Kan je verkopen via webinars?

Yihaa! Yes, webinars zijn bij uitstek geschikt om te verkopen. Daarvoor moet je wel even goed kijken wat je bedoeling is. Wil je:

  • Alleen maar super waardevolle informatie delen omdat je een webinar geeft voor mensen die een programma van je gekocht hebben. En is dit webinar onderdeel van dat betaalde programma. Dan zou ik het persoonlijk NIET doen. Ik vind het zelf zo irritant als ik iets gekocht heb en in de training komen dan nog aanbiedingen om deze training optimaal te kunnen volgen. Zeker als ik een dikke prijs betaald heb voor de training die ik al gekocht heb.
  • Mensen vertellen over wat je doet en wat je kan. En wil je ze kennis laten maken met jouw betaalde aanbod. Omdat jij jouw kijkers echt kan helpen om een dringend en urgent probleem op te lossen.

In het laatste geval zijn webinars uitermate geschikt om te verkopen. Volg dan de volgende stappen:

  • Maak een goed verhaal waarin je je expertise laat zien en waarin je mensen motiveert en inspireert om iets aan hun probleem te doen.
  • Laat in je verhalen zien dat je andere mensen geholpen hebt. Wat was hun probleem, hoe heb jij geholpen en hoe is het nu met deze mensen.
  • Doe je aanbod, want als jouw ‘oude’ klanten het kunnen dan kunnen jouw huidige kijkers het ook.

Vergeet natuurlijk niet om ook een paar concrete tips te geven en vertel dan vooral over de WAT en WAAROM en niet over de HOE. De hoe zit in je betaalde programma!

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl