Long tail zoekwoorden, waarom je het beste hierop kunt focussen

Long tail zoekwoorden worden ook wel eens zoekzinnen genoemd. Om een voorbeeld te geven: als je hoger in Google wilt komen dan zou je kunnen proberen om op #1 te komen met het zoekwoord ‘sportschoenen’. Reken maar dat je daar dikke concurrentie op hebt en van grote namen. Namen met een megagroot budget. Gaan wij het als kleine zelfstandige ondernemers niet van winnen.

Als jij dus sportschoenen verkoopt is het veel slimmer om jouw pagina of blog te optimaliseren op ‘sportschoenen kopen’ of om nog veel specifieker te gaan en te zeggen ‘sportschoenen maat 37 kopen’.

Ik heb maat 37 en als ik sportschoenen wil kopen, dan zou dat mijn zoekterm zijn. Zoekwoordenonderzoek hoeft niet moeilijker te zijn dan dat. Wat zou jij zelf intypen als jij iets wilt kopen. Typ dat eens in voor je eigen product of dienst en kijk wat er gebeurt. Kijk hoeveel mensen op die termen zoeken en hup hup, optimaliseren maar.

Bijkomend voordeel van zo specifiek zijn, mensen die op jouw zoekwoorden zoeken willen ook echt wat. Als ik ‘sportschoenen maat 37 kopen’ intyp dan is de kans groot dat ik dat ook echt wil. En nee, dan hoef je niet duizenden zoekopdrachten per maand te hebben. Als het er honderd zijn per maand en jij staat op 1 in de zoekresultaten, dan moet je eens kijken wat er met jouw omzet gebeurt.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl