Waarom de title-tag en de meta-description belangrijke SEO-tools zijn

Als je het over title-tags en meta-descriptions gaat hebben, dan is het natuurlijk eerst belangrijk om te weten wat het is. Als jij gaat zoeken in Google dan krijg je een rijtje met hits. In die hits zie je per zoekresultaat een blauwe regel (de bovenste regel) en dat is de title-tag. Daaronder staat vervolgens een stukje tekst, dat is de meta-description. Die kun je zelf aanpassen en dat wil je ook.

Want wat Google er zelf van maakt (als je het niet aanpast) verdient niet altijd de schoonheidsprijs. Dat is nog niet het ergste, maar je wilt ook de mogelijkheid pakken om de zoekers te verleiden om op jouw link te klikken.

Als je dus weet op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden dan is het zaak om die zoekwoorden op zoveel mogelijk plekken in te zetten. Onder andere ook in de title-tag en de meta-description.

Waar vind je die mogelijkheden? Als het goed is onder de tekst van je pagina of blog. Als je de title-tag en de meta-description aanpast, dan krijg je dat mooie blokje wat je ziet als je zelf zoekt in Google.

Zet daar je zoekwoorden in. Gebruik ze uiteraard in een logische zin en zet er iets nieuwsgierig makend of juist iets triggerends in. Zo zorg je er voor dat zoekenden enthousiast worden en op jouw website terecht komen.

Plaats een reactie

Door de video’s is het me duidelijk geworden wat ik met mijn ogen kan doen om ze te verbeteren. Ik heb de tips opgevolgd en merkte vrij snel verschil: een heerlijk ontspannen gevoel van mijn ogen.

Michelle

Heel fijn: iets simpels en laagdrempeligs waar ik meteen mee aan de slag kan. Duidelijk uitgelegd zodat ik het kan nadoen.Eigenlijk laat Liesbeth met haar video's zien dat je ook geen extra tijd vrij hoeft te maken. Je kunt de 'oefeningen' in je dag integreren.

Carla