Ongepubliceerd bericht gebruiken (super hack op Facebook)

Ongepubliceerd bericht gebruiken op Facebook

Een ongepubliceerd bericht gebruiken op Facebook is echt een geweldige hack, om twee redenen:

  • Stel je hebt meerdere varianten van een bericht/post en je wilt weten welke het beste scoort. Dan wil je niet dat je tijdlijn vervuild wordt met allemaal testjes en dat jouw volgers denken ‘huh, wat is hij/zij allemaal aan het doen?.
  • Je kunt advertenties een boost geven door bij meerdere doelgroepen EXACT DEZELFDE advertentie in te zetten.

Hoe maak je een ongepubliceerd bericht

Een ongepubliceerd bericht maken is niet moeilijk, je moet het even weten ?. Ik leg het uit in onderstaande video:

Hoe gebruik je een ongepubliceerd bericht

Wil je weten welke post het beste presteert, maak er dan een advertentie van. Ik stel voor met als doelstelling ‘Bereik’. Je laat je advertentie dan aan zoveel mogelijk mensen zien en je kijkt welke post het het beste doet. De winnaar krijgt vervolgens een plekje op je tijdlijn.

Wat je dus ook kunt doen: stel dat je meerdere doelgroepen hebt en je wilt in iedere doelgroep dezelfde advertentie laten zien. Zorg er dan ook voor dat het echt dezelfde advertentie is. Kopieer het id van de advertentie en plak dit id op de plek van ‘bestaand id’ gebruiken. Het goede nieuws is nu dat alle likes, deelacties en reacties op dezelfde advertentie binnenkomen en je gaat zien dat dat veel beter werkt dan dat je allemaal verschillende advertenties hebt (die er wel hetzelfde uitzien maar niet hetzelfde zijn).

Plaats een reactie

Door de video’s is het me duidelijk geworden wat ik met mijn ogen kan doen om ze te verbeteren. Ik heb de tips opgevolgd en merkte vrij snel verschil: een heerlijk ontspannen gevoel van mijn ogen.

Michelle

Heel fijn: iets simpels en laagdrempeligs waar ik meteen mee aan de slag kan. Duidelijk uitgelegd zodat ik het kan nadoen.Eigenlijk laat Liesbeth met haar video's zien dat je ook geen extra tijd vrij hoeft te maken. Je kunt de 'oefeningen' in je dag integreren.

Carla