Op het moment dat ik deze pagina schrijf is video hot op Facebook. Waarom? Omdat Facebook de strijd aan is gegaan met YouTube. Facebook zou het liefst de grootste speler worden op het gebied van het kijken van video’s.
In mijn ogen een utopie, dat gaat niet gebeuren. Kijk maar naar jezelf. Ga jij naar Facebook om video’s te kijken? Terwijl ik op YouTube bijvoorbeeld gewoon films van 2 uur zit te kijken. Zou ik op Facebook nooit doen.
Maar goed, geeft niks. Facebook wil groot worden op het gebied van video en daar kunnen we dankbaar gebruik van maken.
Waarom adverteren met video?
Er zijn meerdere redenen waarom adverteren met video zo goed werkt:
- Bewegend beeld maakt dat je blik naar die post toe getrokken wordt.
- Als je je video ook nog eens ondertitelt dan merk ik zelf dat ik soms een video niet aanklik, maar dat ik toch de hele video ‘gekeken’ heb. Ik heb namelijk de ondertiteling van voor tot achter gezien.
- Facebook wil dus graag dat je met video werkt en ik merk zelf dat je voor hele lage bedragen heel veel bereik kunt hebben. Om een voorbeeld te geven: ik heb nu een advertentie lopen waar 700 mensen een Thruplay hebben. Voor een totaal besteed bedrag van 7 euro. Van deze mensen maak ik natuurlijk een doelgroep en dat is dan meteen een redelijk warme doelgroep.
Wat is Thruplay?
Thruplay is een optie voor videoadvertenties via de doelstelling Videoweergaven.
Thruplay geeft je de mogelijkheid om te optimaliseren en te kiezen om alleen te betalen voor advertenties die volledig worden afgespeeld, of tenminste 15 seconden.