Waarom heb je content nodig?
‘Laat mij nou maar gewoon doen waar ik goed in ben’ zeggen ondernemers tegen me. Die hebben een broertje dood aan marketing, online zichtbaarheid en content maken.
Dan zeg ik altijd ‘als je niet zichtbaar bent en bijvoorbeeld geen website hebt, dan besta je niet’. Dat is helaas de realiteit van nu. Als mensen een probleem hebben en daar een oplossing voor zoeken dan gaan ze naar Google. En als ze jou daar niet vinden, dan vinden ze wel iemand anders.
Of nog erger: iemand die al klant is bij jou beveelt je aan. Ook dan gaan veel mensen eerst nog naar Google om je te checken. Ben je onvindbaar, dan houdt het op.
Je hebt niet veel content nodig
Je hoeft echt geen fancy website neer te zetten. Je hoeft ook echt niet iedere dag meerdere keren op verschillende sociale mediakanalen te posten. Maar je moet wel vindbaar zijn. Met relevante informatie, liefst aangevuld met aanbevelingen. Waardoor jouw bezoekers het gevoel krijgen dat ze met een gerust hart met jou in zee kunnen gaan.
Dus maak die website. Desnoods heel simpel met 1 pagina. Zet op die pagina wie je bent, wat je doet en vooral welk probleem je oplost voor wie. Paar mooie foto’s erbij van jezelf, misschien wel dat je aan het werk bent. Et voilà, je bent al een heel eind.