Waarom ‘je’, ‘jij’ en ‘jouw’ killing kunnen zijn als je adverteert op Facebook

Waarom ‘je’, ‘jij’ en ‘jouw’ killing kunnen zijn als je adverteert op Facebook

Als je wilt dat iemand bij je koopt dan moet je op de pijn drukken, dat is wat je vaak hoort. Als je dan een Facebookadvertentie maakt is het super verleidelijk om een verhaal te beginnen met ‘heb jij dit’, ‘voel je dat’, ‘schaam je je voor’. En ja, als jouw ideale klant dit leest dan herkent hij of zij zich direct in deze woorden. Maar…

Ik weet niet of je het weet, maar als je adverteert op Facebook dan zijn daar hele duidelijke regels voor. Zo mag je niet iemand iets aanpraten. Pas dus ook op met de woorden ‘je’, ‘jij’ en ‘jouw’. Schrijf veel liever het woord ‘ik’. En leg vervolgens de link naar je lezer.

Zeg dus niet ‘lukt het je niet om af te vallen en vind jij het verschrikkelijk dat je niet met je kinderen kunt spelen omdat je gewoon te zwaar bent’. Nee schrijf juist ‘het lukte mij maar niet om af te vallen en ik heb dit en dit meegemaakt. Toen ontmoette ik X en die heeft mij geholpen om. Nu heb ik eindelijk weer maat 40 en kan ik spelen met mijn kinderen. Iets wat ik 5 jaar lang niet kon’. Daarna mag je terugpakken naar ‘herken je dat’ en ‘ik kan je helpen’.

‘Je’, ‘jij’ en ‘jouw’ zijn dus niet helemaal verboden maar pas er mee op. Zeker als je een specifieke groep mensen aan wilt spreken. Voor je het weet is je advertentie-account geblokkeerd met alle gevolgen van dien. En dat wil je koste wat het kost voorkomen.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl