Wat mag een webinar kosten?

Wat mag een webinar kosten?

De vraag ‘wat mag een webinar kosten’ bestaat in mijn ogen uit twee delen.

  1. Wat mag een webinar kosten voor jou als degene die het webinar organiseert?
  2. Wat mag een webinar kosten voor degene die jouw webinar kijkt?

Het antwoord op vraag 2 is wat minder eenvoudig. Als je nog in de beginfase van je onderneming zit, als webinars geven nog nieuw voor je is en je hebt nog een kleine e-maillijst? Dan zou ik mijn webinars zeker gratis geven. Dan zijn jouw webinars een marketingtool en is klanten krijgen jouw belangrijkste doel.

Als je echter al wat verder bent met je onderneming en een flinke dot klanten kent je al, dan kan je ook betaalde webinars overwegen. Zeker als je weet dat je in je webinar heel veel waarde gaat geven. Als je jouw kijkers tijdens je webinar al echt verder helpt met hun dringend en urgent probleem dan mag dat best geld kosten. Maar je gaat waarschijnlijk een stuk minder inschrijvingen krijgen dan wanneer je een gratis webinar geeft. In dit geval kost jouw webinar je kijker én tijd én geld en dan moeten ze wel heel graag willen. Maar goed, dan weet je dus ook dat dit jouw echte trouwe fans zijn en die fans zijn super waardevol.

Kortom: in dit laatste geval is het een keuze. Wat weegt voor jou zwaarder? Geld verdienen met je webinar of nu zaaien om later te oogsten?

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl