Waarom heb je content nodig

Waarom heb je content nodig?

Natuurlijk heeft niet iedereen content nodig, maar ik heb even na zitten denken: ik kan zo snel geen soort ondernemer verzinnen die zonder content kan.

‘Vroeger’ (ja, oma vertelt) was alles nog simpel en overzichtelijk. Er waren maar een paar beroepen en eigenlijk wist je precies wat zo iemand deed. Dat hoefde niemand je uit te leggen. Was je ziek, dan ging je naar een huisarts. Was je fiets kapot dan ging je naar de fietsenmaker. En wilde je vlees eten dan ging je naar de slager. Meestal was er ook echt maar één ondernemer van dat type in de buurt.

Nu is het wel anders. Wat je kunt bedenken kun je worden en nog meer dan dat. Een dokter is niet zomaar een dokter meer, maar heeft meestal een specialisme. De fietsenmaker verkoopt misschien wel een heel ander merk fiets dan jij wilt. En de slager, die is misschien wel vegetarisch.

Precies die informatie wil je minimaal delen. En jouw klanten zoeken die informatie op internet. Google is hun grootste vriend. Zorg dus dat die informatie beschikbaar is. Dat jouw potentiële klanten je kunnen vinden. Want als ze jou niet vinden, dan vinden ze je concurrent.

Dat is dus dé reden dat je content nodig hebt. Zichtbaarheid, duidelijkheid en het is dé manier om precies die klanten aan je te binden waar jij het liefst mee werkt.

In deze blog heb ik het alleen nog maar over informatie waarmee je je klanten van tevoren al kunt uitleggen wat jij doet en waar je voor staat. Dan heb ik het nog niet over je klanten motiveren en inspireren. Dat is de volgende stap en hoe dat werkt, leg ik (onder andere) hier uit.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl