Content ideeën
Je hebt zo veel te vertellen en je weet zo veel over je vakgebied, maar wat is nu leuk en goed om content over te maken?
Ik kan je in ieder geval vertellen wat geen goed idee is. Doorwauwelen over je processen. Wat je precies doet en waarom. Dat willen jouw lezers helemaal niet van je horen. Wat ze willen horen is inspirerende verhalen. Verhalen die jouw lezers motiveren om zelf ook aan de slag te gaan.
Een goed content idee is dus: vertel verhalen over je klanten. Wat was hun probleem, hoe heb je geholpen en hoe is het nu met die klant. En ja, dat mag anoniem. Begin daar eens mee en melk deze verhalen zo ver mogelijk uit.
Of vertel je eigen verhaal. En dan vooral over wat jouw uitdagingen waren en hoe je geworden bent wie je nu bent. Waardoor ben jij een expert geworden op je vakgebied? Wat heb jij geleerd en wat heb je overwonnen en hoe help je daar nu je klanten mee?
Kijk ook eens naar de vragen die je keer op keer krijgt. Beantwoord die en maak er content van. Dat is meteen twee vliegen in één klap. En je hebt goede content én je hoeft niet steeds weer hetzelfde uit te leggen. Als iemand weer eens die vraag stelt zeg je ‘Daar heb ik een artikel over geschreven. Wacht, ik deel het even met je.’
Voor nog meer content ideeën (ik heb er een complete blog over geschreven).