Yihaa! Yes, webinars zijn bij uitstek geschikt om te verkopen. Daarvoor moet je wel even goed kijken wat je bedoeling is. Wil je:
- Alleen maar super waardevolle informatie delen omdat je een webinar geeft voor mensen die een programma van je gekocht hebben. En is dit webinar onderdeel van dat betaalde programma. Dan zou ik het persoonlijk NIET doen. Ik vind het zelf zo irritant als ik iets gekocht heb en in de training komen dan nog aanbiedingen om deze training optimaal te kunnen volgen. Zeker als ik een dikke prijs betaald heb voor de training die ik al gekocht heb.
- Mensen vertellen over wat je doet en wat je kan. En wil je ze kennis laten maken met jouw betaalde aanbod. Omdat jij jouw kijkers echt kan helpen om een dringend en urgent probleem op te lossen.
In het laatste geval zijn webinars uitermate geschikt om te verkopen. Volg dan de volgende stappen:
- Maak een goed verhaal waarin je je expertise laat zien en waarin je mensen motiveert en inspireert om iets aan hun probleem te doen.
- Laat in je verhalen zien dat je andere mensen geholpen hebt. Wat was hun probleem, hoe heb jij geholpen en hoe is het nu met deze mensen.
- Doe je aanbod, want als jouw ‘oude’ klanten het kunnen dan kunnen jouw huidige kijkers het ook.
Vergeet natuurlijk niet om ook een paar concrete tips te geven en vertel dan vooral over de WAT en WAAROM en niet over de HOE. De hoe zit in je betaalde programma!