Myparcel review en ervaringen

Myparcel review en ervaringen boven-min

Ken je dat? Heb je een boek geschreven en daar ligt ie dan, want jij wilde een fysiek boek en geen e-book. Heel slim, maar het betekent ook wat: je boeken moeten verzonden worden. Ik kan je vertellen, dat gaat snel vervelen. Als je een verkoop hebt moet het boek ingepakt worden, het adres moet op het pakje en dan mag je nog naar het postkantoor om de verzending te regelen. In de rij staan, pakketje inleveren, bon laten printen, afrekenen. Als je vervolgens thuiskomt moet de bon nog in je boekhoudpakket. Foto nemen, uploaden in je boekhouding en dan komt later nog een keer een afschrijving van je bank, die je moeten boeken in je boekhoudpakket.

Een hoop handelingen voor 1 boek versturen. En het is natuurlijk de bedoeling dat je een he-le-boel boeken gaat versturen. Zucht, je wordt er toch al moe van als je er alleen al aan denkt!

Ik heb een geweldige oplossing voor je: Myparcel. Myparcel kan er helaas niet voor zorgen dat je helemaal niks meer hoeft te doen. Maar ik kan je wel vertellen dat Myparcel je verzendingen een stuk makkelijker maakt (en goedkoper)!

Wat is Myparcel?

Myparcel is de verzendservice voor webshops voor het versturen van pakketten, brievenbuspakjes, pallets en post. Check hier even of jouw webshopsoftware koppelt met Myparcel*** en als dat zo is dan kun je heel makkelijk jouw webshop integreren met Myparcel.

Ook als je software niet integreert met Myparcel, dan kun je nog steeds makkelijk en snel verzendlabels aanmaken. Wat ook superhandig is: je hebt een persoonlijk dashboard waarop je kunt zien wat de status is van de door jou verzonden pakjes. Je krijgt een mailtje als een pakketje bezorgd is en als je wilt kun je je klant hierin meenemen. Zodat zij zelf ook een mailtje krijgen. Verder kun je de klanten van je webshop ook bezorgopties aanbieden bij de checkout. Kunnen ze zelf kiezen welke optie voor hen de meest optimale is ?.

Ten slotte is ook het retourproces geregeld door Myparcel.

Myparcel zonder abonnement of contract

Wat ik helemaal fijn vind aan Myparcel is dat je nergens aan vast zit. Je betaalt alleen voor wat je daadwerkelijk verstuurt. Je hebt géén contract of abonnement.

Als je je aanmeldt bij Myparcel krijg je meteen een welkomstcadeautje waar onder andere een stapeltje verzendlabelsstickervellen in zit. Op ieder vel zitten 4 verzendlabels en die labels kun je gebruiken om jouw verzendadressen op te printen.

Versturen met Myparcel

Een pakje versturen met Myparcel is heel simpel. Laten we zeggen dat je een boek wilt versturen. Pak het boek netjes in en zorg dat de adresgegevens van je klant in het systeem van Myparcel terecht komt. Dat kan, zoals hiervoor al verteld, door een automatische koppeling met je webshopsoftware. Maar je kunt het natuurlijk ook typen/knippen en plakken. Op het moment dat je een adres invoert en op downloaden klikt, wordt er meteen een track and trace code aangemaakt en daarna kun je je etiket printen.

Even tussendoor (maar superhandig): als je een verzendlabel print kun je kiezen in welk vak je wilt printen. Heb je dus al een keer een label van het stickervel gebruikt, dan hoef je dat vel niet weg te gooien. Nee hoor, een volgend label print je gewoon op de plek waar je nog (een) sticker(s) over hebt.

Plak het etiket op je pakje en breng je pakket vervolgens naar een PostNL locatie. Je levert je pakket in en niks wachten, niks afrekenen. Je kunt direct weer weg. Heb je helemaal geen tijd om dit allemaal zelf te doen, dan kun je ook de Haalservice van Myparcel inschakelen. Hop, is dat ook weer geregeld.

Myparcel review en ervaringen midden-min

Myparcel waar inleveren

Myparcel werkt met PostNL en er zijn meer dan 3500 locaties in Nederland.  Moet nogal gek gaan wil er niet eentje bij jou in de buurt zijn ?.

Heb je geen tijd (of zin) om je pakket zelf af te leveren? Geen probleem, dan schakel je gewoon de Haalservice in. Je mag tot 25 pakketten op laten halen en zeker als het er zo veel zijn, dan loont het de moeite om daar de kosten voor te betalen. Want ja, de Haalservice kost wel geld, maar daar heb je dan ook wat voor.

Myparcel tarieven

Nu komt natuurlijk de belangrijkste vraag: wà kost dà? Heel eerlijk, ik kon het niet geloven (en nog steeds niet eigenlijk). Myparcel is niet duurder dan zelf een pakketje versturen. Sterker nog, het is goedkoper! En je krijgt er nog een extra service bij ten opzichte van zelf versturen.

Om maar wat te noemen, een brievenbuspakje kost € 4,- om te verzenden. En als je tussen de 5.000 en 10.000 pakjes per jaar verstuurt dan wordt het nog goedkoper € 3,20 per pakje (op dit moment, 7 december 2020).

Dus én je hebt een hoop gemak (zelf labels printen en daarna is je pakketje helemaal klaar voor verzending). En je bent binnen no-time klaar op het postkantoor. Je hoeft niet per keer af te rekenen (fijn voor je administratie) én je kunt heel eenvoudig je pakketje volgen tijdens de verzending.

Waar ik ook zo blij mee ben is dat ik maar 1x per maand een factuur krijg van alle pakketjes die ik in de afgelopen maand heb verstuurd. Keurig in een overzicht en die factuur kan ik meteen inboeken in mijn boekhoudpakket. En nog even voor de duidelijkheid: je betaalt alleen voor de pakketjes die je verstuurd hebt. Je hebt GEEN maandelijkse vaste kosten als abonnementskosten of wat dan ook.

Myparcel verzekering

Ben jij online ondernemer en stuur je ook regelmatig pakketjes naar het buitenland? Dan is het fijn om te weten dat een pakketje binnen de EU verzekerd is tot € 500,- van de inkoopwaarde. Over de hele wereld is je pakket standaard verzekerd tot € 200,- van de inkoopwaarde. Geeft toch meteen een veilig gevoel.

Myparcel track and trace

Jouw pakketjes (en de mijne trouwens ook) zijn belangrijk. Je hebt afspraken, bijvoorbeeld dat je in je webshop belooft ‘vandaag besteld is binnen 2 werkdagen in huis’. Dan moet dat ook wel zo zijn. Daarom ben ik ontzettend blij met de automatische Track and Trace in Myparcel. Ik zie direct welke pakjes nog onderweg zijn en welke bezorgd zijn. Als er nog een andere partij is die deze informatie wil hebben, dan voeg ik die persoon eenvoudig toe en die persoon krijgt dan ook te zien welke pakjes bezorgd zijn en welke nog niet. Gewoon in een mooi overzicht en je krijgt ook nog eens een e-mailmelding.

Myparcel klantenservice

Myparcel review en ervaringen onder-min

Als er een afdeling is die een pluim verdient dan is het wel de Myparcel klantenservice. Bij mij was het zelfs zo gek dat ik twee keer terug werd gebeld over een vraag die ik had gesteld. De eerste medewerker die me terugbelde was vergeten om te registreren dat hij mij had gebeld. Omdat ze toen niet meer zeker wisten of ik al gebeld was, belde een andere medewerker me nog een keer. Ik vond het wel grappig en ook heel fijn. Want ik had inmiddels een aanvullende vraag die ik meteen kon stellen.

Wat ook heel fijn was was dat beide medewerkers de antwoorden op mijn vragen wisten. Dat zie ik ook wel eens anders, dat er voor iedere scheet iemand anders ingeschakeld moet worden.

Mijn vraag ging trouwens over de integratie met de webshop, omdat mijn webshop er niet tussen stond. Ik kreeg meteen uitleg hoe ik kon koppelen en als ik er niet uit kwam was er nog een IT-afdeling die klaarstond om met mij mee te kijken. Dat gaf meteen een vertrouwd gevoel.

Webshop van Myparcel

Kijk ook even in de webshop van Myparcel***. Ze hebben echt superhandige verpakkingsmaterialen, linten en tape. Denk ook aan folie, vulmateriaal en doosjes in alle soorten en maten. Veelal van duurzaam materiaal. Want Myparcel kiest voor duurzaam. Dat is beter voor de planeet, mens en milieu!

Zijn er ook nadelen aan Myparcel?

Natuurlijk wil je nu van mij weten of er ook nadelen aan Myparcel zitten. Ik heb ze nog niet echt kunnen ontdekken. Voor mij is een nadeel dat er geen koppeling is met Autorespond (waar ik mijn shoppingcart/webshop heb). Maar goed, je kunt ook niet met alles een automatische koppeling hebben natuurlijk.

Ten tweede heb ik wat geworsteld met mijn eerste verzendlabel maken. De eerste keer had ik het papier verkeerdom in de printer gestopt. Maar dat is ook maar 1x en dan weet je het.

En ik had een test verzendlabel aangemaakt en op downloaden geklikt. Maar dit was helemaal geen pakket dat ik wilde verzenden. Toen bleek dat ik deze verzending niet meer kon annuleren. Ik was dus bang dat ik nu verzendkosten moest gaan betalen voor een pakket dat ik nooit ging versturen. Toch maar even met de klantenservice gebeld en de superaardige medewerkster die ik aan de lijn kreeg kon me direct geruststellen. Als je een pakket niet inlevert bij een PostNL punt en jouw verzendcode wordt niet gescand, dan worden er ook geen kosten in rekening gebracht. En het foutieve verzendlabel verdwijnt vervolgens na een paar dagen uit je Myparcel account. Het is dus gewoon een kwestie van wachten en even niks doen.

Myparcel review en ervaringen

Een dikke 9, dat is wat mijn Myparcel review en ervaringen is. Even een pakje versturen is in een handomdraai gedaan, tegen lage kosten. Of in ieder geval niet duurder dan een normale verzending, met een uitstekende manier om je pakje te volgen. 1x per maand betalen en geen gedoe meer met al die losse bonnetjes en ook maar 1x een bankboeking in je boekhouding. Ik hou ervan.

***Wil jij Myparcel proberen? (zou ik zeker doen, want het kan zonder maandelijkse kosten of wat dan ook). Klik hier en start vandaag nog. Nou ja, niet vandaag. Je moet even wacht op je welkomstpakket voor de verzendlabels, maar als die er zijn dan kun je meteen aan de slag.

PS: Meer weten over manieren van online geld verdienen? Bekijk dan mijn uitgebreide blog over online geld verdienen.

Myparcel review en ervaringen boven-min

***Ben je blij met mijn eerlijke en oprechte review van MyParcel?

Dan zou je me een groot plezier doen als je jouw account aanmaakt door op onderstaande link
te klikken

Plaats een reactie