Waarom je niet op de knop ‘promoten’ moet drukken als je wilt adverteren op Facebook

Waarom je niet op de knop ‘promoten’ moet drukken als je wilt adverteren op Facebook

Zie jij het ook wel eens. Dan krijg je ineens een melding in Facebook dat een bepaald bericht goed presteert, met meteen de vraag of je wilt promoten. Ik heb twee kneiters van redenen voor je waarom je dat níét moet doen.

Reden 1:

Als je op promoten drukt krijg je een beperkt aantal opties om je doelgroep te bepalen. Dat wil je niet. Je wilt je doelgroep zo goed mogelijk bepalen, anders heb je dikke kans dat je advertentie veel te duur wordt.

Reden 2:

Reden 2 is nog een stukje vervelender. Voor advertenties gelden heel andere (lees: veel strengere) regels dan voor gewone posts. Op het moment dat jij de melding krijgt dat je dit bericht zou moeten promoten heeft Facebook niet gekeken naar of dit bericht voldoet aan de richtlijnen om te mogen adverteren.

Echt, je zal de eerste niet zijn die op ‘promoten’ drukt en meteen een afgekeurde advertentie krijg. Of erger nog: een geblokkeerd account.

Om een voorbeeld te geven: ik heb ooit een verhaal gelezen van een vrouw die op promoten had gedrukt en haar advertentie-account werd per direct geblokkeerd. Wat had ze gedaan? Ze had een post gedeeld over dat ze op vakantie een boek aan het lezen was en ze vond dat boek helemaal geweldig. Ze had ook een foto gemaakt van de voorkant van het boek en dat was dus de afbeelding bij de post. Maar in een boek staat vaak dat niets uit deze uitgave gedeeld of gekopieerd mag worden. Oepsie, eigenlijk was dit dus inbreuk op het auteursrecht. Dat is tegen de richtlijnen voor het adverteren op Facebook. En hoppa, account geblokkeerd.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl