Waarom je een niche moet kiezen als je start met affiliate-marketing
Hou je niet van kiezen en hou je je opties het liefst zo veel mogelijk open. Ik snap het, ik heb het ook. Maar het is niet handig. Hoe specifieker jij je niche kiest, hoe makkelijker het wordt om een affiliate-website te bouwen die ook echt geld op gaat leveren.
Waarom?
- Als jij heel specifiek bent in waar je over schrijft dan gaat Google je veel sneller en makkelijker ranken. Je schrijft namelijk iedere keer over hetzelfde onderwerp. Dus dit zal wel relevant zijn als mensen op deze zoekterm zoeken. En hoppa, je komt steeds hoger in de zoekresultaten.
- Als mensen zoeken dan zoeken ze heel specifiek. Willen ze starten met affiliate-marketing dan zoeken ze op ‘affilate-marketing’. En ze willen er niet een hoop zooi omheen. Ze willen dé expert vinden en je straalt uit dat jij dat bent als je een website hebt die specifiek richt op affiliate-marketing. Of reizen, of daten, of een specifiek hondenras.
- Het is voor jezelf ook veel makkelijker. Je weet precies waarover je kunt schrijven. Begin met de algemene zoektermen en ga steeds dieper en dieper. Begin over herdershonden. Ga vervolgens een laag dieper en maak een blog over een Mechelse herder, over een Duitse herder enz. Ga vervolgens nog dieper en vertel over de vachtverzorging van een Mechelse herder en een Duitse herder enz.
Maar blijf consequent binnen je niche. Wat je natuurlijk wel kunt doen is gewoon een tweede affiliate-website starten en nu over katten (ik roep maar wat). En daar ga je precies hetzelfde doen.
Wil je nog breder, dan start je nog een affiliate-website over daten (ik roep weer maar wat). Dus ja, je mag best over meerdere onderwerpen schrijven, maar wees slim en doe het dan ook op verschillende websites!