw potentiële klant zover te krijgen dat hij/zij klant bij je wordt. Onthoud: je hebt het hier over bezwaren tegen je aanbod. Ter vergelijking met fase 2, daar ga je in op de bezwaren om eerste stapjes te zetten. Maar in fase 2 heb je het nog niet over een duur product kopen. Kopen is fase 3.
Fase 3 zijn potentiële klanten/hot potentials:
- Mensen die hun gegevens aan je hebben gegeven (opt-in).
- Mensen die eerder al iets van je hebben gekocht.
- Mensen die weten hoe je werkt.
Wat heb je zeker nodig:
- Dat je weet wat je aanbod is. Wat is de uitleg van je aanbod, hoe is het opgebouwd en wat is de inhoud? Weet ook wat de prijs is en welke opbouw van prijzen je hanteert. Bonussen? Early bird prijs, tot wanneer geldig?
- Je Call To Action -> KOOP!
Fase 3 content is niet altijd beschikbaar! Het is alleen beschikbaar op het moment dat je ook daadwerkelijk iets aan te bieden hebt. Werk je dus met lanceringen, dan is deze content NIET zichtbaar op het moment dat je NIET aan het lanceren bent. Deze content deel je dus bijvoorbeeld met mensen die bij je webinar waren, maar die nog niet hebben gekocht.
Ben je aan het lanceren dan zorg je voor:
- Een salespage voor je aanbod.
- Dat de levering na aankoop werkt en klaar staat. Bestaat jouw programma uit een serie mails, zorg dat die er zijn.
- Urgentie, tot wanneer is het beschikbaar?
- Social proof, vergeet niet om testimonials te laten zien of beschrijf een case-study. Zorg dat het een mooi verhaal is over waar jouw klant eerst stond. Welke reis hij/zij gemaakt heeft. De hobbels en de uiteindelijke successen.
Waar zet je je content in?
- Sociale media.
- Naar je e-maillijst. Dat kunnen zomaar 7 mails zijn, waarbij je in iedere mail een bezwaar wegneemt (nogmaals: het gaat hier om bezwaren om je aanbod te kopen).
- Op je website.
Content-items in Fase 3 ná je webinar (ik ga er van uit dat je een webinar gaat geven of bijvoorbeeld een challenge):
- Heb je beloofd dat je de opname van het webinar verstuurt, doe dat dan ook. Een dag later is een gepast tijdstip. Heb je tijdens het webinar een aanbod gedaan, vertel dan in de mail waar het webinar over ging. Vertel over je aanbod en deel de link naar de salespagina.
- Stuur vervolgens opvolgmails. Je zou bijvoorbeeld kunnen starten met: de snelste manier om [het ongewenste resultaat]. Voorbeeld: De snelste manier om klanten te verliezen.
- Hoe je zelfs/zonder [antwoord op meest gebruikelijk bezwaar] op kunt lossen/vanaf kunt komen zelfs als [bezwaar, bezwaar, bezwaar]. Voorbeeld: Hoe je een influencer wordt ook als je verlegen bent, weinig volgers hebt en geen geld hebt om te investeren.
- Waarom je nu [naam/onderwerp van je aanbod] in moet/mag stappen/ beginnen/starten/kopen/deelnemen. Voorbeeld: Waarom moet je vandaag nog starten met Facebook advertenties.
- Is [naam/doel van je aanbod] duur? Ze zeggen dat [onderwerp] veel kost. Voorbeeld: Waarom zou je Business Made Simple kopen als je gewoon alles gratis op YouTube kan vinden?
- Wat als [strategie naam/manier van werken] niet werkt? Voorbeeld: Wat als op deze manier content creëren niet werkt?
- Is [naam/doel van je aanbod] ook voor [type persoonlijkheid/leeftijd]. Voorbeeld: Wat als ik podiumvrees heb, is het programma “Pak je podium” dan wel iets voor mij?
- [onderwerp/testimonial Quote] Wat [naam klant] zegt over [aanbod of jou als onderneemster]. Voorbeeld: “In amper 3 weken heb ik al meer neergezet dan de afgelopen maanden!” Kathleen over haar deelname aan Bouw Je Online Business.
- Stuur in ieder geval meerdere reminders voor je aanbod en vergeet zeker de laatste dag van het speciale webinar-aanbod niet. Je zou ’s morgens op de laatste dag van het aanbod een mail kunnen sturen en een paar uur voordat het aanbod verloopt nog een keer een hele korte mail met een vriendelijke reminder.
In deze mails ga je dus zo veel mogelijk bezwaren af die jouw potentiële klanten zouden kunnen hebben en waarom ze dus nog niet van je gekocht hebben. Denk verder aan een mail met meest gestelde vragen.
Al met al is dit een hele rits met mails. Het is een keuze hoeveel je er stuurt. Spam je aanmelders in ieder geval niet.
Je Call To Action in deze mails is simpel, je wilt dat mensen je programma of product kopen.
Het kan natuurlijk gebeuren dat je kijkers alsnog niet kopen. Sommige mensen hebben nu eenmaal meer tijd nodig. Je hebt deze kijkers op je mailinglijst en je kunt ze vanaf nu mailen en meenemen met je nieuwsbrieven. Je houdt ze op die manier ook weer op de hoogte van nieuwe aanbiedingen en misschien wel een nieuw webinar of een volgende challenge. Zolang mensen zich niet uitschrijven, kan je ze blijven inspireren en motiveren. Zo kan het gebeuren dat iemand maanden of soms jaren later alsnog klant wordt.
Zo dat was ‘m, de klantreis.
Wil jij leren hoe je zelf een klantreis bouwt voor jouw bezoekers?
Denk je nu: ja leuk, maar hoe werkt dit voor mijn bedrijf? No worries. Femke Hertog heeft met haar Content Creatie Maand een laagdrempelige training gemaakt waarin je aan de hand wordt meegenomen en waarin ze je vertelt aan welke content jij zou kunnen denken. Compleet met voorbeelden van titels. Niet zomaar lukraak posten en mailen dus, maar een gerichte strategie opzetten die werkt.
En ik mag je een fantastisch aanbod doen. Als je via mij koopt dan mag ik je 100 euro korting geven. Sohee, zomaar even 30% korting. Ik zeg doen. Klik op onderstaande knop “ja, vertel me meer” en sla je slag.
Wil jij in slechts 4 weken tijd de juiste content maken voor een moeiteloze stroom aan nieuwe klanten?
Klik dan op onderstaande knop en lees meer.