Wanneer moet je een Facebook advertentie stoppen?

Wanneer moet je een Facebook advertentie stoppen?

Soms is het nodig om een Facebook advertentie te stoppen. Welke redenen ik daarvoor heb?

Reden 1: De advertentie is te duur

Duur is relatief. Als jij inschrijvingen hebt voor je webinar voor gemiddeld € 20,- per inschrijving (krankzinnig veel geld) maar gemiddeld levert iedere inschrijving jou € 2.000,- op. Dan laat je die advertentie gewoon lopen. Graag zelfs. Maar meestal is dit niet het geval.

Ik kijk dus altijd goed naar wat een advertentie kost en wat de ad uiteindelijk oplevert. Aan de hand daarvan bepaal ik of een advertentie wel of niet door mag lopen en of de kosten per inschrijving acceptabel zijn of niet.

Reden 2: De advertentie levert niet de resultaten die ik hoop

Dit is een andere reden dan te duur. Wat er ook wel eens kan gebeuren is dat je veel inschrijvingen hebt, voor een laag bedrag. Hoera. Maar als er vervolgens een heel groot deel van die mensen niet op komt dagen in bijvoorbeeld een webinar dan heb je het alsnog voor de kat z’n viool gedaan. Of als je wel veel deelnemers hebt, maar niemand koopt. Veel inschrijvingen is niet automatisch ook een succes.

Dus als ik zie dat ik qua Facebook advertentie wel goede resultaten heb, maar uiteindelijk zakelijk gezien niet, dan gaat de advertentie alsnog uit.

Reden 3: De advertentie is uitgemolken

Een van de factoren die ik altijd in de gaten houd bij mijn advertenties is hoe vaak mensen de advertentie gezien hebben. Dat kun je zien in de statistieken bij de rubriek Frequentie. Als die hoger staat dan 6, dan is voor mij de grens bereikt (kan voor iedereen anders zijn hè).

Maar 6 betekent dat je doelgroep exact deze advertentie 6x heeft gezien en dan wordt het tijd voor een verfrissing. Nieuwe teksten, nieuwe afbeeldingen. Vaak zie je dan ook dat je weer lagere kosten krijgt en dat is ook wel logisch. Je oude advertentie was gewoon uitgemolken.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl