Een webinar geven, hoe werkt dat?

Een webinar geven is niet moeilijk, maar je moet wel even weten hoe het moet.

Allereerst heb je een goed verhaal nodig. Als je mensen uitnodigt om zich in te schrijven voor je webinar, dan moet je wel wat te vertellen hebben. Anders kan je het net zo goed laten. Dus jij bent de expert, jij weet waar je mensen mee kunt helpen. Maak daar een goed verhaal van.

Ten tweede wil je je kijkers blijven boeien. Hoe ga je dat doen? Wil je zelf constant in beeld zijn en ben jij het die de kijkers vasthoudt? Of wil je met sheets werken, zodat je iedere keer de belangrijkste punten van je verhaal in tekstvorm kunt laten zien.

Ten derde heb je webinar software nodig. Al was het alleen al om inschrijvingen te verzamelen. De webinar software geeft je de mogelijkheid om een inschrijfformulier te maken, om mails te maken voor vóór en ná het webinar. Om een opname te maken en om je presentatie ook echt te houden, compleet met beeld en geluid.

Hoe werkt dat, een webinar geven? 10 stappen

  1. Maak jouw spetterende verhaal.
  2. Maak sheets (en liefst heel veel, zodat je om de zeg 10 á 20 seconden een nieuwe sheet kunt tonen).
  3. Zorg dat je webinar software hebt en maak een inschrijfformulier.
  4. Promoot je webinar, zodat lekker veel mensen zich inschrijven.
  5. Upload je presentatie in je webinarprogramma.
  6. Test het webinar met een speciale testlink. Je zal de eerste niet zijn die ontdekt dat de camera en/of de microfoon niet werkt en dat wil je liever van tevoren testen dan pas ontdekken als er een hoop mensen live op je zitten te wachten.
  7. Start op het afgesproken tijdstip je live- webinar.
  8. Relax en doe je verhaal op een bevlogen manier.
  9. Eindig het webinar met een Call to Action. Dat hoeft niet per se vragen om een verkoop te zijn, maar ik ga er van uit dat je wilt dat je kijkers iets gaan doen.
  10. Sluit het webinar en verstuur eventueel een opname.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl