Liesbeth de Korte

Contentexploser

Contentexploser. Say what? Ja, ik ben contentexploser. Ik geeft eerlijk toe, het woord bestaat niet. Toch geeft de term heel goed weer wat ik doe.

Exploser houdt voor mij het midden tussen explose en explore. Als onderzoeker (explore) zoek ik naar wat ondernemers allemaal al hebben. Deze content is vervolgens de basis voor een explosie aan bijvoorbeeld blogs, nieuwsbrieven en social mediaberichten.

Ik maak van niets iets en als creatieveling ontwikkel ik nieuwe content. Want wat ik vaak zie is dat ondernemers al heel veel content hebben liggen, maar dat ze niet inzien wat ze er mee kunnen. Soms ligt er een dijk van een weggever onder een berg blogs verborgen. Dan hoef ik de content alleen wat af te stoffen, op te poetsen en in een mooie lay-out te gieten en binnen no-time hebben we de basis voor een prachtige marketingmachine.

Liesbeth de Korte

Daarnaast zie ik haarscherp welke mogelijkheden er zijn met bestaande content. De beste blogs kan je zo weer gebruiken om treffende social media posts van te maken.

Opmerkingen in aanbevelingen van klanten zijn uitermate geschikt om de juiste emotie op te roepen in (Facebook)advertenties. Heb je een groep (bijvoorbeeld op Facebook) waarin vragen aan je worden gesteld of waarin verhalen worden gedeeld? Vaak is dat geweldige inspiratie voor een nieuwsbrief, blog of quote. Je moet het alleen zien en ik zie het. Haarscherp. Wat het is dat jouw klanten raakt, helpt en in actie zet.

Dat gaat natuurlijk niet vanzelf, het is voor mij heel belangrijk om te snappen wat je als ondernemer doet en waarom. Waar je jouw klanten mee helpt en waar jij zo goed in bent. Daarvoor heb ik tijd nodig, tijd om me in jouw bedrijf te verdiepen en mee te groeien. Ik ben dan ook op mijn best als ik voor coaches en trainers werk. Dat zijn de branches waar ik me enorm voor interesseer, je wilt niet weten hoeveel boeken en cursussen ik op dit gebied al heb verslonden.

Goudeerlijk

Wist je dat?

Ik heb Technische Bedrijfskunde gestudeerd in Enschede en dat heb ik nog afgemaakt ook. Officieel ben ik dus ir. (ingenieur). Helaas heb ik nooit wat met deze opleiding gedaan want ik ben vrij snel daarna ziek geworden. Ik heb chronische vermoeidheid en dat heb ik al sinds 1998.

Dat ik chronische vermoeidheid heb is overigens geen enkele belemmering om vol voor het ondernemerschap te gaan, ik let alleen goed op mijn energie.

Mijn visie:

Oude denkwijzes werken niet meer. 'Vroeger' moest je keihard werken, wilde je veel geld verdienen en was iedereen je klant. Dat is niet meer. Natuurlijk willen we allemaal goed verdienen, maar daar hoef je niet meer keihard voor te werken. Daar moet je slim voor werken en weten voor wie je wilt werken. Niet iedereen is je klant en dat is fijn en ook een beetje eng. Eng omdat je mag kiezen en er dus ook mensen zijn die je niet wilt/kunt helpen. Goed omdat, als je weet wie jouw ideale klanten zijn, je precies voor die doelgroep kunt schrijven.

Ik ben dus geen contentexploser die alleen maar voor de keiharde verkopen, liefst aan iedereen, gaat. Ik wil echt het gevoel hebben dat we klanten helpen en niet dat we hen wat door de strot proberen te duwen. Teksten moeten oprecht en eerlijk zijn en ik wil alleen werken met ondernemers die overtuigd zijn van de waarde van hun eigen product.

 

Mijn ontwikkeling:

Jarenlang heb ik in administratieve functies gewerkt en was ik de spin in het web, die er voor zorgde dat alles goed geregeld was. Dat is ook echt wat bij mij past. Plannen maken en zorgen dat ze op de juiste momenten uitgevoerd worden. Zorgen dat wat geautomatiseerd kan worden ook geautomatiseerd wordt, zodat we daar niet meer naar om hoeven te kijken. Zodat we meer en meer tijd krijgen voor zaken die er echt toe doen.

