Waarom heb je content nodig?
Natuurlijk heeft niet iedereen content nodig, maar ik heb even na zitten denken: ik kan zo snel geen soort ondernemer verzinnen die zonder content kan.
‘Vroeger’ (ja, oma vertelt) was alles nog simpel en overzichtelijk. Er waren maar een paar beroepen en eigenlijk wist je precies wat zo iemand deed. Dat hoefde niemand je uit te leggen. Was je ziek, dan ging je naar een huisarts. Was je fiets kapot dan ging je naar de fietsenmaker. En wilde je vlees eten dan ging je naar de slager. Meestal was er ook echt maar één ondernemer van dat type in de buurt.
Nu is het wel anders. Wat je kunt bedenken kun je worden en nog meer dan dat. Een dokter is niet zomaar een dokter meer, maar heeft meestal een specialisme. De fietsenmaker verkoopt misschien wel een heel ander merk fiets dan jij wilt. En de slager, die is misschien wel vegetarisch.
Precies die informatie wil je minimaal delen. En jouw klanten zoeken die informatie op internet. Google is hun grootste vriend. Zorg dus dat die informatie beschikbaar is. Dat jouw potentiële klanten je kunnen vinden. Want als ze jou niet vinden, dan vinden ze je concurrent.
Dat is dus dé reden dat je content nodig hebt. Zichtbaarheid, duidelijkheid en het is dé manier om precies die klanten aan je te binden waar jij het liefst mee werkt.
In deze blog heb ik het alleen nog maar over informatie waarmee je je klanten van tevoren al kunt uitleggen wat jij doet en waar je voor staat. Dan heb ik het nog niet over je klanten motiveren en inspireren. Dat is de volgende stap en hoe dat werkt, leg ik (onder andere) hier uit.