Waarom ‘je’, ‘jij’ en ‘jouw’ killing kunnen zijn als je adverteert op Facebook
Als je wilt dat iemand bij je koopt dan moet je op de pijn drukken, dat is wat je vaak hoort. Als je dan een Facebookadvertentie maakt is het super verleidelijk om een verhaal te beginnen met ‘heb jij dit’, ‘voel je dat’, ‘schaam je je voor’. En ja, als jouw ideale klant dit leest dan herkent hij of zij zich direct in deze woorden. Maar…
Ik weet niet of je het weet, maar als je adverteert op Facebook dan zijn daar hele duidelijke regels voor. Zo mag je niet iemand iets aanpraten. Pas dus ook op met de woorden ‘je’, ‘jij’ en ‘jouw’. Schrijf veel liever het woord ‘ik’. En leg vervolgens de link naar je lezer.
Zeg dus niet ‘lukt het je niet om af te vallen en vind jij het verschrikkelijk dat je niet met je kinderen kunt spelen omdat je gewoon te zwaar bent’. Nee schrijf juist ‘het lukte mij maar niet om af te vallen en ik heb dit en dit meegemaakt. Toen ontmoette ik X en die heeft mij geholpen om. Nu heb ik eindelijk weer maat 40 en kan ik spelen met mijn kinderen. Iets wat ik 5 jaar lang niet kon’. Daarna mag je terugpakken naar ‘herken je dat’ en ‘ik kan je helpen’.
‘Je’, ‘jij’ en ‘jouw’ zijn dus niet helemaal verboden maar pas er mee op. Zeker als je een specifieke groep mensen aan wilt spreken. Voor je het weet is je advertentie-account geblokkeerd met alle gevolgen van dien. En dat wil je koste wat het kost voorkomen.