WebinarGeek heeft een nieuwe integratie toegevoegd en wat voor een. Je kunt nu WebinarGeek koppelen aan de Google Tag Manager en dat is hartstikke fijn.
Belangrijk voor de Facebook Pixel
Met de Google Tag Manager-integratie kan je code toevoegen aan de WebinarGeek registratiepagina. En daardoor kun je jouw registratiepagina koppelen met verschillende tools, waaronder de Facebook Pixel.
Als de Facebook Pixel aan je registratiepagina is toegevoegd, is het gemakkelijk om Facebook-advertenties te sturen naar degenen die interesse hebben getoond in je webinar. Bijvoorbeeld, ze hebben:
- Je registratiepagina bezocht
- Ingeschreven voor een webinar
- Betaald voor een webinar
- Een webinar bekeken
Als je dit weet kan je segmenten maken en gepersonaliseerde advertenties naar die verschillende geïnteresseerden sturen.
- Stuur een advertentie naar de mensen die een vorige webinar hebben bekeken en vraag ze om zich in te schrijven voor je volgende webinar.
- Stuur een persoonlijke aanbieding naar degenen die een webinar hebben bekeken.
- Nog mooier, stuur een bericht naar mensen die je registratiepagina hebben bezocht, maar zich niet in hebben geschreven.
- Sommige mensen hebben zich aangemeld voor je webinar, maar hebben het webinar niet bekeken. Ze toonden wel interesse, dus het is een mooie gelegenheid om ze te vragen zich in te schrijven voor je volgende webinar.
Extra informatie uit Google Analytics
Met de Google Tag Manager integratie wordt het mogelijk om ‘Events’ te verzenden zodra verschillende criteria worden behaald (triggers en events). Houd bijvoorbeeld bij waar je publiek vandaan komt (geografisch) en vergelijk dat met de gewone websitebezoekers.
Net als in de bovenstaande Facebook Pixel-voorbeelden kan je segmenten maken, afhankelijk van de acties van de bezoekers. Zo creëer je een mooi overzicht.
Een andere geweldige optie is om de conversie door te sturen naar Google Analytics en de doelen te gebruiken die je hebt ingesteld.
Met de gegevens die naar je Google Analytics-account stromen, is de volgende stap het maken van grafieken in Google Data Studio. Dit kan je helpen om een compleet overzicht te krijgen van al je data inclusief alle data van je webinars.
Meten is weten
Webinars geven is al een uitdaging op zich. Als je het dan doet, dan wil je ook wel zo veel mogelijk informatie uit je acties halen. En zoveel mogelijk rendement halen. Dat kan met de koppeling tussen WebinarGeek en Google Tag Manager.