Waarom je een Facebook pixel nodig hebt

Waarom je een Facebook pixel nodig hebt

Als je gaat adverteren wil je natuurlijk zoveel mogelijk waar voor je geld. Hoe zonde is het als je een fysieke winkel in Amsterdam hebt en je adverteert ook in Maastricht. Of dat je je alleen richt op vrouwen en ondertussen zien ook mannen jouw advertentie. Natuurlijk weet je nooit hoe een koe een haas vangt en het kan zijn dat een man zijn vrouw jouw advertentie laat zien en dat je ineens toch een verkoop hebt. Maar omdat je af en toe een gelukstreffer hebt wil dat nog niet zeggen dat het een goede strategie is.

Wat je het liefst wilt is adverteren naar warm publiek. Wat is warm publiek? Bijvoorbeeld mensen die jouw website al eens bezocht hebben. Maar als die bezoekers hun naam en e-mailadres niet bij je achter hebben gelaten, heb jij geen idee wie het was.

Hoe kan je er toch achterkomen wie er op jouw website is geweest? Met een Facebook pixel. De Facebook pixel is een stukje code dat je in header op de pagina’s van je website kunt plakken. Als je dat doet én je bezoeker geeft akkoord voor cookies dan wéét Facebook wie er op jouw website is geweest. En die mensen kan je in een doelgroep stoppen en targetten met jouw advertentie.

Hoe ziet een pixel eruit?

Waarom je een Facebook pixel nodig hebt

Ongeveer zo (als hierboven). En op de gele XXX staat dan jouw speciale code.

Wil je adverteren op LinkedIn. Daar vind je een pixel die op deze pixel lijkt, maar dan speciaal voor LinkedIn.

Waar vind je de Facebook pixel?

  • Ga naar advertentiebeheer in Facebook.
  • Kies de optie Bedrijfsinstellingen.
  • Ga naar Gegevensbronnen.
  • Daar zie je de optie ‘pixels’ tussen staan.

Ga naar je pixel en als je er nog geen hebt kan je op die plek ook jouw pixel maken. Ik kies vervolgens altijd voor ‘zelf handmatig installeren’ en dan krijg je de code te zien.

Weet je niet hoe het allemaal werkt, vraag dan je webbouwer om de pixel op je website te plaatsen (in de header van je pagina’s).

Hoe weet je of je Facebook pixel werkt?

Je kunt heel eenvoudig testen of je Facebook pixel werkt. Namelijk door de pixel op te halen in Facebook en de code op je website te plaatsen. Publiceer en ga vervolgens in een andere browser naar je website. Ga vervolgens terug naar Facebook en als het goed is is er een groen bolletje bij je pixel gekomen met daarbij iets in de trant van dat jouw pixel minder dan een minuut geleden is ‘afgevuurd’. Dat was jouw eigen bezoek aan je website. Kortom: je pixel werkt.

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl