Facebook advertentiebeleid, maak deze fouten niet

De grootste fout die je kunt maken bij het adverteren op Facebook is denken dat je alles mag posten. Dat is niet waar. Wat je zonder meer op je tijdlijn mag zetten als ‘gewone’ post mag lang niet altijd een-op-een gebruikt worden in een Facebook advertentie.

Sterker nog: het kan gebeuren dat Facebook een melding geeft dat een bepaalde post het goed doet en dat je het advies krijgt om deze post te boosten. Als dat vervolgens doet, kan het zijn dat je advertentie-account per direct geblokkeerd wordt.

Wil je een voorbeeld? Heb ik voor je. Ik zit in een besloten Facebookgroep met Facebook advertentie-experts. In deze groep postte een vrouwelijke onderneemster dat zij een post had geboost (precies zoals ik hierboven vertelde) en haar ad-account werd per direct geblokkeerd. Wat had ze gedaan? Ze was op vakantie en ze las een boek waar ze helemaal weg van was. Ze had een foto van de cover van het boek gemaakt en dat was de afbeelding die ze gebruikte bij de post. In de post vertelde ze waarom ze zo blij was met dit boek.

Maar… In boeken staat heel vaak ‘niets uit deze uitgave mag gekopieerd of gedeeld worden’. Kortom: ze had dus nooit die foto van de voorkant van het boek mogen gebruiken en daarom werd haar ad-account geblokkeerd. En volgens mij is het ook niet meer gedeblokkeerd, want ze iets gedaan wat tegen de ADVERTENTIE-regels is. Terwijl het als ‘gewone’ post op de tijdlijn wel gewoon mocht. Hou hier dus rekening mee als je in wilt gaan op het advies van Facebook om een post te boosten. Facebook kijkt alleen naar of een post het goed doet, niet of die post ook voldoet aan de advertentie-richtlijnen.

————————————-

PS: Deze blog is nog steeds relevant, maar weet dat ik nu (2024) al ruim een jaar geen Facebook advertenties meer heb gedraaid. Je hoeft mij dus niet te bellen of te vragen om te helpen, daarvoor ben ik al te lang niet meer actief op Facebook.

Wie mij en mijn klanten geholpen heeft als het echt helemaal fout liep? https://theblueagency.nl/ Ik zou het waarderen als je tegen Dennis (de eigenaar, of misschien spreek jij een collega van Dennis) zeg dat je via mijn website gekomen bent. Alvast bedankt!

Plaats een reactie

Ik werk graag samen met Liesbeth omdat het fijn is om iemand te hebben die heel goed is in haar werk en die ook hart voor de zaak heeft. Iemand die zichzelf blijft ontwikkelen in haar vakgebied.

Adrienne van den Bos
Gifted People

Liesbeth is erg prettig om mee te werken omdat ze een persoonlijke en rustige benadering heeft en boordevol tips zit. Met de nadruk op tips: het is niet moeten, maar kunnen.

Kim Heijboer
Gewichtsconsulent Kim

Ik had vooral behoefte aan iemand die me kon helpen met Facebook en Facebookadvertenties, die alle ins and outs kent van Autorespond, die teksten kan schrijven en die meedenkt qua strategie. Liesbeth heeft deze kwaliteiten allemaal in huis.

Peter Plusquin
www.shortcuts.be

Vanaf de allereerste seconde heeft Liesbeth me tijd opgeleverd en ze ging meteen naast me staan. Ze zet mij als klant voorop en ze verstaat de kunst mij in het licht te zetten. Ze laat me voelen dat mijn succes haar succes is.

Carla Ketelaar
www.laatsteliefde.nl

De aanbevelingen van mijn klanten, die door Liesbeth uitgewerkt zijn, zijn voor mij goud waard. Ik las wat klanten van mij vonden, wat ze van mijn dienst vonden en dat komt zo binnen. Het is niet alleen een waardevolle recensie of aanbeveling, het werkt ook goed voor je social proof op je website.

Petra Duijzer
www.creatiefsucces.nl

Liesbeth streeft een hoge kwaliteit na en komt haar afspraken na. Ze zoekt dingen uit en denkt mee. Ze is leergierig en zelfstandig en ze blijft zich ontwikkelen, daardoor was ze een goede sparringpartner. Ze was er echt voor me en ik voelde me door haar gesteund.

Danielle Leuvering
www.vabusinessacademy.nl