Toen ik in 2015 begon als VA pakte ik alles aan wat ik kon krijgen. Wat echter al snel duidelijk was, was dat teksten schrijven mijn 'moeiteloos briljant' was. Dat vond ik ook echt leuk om te doen. Inmiddels volg ik daarin mijn eigen advies: je kunt niet voor iedereen alles doen. Als we allemaal onze ideale klanten kiezen en alleen doen wat we echt het allerleukst vinden en waar we het allerbest in zijn, dan mogen onze conculega's de andere klanten hebben. Zo is iedereen blij en dat is waar ik voor ga.

 

Mijn talenten:

Ik vind het heerlijk om met ondernemers te brainstormen over waar de volgende blog over moet gaan. Welke boodschap en verhalen daarin verteld mogen worden. En dat ik dan de voorzet schrijf. Zo behoed ik mijn klanten voor het lege-pagina-syndroom, een syndroom waar ik zelf helemaal geen last van heb. Geef mij een lege pagina en ik ga schrijven.

Waar ik helemaal blij van word is als de klant vervolgens een eigen sausje over de blog gooit en dat er dan ineens een dijk van een verhaal ligt. Een verhaal dat hun potentiële klanten raakt, omdat zij het ook zo voelen en ervaren.

Als je wilt dat ik echt het verschil voor je ga maken, vraag me dan voor online marketing en teksten.

Danielle Leuvering

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

DANIELLE LEUVERING

Petra Duijzer

Liesbeth noemt haar dienst ‘aanbevelingen maken’, maar voor mij zijn het meer diepte interviews. Ze stelt goede vragen over mijn geleverde dienst als: wat was er dan goed, waar liep je tegenaan, wat was je belemmering, hoe is Petra daar mee om gegaan, hoe heb je het uiteindelijk ervaren? Dat levert zoveel informatie op.

PETRA DUIJZER

Marleen Sahetapy Fotografie - Laatse liefde Bib-283

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

 

CARLA KETELAAR

Mijn expertise (E.A.T-score)

Diploma Technische Bedrijfskunde

Door mijn brede belangstelling was ik niet in een hokje te vangen en heb ik gekozen voor de breedste studie die ik kon vinden: Technische Bedrijfskunde.

Studeren op zich vond ik heerlijk, kennis tot me nemen over diverse vakgebieden zodat ik bedrijfsprocessen kan bekijken vanuit drie invalshoeken: mens, techniek en organisatie.

In 1995 heb ik mijn bul voor Technische Bedrijfskunde gehaald en sindsdien mag ik mezelf ingenieur noemen.

Sinds 2016 ben ik lid van de VA Club Exclusive. In dat jaar heb ik de opleiding Virtueel Succes afgesloten. Een opleiding die mij klaargestoomd heeft om ondernemers te helpen met hun online marketing.

En als ik je niet kan helpen dan kan één van mijn collega's dat zeker wel.

In 2017 heb ik de training Succesvol Adverteren op Facebook gevolgd.

In 2019 heb ik mij aangemeld voor de training Facebook Advertentie Expert. Om mijn klanten optimaal te kunnen ondersteunen met Facebookadverteren is het nodig dat je je blijft ontwikkelen op dat gebied en dat heb ik met deze training gedaan.

Trainingen zonder certificaat

2015: Onweerstaanbaar teksten schrijven bij Christine Algera
2016: Zoekmachine optimalisatie bij Karel Geenen
2016: Active Campaign (online training, onder andere bij Thijs van Halewijn)
2016: Gloeiend hete copywriting bij Laura Babeliowsky
2018: Profit First opleiding + summerschool van Femke Hogema (alle ins and outs van een financiële administratie voeren) + winstgevende plannen
2018: LinkedIn adverteren bij Masja Slootweg
2018: Business Book Bestseller bij Aartjan van Erkel
2019: Mastermoves bij Eelco de Boer