Ongepubliceerd bericht gebruiken op Facebook
Een ongepubliceerd bericht gebruiken op Facebook is echt een geweldige hack, om twee redenen:
- Stel je hebt meerdere varianten van een bericht/post en je wilt weten welke het beste scoort. Dan wil je niet dat je tijdlijn vervuild wordt met allemaal testjes en dat jouw volgers denken ‘huh, wat is hij/zij allemaal aan het doen?.
- Je kunt advertenties een boost geven door bij meerdere doelgroepen EXACT DEZELFDE advertentie in te zetten.
Hoe maak je een ongepubliceerd bericht
Een ongepubliceerd bericht maken is niet moeilijk, je moet het even weten ?. Ik leg het uit in onderstaande video:
Hoe gebruik je een ongepubliceerd bericht
Wil je weten welke post het beste presteert, maak er dan een advertentie van. Ik stel voor met als doelstelling ‘Bereik’. Je laat je advertentie dan aan zoveel mogelijk mensen zien en je kijkt welke post het het beste doet. De winnaar krijgt vervolgens een plekje op je tijdlijn.
Wat je dus ook kunt doen: stel dat je meerdere doelgroepen hebt en je wilt in iedere doelgroep dezelfde advertentie laten zien. Zorg er dan ook voor dat het echt dezelfde advertentie is. Kopieer het id van de advertentie en plak dit id op de plek van ‘bestaand id’ gebruiken. Het goede nieuws is nu dat alle likes, deelacties en reacties op dezelfde advertentie binnenkomen en je gaat zien dat dat veel beter werkt dan dat je allemaal verschillende advertenties hebt (die er wel hetzelfde uitzien maar niet hetzelfde zijn).